Bandidos-Pelle Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) OK, fått svar fra Språkrådet. Jeg fikk medhold, og det ser nok ut til at jeg hadde "rett" angående spørsmålet. Sakset fra mailen: Her skal det brukes 'å', siden det er snakk om en vanlig infinitiv, ikke om to ledd som skal bindes sammen. Ser nok ut til at jeg kan skrive "Å ikke benytte seg av denne sjansen, ville vært dumt". Er du uenig, Holger? Endret 16. september 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Bare av ren nyskjerrighet Ach. Hvorfor?! Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 OK, fått svar fra Språkrådet. Jeg fikk medhold, og det ser nok ut til at jeg hadde "rett" angående spørsmålet.(...) Ser nok ut til at jeg kan skrive "Å ikke benytte seg av denne sjansen, ville vært dumt". Er du uenig, Holger? "A er rett, B er galt. Er du uenig i at A er rett?" Gidd å dra denne tynnslitte diskusjonen enda videre. Holger (og en del andre, inkl. jeg) har innsett at det er mulig å skrive 'å ikke plage' og 'å bare fise'. Er det ikke nok? Må du ha det skriftlig? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Må du ha det skriftlig? Tror han nettopp fikk det Endret 16. september 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Hovedregelen er at infinitivsmerket skal stå foran et infinitiv, men det finnes ett unntak, og det er adverb – for eksempel ikke. H4ngm4N har altså rett i at man kan skrive «å ikke gjøre det». Yay, nok en gang trodde jeg rett uten å kunne reglene. Endret 16. september 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 OK, fått svar fra Språkrådet. Jeg fikk medhold, og det ser nok ut til at jeg hadde "rett" angående spørsmålet.(...) Ser nok ut til at jeg kan skrive "Å ikke benytte seg av denne sjansen, ville vært dumt". Er du uenig, Holger? "A er rett, B er galt. Er du uenig i at A er rett?" Gidd å dra denne tynnslitte diskusjonen enda videre. Holger (og en del andre, inkl. jeg) har innsett at det er mulig å skrive 'å ikke plage' og 'å bare fise'. Er det ikke nok? Må du ha det skriftlig? Jeg ville bare høre det fra hans "munn". Hvis den motstridende part ikke kan innrømme sine feil, betyr det ingenting for meg. Så lenge Holger skjønner at han tok feil, og jeg hadde rett, er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ah, ich habe gefeilen getatt. Jaja, det sto jo ingenting om det unntaket på og/å-siden deres. Er du fortsatt fornærmet Bandidos Pelle? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Nope, og om jeg har sagt noe jeg ikke burde ha sagt, vil jeg bare beklage det. Uansett, saken har fått en løsning, og det er no hard feelings fra min side, i hvert fall. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hvem var det du sa dreit seg ut, Holger? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Nu-metall og death metal Hmm, skal jeg skrive kvasinorsk eller engelsk? Endret 16. september 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 har en kompiss som spller doom3 men radeon 9200 124 mb, han spiller det på 1000x800(sorry husker ikke nøyaktig men dere vet hva jeg mener:) )selfølgelig ikke på høyste detaljer, ca middels/litt under og det hakker ikke noe!! er dette fantastisk eller helt normalt? Jaja... Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Nu-metall og death metal Hmm, skal jeg skrive kvasinorsk eller engelsk? Jeg tenkte på nu-metall som et norsk ord, og death metal som et engelsk begrep ("dømetall" er litt kjipt), så derfor ble det sånn. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Hehe nu-metall på norsk er vel mer i retningen "ny-metall" ? Endret 16. september 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Lærer vi nokke nyttig som vi kan bruke i hværdagen?? Det trodde jeg ikke var mulig! Også en passende avslutninge med tre spørsmålstegn... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hvis dere skal irritere dere over måten folk skriver på så syns jeg ikke synd på dere i det hele tatt! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Synd for deg, synd for deg... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Lærer vi nokke nyttig som vi kan bruke i hværdagen?? Det trodde jeg ikke var mulig! Også en passende avslutninge med tre spørsmålstegn... Er dette mulig ? "Sjekketrisk-tråden! Post dine beste linjer her." Endret 16. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Skrivefeilen var da ikke så altfor grov da... Men innholdet er jo genialt, kan ikke si annet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Skrivefeilen var da ikke så altfor grov da... Men innholdet er jo genialt, kan ikke si annet. Jada ! Helt enig.... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Du nmå sende ndenn mailen videre til minst 10 pers. ellers så sletter de hotmailen din Dumme, dumme VS-mailer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå