Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Bare for å stille meg på andre siden.

 

Mens han sprer mye propaganda, så er det ikke bare oppspinn det han kommer med.

 

Det man må gjøre, er å sette seg ned og faktisk studere hva det er snakk om.

 

Dessverre er ikke mennesker villige til å sette seg inn i temaene de bryr seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dokumentarfilmer er mer enn påstand mot påstand. Dokumentarer tar utgangspunkt i påstander, nettopp for å finne frem til hva som faktisk er sant. Fakta er heller ikke vanskelig å skaffe, så lenge man finner frem til fakta som faktisk stemmer og presenterer det på riktig måte. Moore misbruker derimot seerens uvitenhet ved å bevisst lure seerne og intervjuobjektene for å spre sitt eget budskap. Han sprer propaganda, ikke fakta.

Som sagt, jeg har ikke sett noen av Michael Moore sine filmer, men jeg skal ta meg tid til å se både filmen hans, og den du nevnte. Problemet er jo å finne fakta som faktisk stemmer, spesielt om vi tar 9/11 som eksempel.

 

Legger også til det Slimda sier her.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det ikke finnes noe bevis, jeg sier at det ikke trenger å finnes mye bevis.. La oss si at han ville at folk skulle innse at 9/11 var en insidejob. Dessverre finnes det ikke bevis nok til å lage en 90 min. dokumentarfilm, og derfor fyller han det opp med manipulerte intervjuer osv. Det er mulig intensjonene hans er gode, men fremgangsmåten er feil.

Jeg sier ikke at jeg støtter måten Michael Moore har laget filmene sine på, men jeg sier heller ikke at det han sier må være feil.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det ikke finnes noe bevis, jeg sier at det ikke trenger å finnes mye bevis.. La oss si at han ville at folk skulle innse at 9/11 var en insidejob. Dessverre finnes det ikke bevis nok til å lage en 90 min. dokumentarfilm,

Da bør han heller ikke gjøre det, men lage en god reportasje.

 

og derfor fyller han det opp med manipulerte intervjuer osv. Det er mulig intensjonene hans er gode, men fremgangsmåten er feil.

Og du ser ikke forskjellen og problemet der?

Jeg sier ikke at jeg støtter måten Michael Moore har laget filmene sine på, men jeg sier heller ikke at det han sier må være feil.

Hvis han lyver så lett har jeg problemer med å stole på noe av det han sier.

Lenke til kommentar

Kan sitte timesvis på jobb (jobber på et lite hotell) uten at det skjer noe som helst. Resepsjonen har tatt seg en lur og telefonen er stein død. Men plutselig, ut av det blå, spawner det flere gjester i resepsjonen akkurat i det sekundet telefonen begynner å kime. Vedkommende i telefonen skal på død og liv ringe i flerfoldige minutt, og når jeg endelig er ferdig i resepsjonen, nei, da har telefonmannen gitt opp.

 

Åssen klaaarer folk det der? :@

 

Alt skal hele tiden skje samtidig, skjebnen klarer ikke spre det jevnt utover dagen. Irriterende!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dere har sånn problem med kvinneguiden, faen det irriterer litt altså. Veldig smålig og dra et helt forum under en kam sånn, og for deretter å bruke det mot personer dere ikke liker. Lol kvinneguidelogikk liksom.

 

Det mest idiotiske er at en del der inne er troll i fra blant annet diskusjon, så dere sitter egentlig og syter over dere selv.

 

Nah... kanskje KvinneGuiden får mye fyr og flammer pga. den... ikke-eksisterende logikken som befinner seg der? Kvinnfolk-syndromet er veldig utbredt der.

Lenke til kommentar

Bare for å stille meg på andre siden.

 

Mens han sprer mye propaganda, så er det ikke bare oppspinn det han kommer med.

 

Det man må gjøre, er å sette seg ned og faktisk studere hva det er snakk om.

 

Dessverre er ikke mennesker villige til å sette seg inn i temaene de bryr seg om.

 

Man blir ikke smart av å se på michael moore sine filmer, man får bare hans syn prakket på seg. Ønsker man å bli smart, bør man heller få info igjennom flere kilder samtidig, muligens lese flere aviser, wikipedia eller andre steder som er kjent for å være nøytrale innen dette tema.

 

Har selv sett et klipp hvor Michael Moore påstår at (direkte sitat, oversatt) "Nordmenn bare drikker alkohol for å redde planeten".

Lenke til kommentar

Wikipedia, nøytralt?

 

Eller, "A free encyclopedia that anyone can edit", nøytralt? Nah. Ikke uten grunn at Wikipedia ikke er godkjent kilde ved oppgaver på høyskoler/universitet.

 

Det bringer meg over til litt irritasjon, forresten. Det irriterer meg at det finnes folk som misbruker et i utgangspunktet godt konsept til å spre bevisst desinformasjon/trolle.

 

Litt som kommunisme. I utgangspunktet et godt konsept, men da det er mennesker involvert, går alt til helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...