Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Er det flere som irriterer seg over at man alltid ble oppfordret til å si ifra til en voksen hvis man var i en uoverenstemmelse med en medelev på barneskolen? Noe av det viktigste her i livet er jo å ha evner til å løse opp i slike floker selv.

 

Men flesteparten av ungar klarar ikkje dette, og det endar med vold/dritslenging/mobbing.

 

Ja, jeg har tenkt på det selv, men jeg kan huske situasjoner hvor jeg og en kamerat ordnet opp, men fikk kjeft etterpå for ikke å ha sagt noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det flere som irriterer seg over at man alltid ble oppfordret til å si ifra til en voksen hvis man var i en uoverenstemmelse med en medelev på barneskolen? Noe av det viktigste her i livet er jo å ha evner til å løse opp i slike floker selv.

 

Enig.

Voksnes vurderingsevne er vel ganske overvurdert uansett.

Det er ikke som om alle på magisk vis blir til konfliktsløsere når de blir voksne.

Om noen har slike evner i seg, vil det komme tydelig fram selv om personen er et barn. Og om man ikke har det i seg, eller har gjort noe for å lære det, vil det heller ikke komme av seg selv når man blir voksen.

 

Man ble jo oppfordret til å spørre hvem som helst, bare det var noen voksne. Det blir feil i mine øyne, for man bør ikke spørre noen om hjelp på grunnlag av at personen er voksen.

Man bør heller spørre noen man stoler på, voksen eller ei.

Det kan f.eks være en kamerat.

 

Men akk, slike verdier finnes vel ikke i dagens skolegang.

Tenk så sterk man hadde blitt av å stå sammen som venner/kamerater og fighte mobbing, enn å spørre en voksen om hjelp fordi det er jobben til vedkommede.

Det er ikke som om det var lett å stå sammen når man ble fortalt at dette ikke funka, man MÅTTE jo spørre en voksen.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

3 er litt optimistisk ja, antar at jeg ligger an til å få en sterk 3-er så langt i år, og jeg mener at jeg har jobbet godt på de prøvene vi har hatt. Det er heller ikke sånn at læreren teller ord, så det siste du foreslo hjelper dessverre ikke.

 

På arket vi fikk utlevert står det at fristen er klokken 4, tror jeg kommer til å bruke denne fristen ja, og ikke den som står på nettet :p

 

Ble en 2-er :D

Lenke til kommentar

4-stjernes middag/reise på TVN. Ikke at jeg bruker å se på det, men slumper innom iblant. Der er det en kommentator som virker så jævla sinnsykt irriterende selvgod, og så stiller han liksom spørsmål til de som er med i programmet - neida vi hører helt sikkert ikke at det er lagt på etterpå. Det høres så kunstig og feil ut. Idioter som har laget de der greiene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

4-stjernes middag/reise på TVN. Ikke at jeg bruker å se på det, men slumper innom iblant. Der er det en kommentator som virker så jævla sinnsykt irriterende selvgod, og så stiller han liksom spørsmål til de som er med i programmet - neida vi hører helt sikkert ikke at det er lagt på etterpå. Det høres så kunstig og feil ut. Idioter som har laget de der greiene.

Anders Hatlo er enste positive med det programmet imo.

(og det sier en del)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...