Gjest medlem-1432 Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Skjønner ikke hvorfor dere har sånn problem med kvinneguiden, faen det irriterer litt altså. Veldig smålig og dra et helt forum under en kam sånn, og for deretter å bruke det mot personer dere ikke liker. Lol kvinneguidelogikk liksom. Det mest idiotiske er at en del der inne er troll i fra blant annet diskusjon, så dere sitter egentlig og syter over dere selv. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 At kvinnfolk alltid skal snakke mens de er på do. 2 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Å måtte rydde et kjøkken for 10 personer fordi de tidligere beboerne dro og lot dritten stå igjen. Ingen har rørt søpla, og oppvaskkummen var full av to til tre måneder gamle asjetter, kniver, gafler, kopper osv. Alt innsmurt i gamle matrester. Det er ikke mitt, og ikke skal jeg bruke det, likevel må jeg vaske opp dritten etter andre for å kunne vaske mitt eget. Drittsekker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Hvorfor må du vaske deres, for og vaske ditt? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Fordi oppvaskkummen var smekkfull, og jeg kan ikke la møkkete asjetter stå i et hjørne og lukte. Lenke til kommentar
Populært innlegg djgudleif Skrevet 3. august 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Skjønner ikke hvorfor dere har sånn problem med kvinneguiden, faen det irriterer litt altså. Veldig smålig og dra et helt forum under en kam sånn, og for deretter å bruke det mot personer dere ikke liker. Lol kvinneguidelogikk liksom. Det mest idiotiske er at en del der inne er troll i fra blant annet diskusjon, så dere sitter egentlig og syter over dere selv. Rumpe 10 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Hvis Al Gore er så redd for havets økning, hvorfor har han bygget en millionvilla rett ved stranda? Har du bilde av det huset? Etter hva jeg har funnet, er det dette huset det er snakk om. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Dro inn på kvinneguiden for moro skyld. Fikk følelsen av å bade i en premenstruell suppe. *grøss* Så mye østrogen på et sted kan umulig være bra. EDIT: Det har med de kvinnene som samles der å gjøre, ikke selve kjønnet. Ja, etterhvert som man begynner å faktisk lese gjennom trådene på "Samliv og relasjoner" og "Singelforumet" så blir man bare helt satt ut! Da er det ikke gøy lengre, bare ekkelt og man lurer på om de er riktig vel bevart der inne. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Underholdende tråd, men definitivt mange frustrerte fruer der inne på kvinneguiden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=577640 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Vel, godguttene vrir bevisst både statistikk, intervjuer etc. for å lage propaganda i større grad enn å opplyse. Kan du fortelle meg om noen som ikke gjør dette? Absolutt alle lager propaganda i større grad enn å opplyse. Ikke bare disse dokumentarregissørene, men alle. Selv staten. Ikke nødvendigvis, man kan også lage politiske dokumentarer uten at det blir propaganda. Det Moore/Gore(ikke i like stor grad, men mye triksing der og) er tidvis regelrett løgn fremstilt som fakta - det er galt. Sett dokumentaren om Westboro då? Ser du den, forstår du kor jævlig dei oppfører seg, og det er ikkje noke forsøk på noken måte frå dei som har laga til å provosere fram uttalelser og slikt. Det kjem av seg sjøl.. Har ikke sett den, nei, så vil ikke uttale meg om den. Allikevel er det ikke til å stikke under en stol at det er masse kristenwhackos der ute. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Ikke nødvendigvis, man kan også lage politiske dokumentarer uten at det blir propaganda. Det Moore/Gore(ikke i like stor grad, men mye triksing der og) er tidvis regelrett løgn fremstilt som fakta - det er galt. Jeg skulle gjerne hatt noen eksempler på politiske dokumentarer som holder seg fullstendig nøytrale uten å fremme det de faktisk prøver å vise oss. Skulle gjerne også fått noe konkret om hvilke løgner f.eks. Moore har framstilt som fakta. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 LOL er det noen som faktisk tror at Michael Moore er objektiv? Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Er det noen som faktisk tror noen i det hele tatt er objektive? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Ikke nødvendigvis, man kan også lage politiske dokumentarer uten at det blir propaganda. Det Moore/Gore(ikke i like stor grad, men mye triksing der og) er tidvis regelrett løgn fremstilt som fakta - det er galt. Jeg skulle gjerne hatt noen eksempler på politiske dokumentarer som holder seg fullstendig nøytrale uten å fremme det de faktisk prøver å vise oss. Skulle gjerne også fått noe konkret om hvilke løgner f.eks. Moore har framstilt som fakta. http://www.hardylaw.net/Truth_About_Bowling.html Et par punkter, peker på noen av de ekle triksene, og tidvis løgnene, Moore bruker for å fremme sin agenda. Det er noe annet enn farging, det er forvrenging. Skal se hva jeg finner av politiske dokumentarer som er mer eller mindre objektive, ser ikke så mye på slikt. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Jeg skulle gjerne hatt noen eksempler på politiske dokumentarer som holder seg fullstendig nøytrale uten å fremme det de faktisk prøver å vise oss. Skulle gjerne også fått noe konkret om hvilke løgner f.eks. Moore har framstilt som fakta. Moore presenterer ikke fakta, han klipper og limer opptak for å få frem et budskap som ofte er direkte løgn, lurer bevist intervjuobjektene, fremstiller saker på en helt annen måte enn det som er fakta osv. Hvis du ser Manufacturing Dissent så skjønner du litt mer. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 http://www.hardylaw.net/Truth_About_Bowling.html Et par punkter, peker på noen av de ekle triksene, og tidvis løgnene, Moore bruker for å fremme sin agenda. Det er noe annet enn farging, det er forvrenging. Skal se hva jeg finner av politiske dokumentarer som er mer eller mindre objektive, ser ikke så mye på slikt. Den artikkelen er såklart noe man også skal se kritisk på. Selv om Moore kan ha forvrengt ting, betyr ikke det at alt han sier er bullshit. Det kan være noe han har lagt til for å se enda mer overbevisende ut. Poenget mitt er, det blir uansett påstand mot påstand, det blir umulig å si hva som faktisk er fakta. Man burde ikke falle for alt som sies i dokumentarfilmer, men man skal da absolutt ikke avstå fra alt som blir sagt heller. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Moore presenterer ikke fakta, han klipper og limer opptak for å få frem et budskap som ofte er direkte løgn, lurer bevist intervjuobjektene, fremstiller saker på en helt annen måte enn det som er fakta osv. Hvis du ser Manufacturing Dissent så skjønner du litt mer. Jeg kan igrunn ikke si så mye, da jeg ikke har sett noe av det Michael Moore har laget ennå. Men som jeg sa tidligere, det vil uansett være påstand mot påstand, da fakta er såpass vanskelig å skaffe. Om vi tar 9/11 som eksempel. Det er umulig å si hva som faktisk skjedde. Det blir bare idiotisk om man skal si seg sikker på at det var terrorister, eller om det var USA selv. Fordi hvem vet egentlig hva som skjedde? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 Den artikkelen er såklart noe man også skal se kritisk på. Selv om Moore kan ha forvrengt ting, betyr ikke det at alt han sier er bullshit. Det kan være noe han har lagt til for å se enda mer overbevisende ut. Selvfølgelig skal man se kritisk på artikkelen og, men den oppgir faktiske kilder. Den peker også nøyaktig på hvilke triks det er mannen bruke for å forvrenge sitater, klipp og datoer til å skape en forvrengt virkelighet som underbygger hans verdisyn. Du kan peke på det og si at det i beste fall er overdrivelser, men det ER mer enn bare farging. Det er forvrenging. Poenget mitt er, det blir uansett påstand mot påstand, det blir umulig å si hva som faktisk er fakta. Man burde ikke falle for alt som sies i dokumentarfilmer, men man skal da absolutt ikke avstå fra alt som blir sagt heller. Vel, Moore har nok svin på skogen til at alt han sier bør trekkes i tvil umiddelbart (ev. gå så langt som å anta at det ikke er sant nettopp fordi Moore sa det). Det er allikevel ikke alle dokumentarer/rapporter som er oppspinn slik Moore gjør det. Jeg er forøvrig enig i at en dose sunn fornuft kommer godt med. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 3. august 2011 Rapporter Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Moore presenterer ikke fakta, han klipper og limer opptak for å få frem et budskap som ofte er direkte løgn, lurer bevist intervjuobjektene, fremstiller saker på en helt annen måte enn det som er fakta osv. Hvis du ser Manufacturing Dissent så skjønner du litt mer. Jeg kan igrunn ikke si så mye, da jeg ikke har sett noe av det Michael Moore har laget ennå. Men som jeg sa tidligere, det vil uansett være påstand mot påstand, da fakta er såpass vanskelig å skaffe. Om vi tar 9/11 som eksempel. Det er umulig å si hva som faktisk skjedde. Det blir bare idiotisk om man skal si seg sikker på at det var terrorister, eller om det var USA selv. Fordi hvem vet egentlig hva som skjedde? Dokumentarfilmer er mer enn påstand mot påstand. Dokumentarer tar utgangspunkt i påstander, nettopp for å finne frem til hva som faktisk er sant. Fakta er heller ikke vanskelig å skaffe, så lenge man finner frem til fakta som faktisk stemmer og presenterer det på riktig måte. Moore misbruker derimot seerens uvitenhet ved å bevisst lure seerne og intervjuobjektene for å spre sitt eget budskap. Han sprer propaganda, ikke fakta. Endret 3. august 2011 av Coa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå