Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg klikka meg uheldigvis inn på ein "diskusjon" om 9/11 konspirasjonsbullshit. OH LORD, skyt meg. Og gjerne eitt par andre personar.

Du har dine meninger om det, andre har andre meninger om det. Det er ikke nødvendig å slakte folk som tror på det.

Så om nokon kjem prøvar å overbevise meg om at deira tipptippoldefar var hitler så skal eg la dei meine det utan protest? Å gaule høgt om ting ein ikkje kan noko om bortsett frå det ein har lest på nyhetsspeilet, samt å kun bruke argumentet "kan du bevise det??" gjer meg sint.

Lenke til kommentar

Du konkluderer med dårlige eksempler. Vi har hatt AP i regjering i seks år uten at vi har endt opp i gjeld, men tvert imot en god vekst og oppgang.

 

Vet ikke hvem som feilleder mest, du eller AP.

Vi sitter også med 3000 mrd kroner på bok. "Vekst og oppgang" regner jeg med at du sikter til arbeidslivet - er ikke så rart når det er staten selv som ansetter. Alle skjønner egentlig at det blir for dyrt i lengden, selv med en vanvittig oljeformue. Tingen er at trenden er SVÆRT vanskelig å snu.

 

AP innførte dessuten DLD.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så om nokon kjem prøvar å overbevise meg om at deira tipptippoldefar var hitler så skal eg la dei meine det utan protest? Å gaule høgt om ting ein ikkje kan noko om bortsett frå det ein har lest på nyhetsspeilet, samt å kun bruke argumentet "kan du bevise det??" gjer meg sint.

Det var da en dårlig sammenligning.

Uansett, ingen av oss kommer uansett til å vite hva som virkelig skjedde, da vi verken har opplevd det, eller sett det. Alt vi vet om 9/11 er hva andre kilder sier. Vi kan ikke ane hva som er sant eller ei.

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Å spekulere i at 9/11 var en inside job, er like latterlig og respektløst ovenfor pårørende som å si at Utøya også var en inside job. Så får konspirasjonsfolket bare ha det så godt.

Det er på ingen måte respektløst eller latterlig. På hvilken måte har en konspirasjonsteoretiker vist at han ikke respekterer ofrene? På ingen måte. At man spekulerer i hvem som var gjerningsmannen bak noe slik har ingenting med respekt å gjøre. For meg, er det latterligere å bli irritert over at noen faktisk tør å være kritisk til hva autoriteten sier, og ikke sluke alt hva mediene sier.

 

Utøya og 9/11 kan på ingen måte sammenlignes der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du konkluderer med dårlige eksempler. Vi har hatt AP i regjering i seks år uten at vi har endt opp i gjeld, men tvert imot en god vekst og oppgang.

 

Vet ikke hvem som feilleder mest, du eller AP.

Vi sitter også med 3000 mrd kroner på bok. "Vekst og oppgang" regner jeg med at du sikter til arbeidslivet - er ikke så rart når det er staten selv som ansetter. Alle skjønner egentlig at det blir for dyrt i lengden, selv med en vanvittig oljeformue. Tingen er at trenden er SVÆRT vanskelig å snu.

 

AP innførte dessuten DLD.

 

Vi har oppgang og vi har arbeidsplasser! Jeg skal love deg at jeg er ekstatisk for at AP er i regjering istedet for FrP!

 

Jeg er ikke noen stor fan av AP selv, og synes at det er et kjedelig parti som har mange dårlige løsninger. Men det holder Norge på føttene som et av verdens beste land, og da er det bedre enn FrP som vil kjøre Norge i grøften.

Lenke til kommentar

Vi har oppgang og vi har arbeidsplasser! Jeg skal love deg at jeg er ekstatisk for at AP er i regjering istedet for FrP!

Oppgang kommer i stor grad av oljen. Alt for mange nye arbeidsplasser er i kommunen og staten. Hvordan du klarer å se det som en positiv utvikling er for meg et mysterium.

Jeg er ikke noen stor fan av AP selv, og synes at det er et kjedelig parti som har mange dårlige løsninger. Men det holder Norge på føttene som et av verdens beste land, og da er det bedre enn FrP som vil kjøre Norge i grøften.

Hvordan skulle FrP klart å kjøre Norge i grøften?

Lenke til kommentar

Fordi jeg generelt er uenig med FrP og ikke har noen tro på politikken demmes. Jeg kunne listet punkter til det begynner å lekke bokstaver ut av skjermen din.

 

Jeg sier ikke at min politiske mening er det eneste riktige, men jeg mener at AP fungerer bra og holder Norge konservativt uten å finne på noen sprøe rentekutt eller bygge en motorvei gjennom Stortinget og opp til kongens soverom. Jeg bryr meg ikke om oljetrenden er der for å bli, bare Norge vokser så vil jeg heller ha AP enn FrP, min politikk kan jeg ønske meg til neste valg!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Fordi jeg generelt er uenig med FrP og ikke har noen tro på politikken demmes. Jeg kunne listet punkter til det begynner å lekke bokstaver ut av skjermen din.

Så FrP hadde kjørt landet i grøften fordi du ikke tror på politikken deres.

Jeg sier ikke at min politiske mening er det eneste riktige, men jeg mener at AP fungerer bra og holder Norge konservativt uten å finne på noen sprøe rentekutt eller bygge en motorvei gjennom Stortinget og opp til kongens soverom. Jeg bryr meg ikke om oljetrenden er der for å bli, bare Norge vokser så vil jeg heller ha AP enn FrP, min politikk kan jeg ønske meg til neste valg!

Ingen sprø rentekutt? Ok, for det første er renten svært lav nå. For det andre styres den av Norges Bank, ikke regjeringen. Resten av eksemplene dine er tull og tøys.

Lenke til kommentar

Leser du feil med vilje? Jeg tror FrP vil kjøre Norge i grøften av mange grunner, og jeg oppsummerte de grunnene med at jeg generelt ikke har tro på noe av det dem sier.

Det er ikke grunner, det er ditt eget bias uten noen konkrete tilfeller. DET kommer ikke til å ruinere landet.

Beklager. Jeg mente ikke rentekutt, men skattekutt. Tull og tøys er magien av ekstreme eksempler!

Ok, så skattekutt er negativt? Siden du åpenbart ikke har peiling så skal jeg gi deg et crash course:

 

Skattekutt kan fint gå hånd i hånd med utgiftskutt - effektivsering, nedskjæring, prioritering osv.

Skattekutt (og avgiftskutt som er en annen skattevariant) kan gi bedrifter mer kontroll på sine egne penger slik at de kan tjene mer og dermed skatte mer, selv om satsen er lavere.

Skattekutt kan gjøre at forbruket går opp. Dette slår positivt ut på bedrifter (se punkt over) og høyere forbruk, som igjen gir økte momsinntekter.

Skattekutt kan redusere byråkratiet som igjen reduserer kostnadene.

 

For å nevnte et par raske ting. Skattekutt vil ikke ruinere Norge, og trykket som er i dag er helt vanvittig.

 

Slik feilslutninger irriterer meg.

Endret av Lycantrophe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du trekker et stråmann-argument her. Jeg har aldri sagt at skattekutt er urimelige, men at FrP har en tendens til å konkludere med urimelige skattekutt. Jeg har mitt eget politiske syn ja, og jeg kan oppsummere dette med at Norge like godt kan være konservative om vi skal ha et møkkaparti i regjering! Arbeiderpartiet redder ikke akkurat Norge, men det grøftekjører ihvertfall ikke kommuner slik som FrP.

 

Jeg er nok like liberal som deg, men har fortsatt respekt for de sosialistiske verdiene i Norge. Noe som forklarer hvorfor jeg stemmer Venstre.

Skal vi ha noen som jeg ikke liker i regjering, så er jeg glad om de er konservative, og det er det jeg vil konkludere med. Det er selvsagt mitt politiske bias, og jeg ser ingenting galt i det!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Du trekker et stråmann-argument her. Jeg har aldri sagt at skattekutt er urimelige, men at FrP har en tendens til å konkludere med urimelige skattekutt. Jeg har mitt eget politiske syn ja, og jeg kan oppsummere dette med at Norge like godt kan være konservative om vi skal ha et møkkaparti i regjering! Arbeiderpartiet redder ikke akkurat Norge, men det grøftekjører ihvertfall ikke kommuner slik som FrP.

Vet ikke om du har hørt om Terrakommunene, men det er empiri på at det ikke nødvendigvis trenger en FrP-ordfører til for å krasje en kommune.

Skal vi ha noen som jeg ikke liker i regjering, så er jeg glad om de er konservative, og det er det jeg vil konkludere med. Det er selvsagt mitt politiske bias, og jeg ser ingenting galt i det!

Du skal få lov til å se så mye du orker, men det gjør ikke at AP styrer Norge noe bedre.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...