Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Samme her.

Jeg har tenkt ufattelig mye på å gjøre noe av det samme.

 

Likevel føler jeg at han på en måte tok den reisen FOR meg.

Han gjorde det selvfølgelig for seg selv, men jeg var jo nesten med på reisen hans.

Likevel var det HANS egen reise.

Jeg har nok min egen reise jeg må ta, kanskje med andre mål.

 

Virker som en berikende opplevelse å gjøre det, men viktig å tenke på at han hadde helt andre grunner, og ble ikke inspirert av en film.

Sier ikke at det er en dårlig ting, men den inpirasjonen kan jo dø ut så snart noe alvorlig skjer.

Viktig å ha flere motivasjoner og sterkere drivkrefter.

Såklart. Jeg personlig hadde lignende idéer allerede før jeg så filmen. Den bekreftet egentlig bare at det er fullt mulig å fullføre noe slikt. Jeg vil også si jeg kjente meg overraskende mye igjen i hans liv, og hans motivasjoner. Den eneste forskjellen var vel egentlig at han vokste opp i en overklasse-familie, mens jeg ligger vel på den nedre delen av middelklassen... Ellers var det skremmende mange likheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var et eksempel. De som hiver seg på først og blir store klarer det.

Handler om å være snar og dyktig. Det kan sammenlignes med et gammeldags gullrush.

Det neste store vet jeg ikke hva er, men jeg skal hive meg på tidlig.

 

Nei, det handler nok ikke om å være snar. Det handler om å skape den selv og få andre til å slenge seg med. I stedet for å vente på det neste store må du lage det selv. For å ta det gullgruve-eksemplet ditt startet alle gullrushene utelukkende med en eller annen tulling som lette etter gull der ingen andre gadd lete. De fleste fant ingenting, men når en først fant noe strømmet folk til for å få sin del av kaken. Skal du lykkes må du være han første tullingen som fant noe, ikke en av de som strømmet til etterpå. Da er det allerede for sent.

 

Btw jeg mener selvsagt ikke tulling seriøst. Men for å lykkes må du våge å tenke litt utenfor boksen. Ikke sats på å ha rett ting til rett øyeblikk. Sats heller på å ha rett ting og skap rett øyeblikk. Ja, det er dritvanskelig, men det er derfor det er så få som faktisk klarer det. Men de som gjør det tjener til gjengjeld store penger om de vet hva de driver med. ;)

Lenke til kommentar

Gjør de ikke? Hvor er det du bor i landet da og hvilken aldersgruppe er du i? Mellom 13-15 kan jeg skjønne at man blir poppis av å rakke ned på andre, men etter dette krever jeg at man respekterer hverandre. Såpass modne burde man være, og om noen fortsetter går jeg regelrett inn for å fryse ut de som gjør dette.

Lenke til kommentar

Gjør de ikke? Hvor er det du bor i landet da og hvilken aldersgruppe er du i? Mellom 13-15 kan jeg skjønne at man blir poppis av å rakke ned på andre, men etter dette krever jeg at man respekterer hverandre. Såpass modne burde man være, og om noen fortsetter går jeg regelrett inn for å fryse ut de som gjør dette.

 

Tror nok ikke man blir "poppis" av å rakke ned på andre, ivhertfall ikke her hvor jeg bor, men som oftest er det de som er populære fra før som rakker på andre. Ingen tør å si ifra heller, fordi de er redde får å bli rakket ned på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...