HolgerL Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Tingen som handlingen utføres på er indirekte objekt. Direkte objekt kanskje? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Skulle tro det ja Lenge siden jeg styrte med det her, det går automatisk for meg, men indirekte objekt er vel noe som manipulerer det direkte objektet, er det ikke? Eller burde jeg pelle meg tilbake til skolebenken? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Stemmer bra det, Holger Pinnella gir en blomst til Holger Pinnella = subjekt gir = verval blomst = DO Holger = IO Endret 9. september 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Først spør man: Verbal: "Hva skjer i setningen?" Jo, Pinella GIR en blomst til Holger. Subjekt: "Hvem/hva gir?" Det er Pinella. Hva + verbal + subjekt = Direkte objekt. Hva gir Pinella? = En blomst. Til/for + hvem/hva + verbal + subjekt + objekt = Indirekte objekt. Til/for hvem/hva gir Pinella en blomst? = Holger. Dermed: Pinnella = subjekt gir = verbal blomst = DO Holger = IO Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 I tillegg har vi artikkelen "en" og preposisjonen "til". *lukte på blomsten min* Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Tingen som handlingen utføres på er indirekte objekt. Direkte objekt kanskje? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Har skjønt du ikke er noen fan av gramatiske feil.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg skl selv bytte fra Norton Antivirus til NOD32 ved første foratering. NOD 32 er ekstremt lite systyemkrevende og bruker minimalt med resussjer. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 intresserte Gud, som jeg hater den skrivefeilen! Lenke til kommentar
atrax Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 intresserte Gud, som jeg hater den skrivefeilen! Du har aldri sett "intrisert" altså? Eller intresangkt. Argh. And now, on to something completely different: Ocerian of Time Wind waker Majorask Mask Til de av oss som kjenner Zelda-serien, er det nærmest helligbrøde å komme med slike groviser. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) her er min nerdbule,fåreløbig!! Får? Er du sulten? *spise fårepølse* Endret 10. september 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hjemme side navn ord del ing ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hjemme side navn ord del ing ? Minst tre ord i topic? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Minst tre ord i topic? Da "bretter man ut" spørsmålet litt da. "Trenger hjelp til valg av navn til hjemmeside". Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Irriterer meg over folk som begrunner orddeling i topic med tre-ords-regelen. Denne regelen er der av en grunn, og det er omtrent alltid fullt mulig å utdype tråden i topicen. Endret 10. september 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 For al del HITLER HAN ER RÅKUL Djeg er ikke nazist jeg syns bare hitler er kul fordi han gjorde så mye sykt aat det ikk er låv Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 sindres: Hadde planer om å poste akkurat samme innlegg her, men du var tydligvis raskere ute. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) CS er ikke en livstil, det er bare et gammelt spill noen har glemt og kaste! Uff, jeg blir alltid irritert når folk har skrivefeil i signaturen sin. Endret 11. september 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Kjøpt 2002. Lite brukt. Vanlig farge skjerm, dvs IKKE plasma (LCD). Hvordan klarer man å forkorte plasma til LCD? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Det var interessante setninger også: Kjøpt 2002. Lite brukt. Men for all del, han klarte å bruke komma på slutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå