Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig når det gjelder blant annet moteindustrien. Det samme gjelder elektronikk. De tjener mindre om de lager produkter som faktisk ikke går i stykker, eller som utdateres.

 

Fleste produsenter programmerer bare mikrokontrollere til å deaktivere etter en del tid. Det kan overskrives i noen tilfelle, i noen andre tilfelle kan telle-dataen tilbakestilles.

 

Ganske kjipt, men sant.

Lenke til kommentar

 

Fleste produsenter programmerer bare mikrokontrollere til å deaktivere etter en del tid. Det kan overskrives i noen tilfelle, i noen andre tilfelle kan telle-dataen tilbakestilles.

 

Ganske kjipt, men sant.

 

o.0 Hadde ikke tudd de går så langt som dette.

 

Ganske irriterende at ikke busskorte mitt har kommet enda, veit ikke hvor lenge jeg kan holde ut med å betale for skolebussen

Lenke til kommentar

Det festlige med LED er at det tar gjerne mange år før de slites ut og slutter og lyse. i motsetning til en vanlig lyspære.

 

Men akkurat det med lyspære konspirasjonene er at det skal være flere som har hatt lysperer som har lyst i over 70 år. Mens i nyere tid kan en lyspære vare bare noen få år.

Så istedet for og forbedre lyspærers levetid så har de gjordt den kortere for og selge flere lyspærer.

 

Jeg har opplevd noe lignende selv med mobiltelefoner som jeg har eid.

Jeg eide først en Nokia 3510i som må være den elektroniske dingsen jeg har mishandlet mest. Jeg har minst mistet den i bakken 100 ganger og den har vært påslått og nedsunket i vann i omkring 2 timer og den fungerer fortsatt. Telefonen er egentlig ikke vanntett heller.

 

Mens min 3 telefon en Sony Erikson W810 falt tre ganger i gulvet fra bordhøyde og sluttet og fungere.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Læreren våres fortalte om dette. Han nevnte også skrivere som i butikken kunne omtales som "skriver 8000 ark". Og her satt det en liten chip inni skriveren som telte antall ark og sluttet å fungere etter 8000. Merkelig med dette, men enkelte ting kjøper man jo ikke inn så ofte og dersom man skullr sgjort det enda sjeldnere ville jo produsenten tjent enda mindre. Jeg har litt forståelse for dette,mensyns samtitid det er litt sleipt.

Lenke til kommentar

Folk som er kjipe når de blir kjørt hjem fra byen.

 

Jeg og ei anna ble kjørt hjem igår og hun kunne ikke forstå at jeg skulle betale 150kr og hun andre ga en 50-lapp. Vet folk hvor dyrt det er å ta en drosje 11km? 150 var det eneste jeg hadde igjen av kontanter, og jeg vil heller gi pengene til folk jeg kjenner enn noen andre.

 

LITT irritert at det ikke ble noe igår også :cry:

Lenke til kommentar

Handikapparkering. På et stort parkeringsområde hvor det alltids er ledige plasser et eller annet sted, da synes jeg det er helt greit at de best plasserte parkeringsplassene reserveres for handikappede. Når det derimot er snakk om små områder hvor det nesten alltid er fullt, da er det så irriterende at det koker i blodet mitt når de to hk-plassene står tomme mens jeg må snu og finne en plass et annet sted.

 

Greit at krøplingene kan få de beste plassene, men det er faen ikke greit at det alltid står ledige plasser og venter på dem. Du burde få kjøre rundt og lete, akkurat som vi må. Det skulle vært dynamiske HK-skilt på disse plassene. Hvis alle andre plassene er tatt, da blir de reserverte plassene konvertert til ordinære plasser.

Lenke til kommentar

Du meiner dei skal gå dei 100 ekstra meterane istadenfor deg?

 

Nei, tror han mener at det er poengløst å bruke to (eller flere) fine parkeringsplasser reservert til handikappede som nesten aldri er der.

 

Norges handikapp-forbund irriterer meg også. De klarer hele tiden å få lagt inn masse krav og lover som vi "normale" må rette oss etter. Jeg sier ikke at vi ikke skal legge forholdene til rette og at handikappede skal slite opp trapper og over alt, men hvor er logikken å pålegge det norske folket å bygge en dass i hver etasje med nok kvadrat til at en rullestol kan få plass der? De ferreste i Norge er jo handikappede! Og sier man i mot dem er man forskjellsbehandlere.

 

Nei, blir nok handikappede som tar over landet våres gitt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De kan jo rulle :p

 

Nja nå er det da ikke alle som har rullestol heller. Faren min feks gikk med krykker i 1 1/2 år etter en ryggopperasjon. Nettop i slik situasjoner er slike plasser greie og ha.

For det er ikke noe serlig og måtte gå ekstra når man helst ikke bør gjøre det. Bare fordi noen egoister skal absolutt ha førsteprioritet på de plassene, selv om de er friske i beina.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Handikaptoaletter er jo geniale. De er uni-sex, så de sparer faktisk plass. Også er de veldig fin å ha den dagen det er opptatt på et vanlig toalett. Dessuten har de en fin tendens til å være betydelig renere enn et ordinært herretoalett.

 

Tenker ikke på offentlige strukturer. Vanlig eneboliger som bygges har i dag et krav til et toalett i hver etasje, nok areal til at en rullestol kan parkeres der inne i tillegg til en 1,5 meters sving-radius. Trapper i nye boliger må også legges til slik at en trappe-heis kan monteres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...