nr.4 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hm. Eksempel: "-Jeg vil ikke gå dit. Men å ikke gjøre det er dumt." Dette er altså ikke lov å skrive? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Overlegen? Det virker tydeligvis som om du ikke kan sette streker mellom argumentasjon, tull og overlegenhet. Jeg bare baserer mine svar på hva som står på språkråds hjemmesider, min lærer, som for øvrig har vært norsklærer i 25 år. Når du begynner å kalle meg skjellsord, begynner jeg å lure på om din mentale psyke er i orden. Det er ikke normalt å kaste inn fra intet: "OWNED, BITCH!" Jeg skrev at du "bajsa på lokket". Ser hverken sammenheng eller parallelle linjer til overlegenhet. Det er en av grunnene til at jeg velger å rapportere innlegget ditt. At du i tillegg legger ut et innlegg i SO3-tråden som bryter reglene, skal jeg fryde meg over den evt. warningen du får. Uansett, jeg trodde ikke du var så barnslig, Holger. Trodde du var en av de som "skjønner noe". Ser imidlertid ut at jeg tok feil. Slik oppførsel/argumentasjon aksepteres hverken av meg eller reglene. Dessverre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Bandidos Pelle: Du fremstår overlegen til tider. EOD! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Håhoj, war among the spellingnazi's! Moro på kvelden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Håhoj, war among the spellingnazi's! Moro på kvelden. Interne strider er alltid gøy. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Bandidos Pelle: Du fremstår overlegen til tider. EOD! Kan godt gå med på at jeg kan virke overlegen - til tider. Dette er dog ubevisst. Om dette er korrekt, må jeg bare beklage det, for å virke overlegen er egentlig ikke helt min styrke, i hvert fall ikke slik jeg ser på det. Men er relevansen for hvor ofte jeg er overlegen ellers, samsvarlig med mine tidligere innlegg om diskusjonen Holger og jeg hadde? Er det relevant? Jeg vet ikke. Kanskje vi har ulik oppfatning, men for min del virker det ikke som om jeg er særlig "overlegen" i denne tråden, hverken i innleggene mine i dag eller før det. Det jeg påpekte er denne situasjonen. Jeg kan heller ikke huske at jeg har skrevet en post i SO3-tråden hvor jeg gjør "narr"/uthenger vedkommende, for å gjøre det så offentlig som mulig. Det er barnslig oppførsel, eller er du uenig? DET kaller jeg overlegenhet. En som skal si til alt og alle sin mening, gjøre det så åpenlyst som mulig. Motta hyllest (selv om ikke det ble oppnådd). Hvorvidt han har riktig eller ei får vi vite om noen dager. Har sendt mail til Språkrådet angående dette spørsmålet. Om jeg har feil skal jeg erkjenne min feil, mine feilgrep. Men at inntrykket mitt har endret seg på Holger, legger jeg ikke skjul på. For uansett hva svaret blir, har han hengt meg ut (prøvd, i hvert fall) og kalt meg skjellsord. Det inntrykket man får av vedkommende da, endrer seg ikke. Og det er ord jeg aldri vil glemme fra vedkommende. Det er en gylden regel som sier: "Når man begynner å kalle den motstridende part skjellsord, er det et tegn på en tapt diskusjon". Om denne regelen stemmer rent metaforisk, gjenstår å se. Vi får se. Endret 15. september 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Og så setter vi strek for krangling her. Holger: du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill.. og for øvrig kan du gjøre hva du vil. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Og så setter vi strek for krangling her. Holger: du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill.. og for øvrig kan du gjøre hva du vil. Så, har jeg forstått deg rett, kan man bryte loven, og slippe unna med et fattig tilsnakk? Vel, om du var i tvil om du skulle gi ham eller meg warningen, så gi gjerne meg fem warninger, så lenge Holger får straffen sin. Jeg soner gjerne noen måneder, bare vedkommende som bryter loven får straffen sin. Det synes jeg burde være straffen. Bryter man reglene, bør man få en advarsel - ikke tilsnakk. Dette gir dårlig signal til andre. Som sagt, jeg tar imot det jeg får, så lenge Holger får sin. Den har han fortjent. Endret 15. september 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Om denne regelen stemmer rent metaforisk, gjenstår å se. Vi får se. Hvordan kan noe stemme "rent metaforisk"? Det har vel egentlig ingenting med hvordan du oppfatter deg selv. Det er hvordan vi andre oppfatter deg, som er relevant i den saken. Men er relevansen for hvor ofte jeg er overlegen ellers, samsvarlig med mine tidligere innlegg om diskusjonen Holger og jeg hadde? Om relevansen er samsvarlig? Relevansen av diskusjonen(e) mellom deg og Holger? Hva er det du snakker om? Men at inntrykket mitt har endret seg på Holger, legger jeg ikke skjul på. Og tør jeg spørre hvorfor vi andre skal/bør vite det? Det kan du heller ta med ham på PM. Du snakker selv om uthenging. Skyter ikke du deg selv litt i foten her da? Det er en gylden regel som sier: "Når man begynner å kalle den motstridende part skjellsord, er det et tegn på en tapt diskusjon". Det er en enda gyldnere regel som sier: "Når den ene parten begynner å kalle den motstridene parten skjellsord, betyr det som oftest at den utskjeldte ikke forstår en dritt av det som har blitt diskutert." Endret 15. september 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Moderator har talt og vi fortsetter som topic tilsier. et fattig tilsnakk Her skal vel strengt tatt "et" strykes? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg syntes denne var ganske bra: If its not broke dont fix it Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Hehe, jeg trodde vi hadde en litt humoristisk tone i diskusjonen mellom oss. Kommentaren "bajsa på lokket" undebygde dette. Jeg prøvde for all del ikke å si noe vondt ment. Det var vennskapelig spøk mellom "veteraner" i Klagemuren. Internett formidler slik på en dårlig måte. (Jada, jeg vet, EOD) Endret 16. september 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 det tror jeg og... men funker det ikke og si: å ikke gjøre det, ville være en synd...??? Nei. "Å" skal alltid følges av et verb i infinitiv. Hovedregelen er at infinitivsmerket skal stå foran et infinitiv, men det finnes ett unntak, og det er adverb – for eksempel ikke. H4ngm4N har altså rett i at man kan skrive «å ikke gjøre det». Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 ikke meg, kuttet ut IE for et år siden.er nå lykkelig(virusfri/spyware fri/popupfri) bruke av Fire Fox Er _ingenting_ hellig? :/ Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Link? http://www.språkrådet.no/aar1995.htm Adverb som bare og ikke kan plasseres mellom infinitivsmerket å og infinitiven som hører til. Eksempel: Det kom på mote å bare flytte sammen uten å gifte seg. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ah. Irriterende at de ikke har nevnt det unntaket på siden om og/å. det er jo der folk henter informasjon om hvordan man bruker og/å. Lenke til kommentar
salif Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hehe, jeg trodde vi hadde en litt humoristisk tone i diskusjonen mellom oss. Kommentaren "bajsa på lokket" undebygde dette. Jeg prøvde for all del ikke å si noe vondt ment. Det var vennskapelig spøk mellom "veteraner" i Klagemuren. Internett formidler slik på en dårlig måte. (Jada, jeg vet, EOD) Hihi Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Virker som om jeg har fått noe form for bevis i denne saken. Holger, kan du undersøke det han skrev, og si om du er enig eller ei? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ikke bare er det kjedelig når forumet har problemer, men vi får i tillegg servert skrivefeil på tre språk på én gang! ERROR: Cannot find database invision< Tekniske problemer. En feil har oppstått. Hvis dette er første gang du ser denne feilmeldingen anbefaler vi at du forsøker å oppdatere siden. Hvis problemet vedvarer, vennligst prøv igjen senere. Technical problems. An error has occured. If this is the first time you see this error, we recommend that you try to refresh this page. If the problem still exists, please try again later. Riktig, den tyske delen mangler. For de av dere som kan tysk, ser dere at den har en så stygg setningsbygning at det ikke nytter å rette feilene uten å vise hvordan den opprinnelige setningen var: Technische Probleme. Ein Fehler hat stattgefunden, wenn dies das erste Mal das Sie diesen Fehler sehen ist, bitte versuchen Sie diese Seite zu erfrischen. Wenn das Problem noch existiert, bitte Versuch wieder später. Og så den korrigerte versjonen: Technische Probleme. Ein Fehler hat stattgefunden. Wenn dies das erste Mal ist, dass Sie diesen Fehler sehen, bitte versuchen Sie diese Seite zu erfrischen. Wenn das Problem noch existiert, bitte versuch wieder später. Huff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå