PelsJakob Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Skjønner fortsatt ikke hvorfor folk skal slenge på den "a"'en... Det har nok sammenheng med at det skrives med a på engelsk (anorexia). Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 For noen dager så jeg at dere ENDELIG hadde gitt ut en omtale om shellshock.Jeg tenkte "YES" og gledet meg over at nå skal jeg få sitte i rå i 10-15 mins å lese omtale i fred og ro. Så så jeg at omtalen var på nynnorsk. Jeg prøvde å HARDT å lese igjennom, men fikk nesten ondt i hode av å sitte å lese de samme ordene på nytt og på nytt og på nytt får å fatte hva det dreide seg om. Så enkelt og greit ga jeg opp. Jeg vet ikke om det er muli, men jeg ser helst at dere annmeldere skriver på bokmål. Jeg skal lese omtale ..ikke bibeln. Se denne: Dei seier så, dei som veit. ...ble litt forvirra seriøst. Fint om du også legger om til bokmål, da. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Som jeg presiserte for mange sider siden. Det er idiotisk med den "anoreksia"-saken. Grunnen til at jeg tok med den "teksten" her... Det har nok sammenheng med at det skrives med a på engelsk (anorexia). Var det jeg sa for en stund siden, må nok være noe i det... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) moderatør Kekeke! Og en feil jeg ikke helt skjønner hvor kommer fra, jeg skrev nemlig ordet på samme måte for ikke så altfor lenge siden. Kremt. triologien Det skrives nemlig uten den malplasserte o-en på engelsk også (trilogy/trilogi). Endret 7. september 2004 av LarsC Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Kalla cpu er dette!? Noen så kan si meg kalla CPU dette er? AMD Athlon TM AXDA3000DKV4D 2386713A40211 AQYHA0401UPMW @ @ 1999 AMD Hjelp :/ Én ting er hvem og hvordan, men kalla?! KALLA?! KALLA?! Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 KALLA?! Bergensk u-ord. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 De sier "Kalla", her også, på en dialekt der nok ikke har hørt maken til grov og bondsk. Noen sier også kålla. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Skjønner fortsatt ikke hvorfor folk skal slenge på den "a"'en... Det har nok sammenheng med at det skrives med a på engelsk (anorexia). Nei, som jeg har sagt tidligere så skyldes det nok dysleksia. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ikke glem "kallaks". Det er da "hva slags" forkortet. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Her heter det "ka slaks". "Hva slags", altså. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Og her er det "åssen". (som forøvrig kan bety både "hvilken" og "hvordan") Lenke til kommentar
atrax Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Woho, der var meg også med Jeg tippa 'østlending', sjekka profilen, og hadde rett (Moss) (mener ikke å dra alle over én kam, naturligvis) . Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Eller vår (bergenseres) pronomenslakt (muntlig): "Han ga han ballen", "han sa til hun", osv... Endret 8. september 2004 av gspr Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Eller vår (bergenseres) pronomenslakt (muntlig): "Han ga han ballen", "han sa til hun", osv... Jeg visste faktisk ikke om ham og henne. Jeg vet fortsatt ikke når de skal brukes. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Når pronomenet er et indirekte objekt i setningen elns. 'Han [subjekt] gav [verbal] ham [indirekte objekt] ballen [direkte objekt]' Lenge siden jeg har hatt setningsanalyse/norsk bokmål dog. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg har aldri skjønt det der med setningsanalyse. Klarer ikke å peke subjekt, objekt osv. i en setning. Dog, jeg klarer meg fint allikevel. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 he sann der! jeg prøvde å formater hd med winXP cden men det gikk ikke det sto bare at jeg kje kunne slette det bare installere over den windows som jeg hadde . Er det noen andre måter å formatere pc`n på?går det ann å formater med diskett? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Hadde politiet gjort noe slike hadde det vært frihetsberævelse :!: Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg har aldri skjønt det der med setningsanalyse. Klarer ikke å peke subjekt, objekt osv. i en setning. Dog, jeg klarer meg fint allikevel. Svært enkelt kan det fremstilles slik: Tingen som utfører handlingen er subjektet. Det som utføres (altså selve handlingen) er verbalet. Tingen som handlingen utføres på er indirekte objekt. Prøv det ut på et par enkle setninger, så vil du se at det stemmer ganske finfint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå