Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Fra Dagbladet:

 

Dyrere å handle digitalt

Det blir 25 prosent dyrere å kjøpe digital musikk, bøker, spill osv. fra utenlandske leverandører etter 1. juli fordi slike kjøp blir momsbelagt. Dette ble bestemt under behandlingen av statsbudsjettet i fjor høst.

 

De utenlandske selskapene som selger digitale produkter til forbrukere i Norge får ansvaret for å kreve opp momsen. Skatteetaten har opprettet en nettside der utenlandske leverandører kan registrere seg. Momsen de krever inn skal betales til staten hver tredje måned. Staten regner med å tjene 150 millioner kroner på dette på årsbasis.

 

Dette irriterer meg.

 

 

Get proxy!

 

Flytter ut av dette møkkalandet snart uansett.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette irriterer meg.

Jeg har tenkt litt på dette. Sider som Direct 2 Drive og Gamestop for eksempel. Kommer de til å bli dyrere, eller vil de nekte nordmenn å kjøpe der? Hva med P2P spill slik som WoW? Siden den månedlige betalingen ikke er over 200,- vil de da ikke bli momsbelagt? Tror det vil ta lang tid før det er orden i dette systemet. Men må si meg enig, det er utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på dette. Sider som Direct 2 Drive og Gamestop for eksempel. Kommer de til å bli dyrere, eller vil de nekte nordmenn å kjøpe der? Hva med P2P spill slik som WoW? Siden den månedlige betalingen ikke er over 200,- vil de da ikke bli momsbelagt? Tror det vil ta lang tid før det er orden i dette systemet. Men må si meg enig, det er utrolig irriterende.

Det at enkelte butikker nekter å selge til nordmenn, frykter jeg skjer. Det blir vel opp til hvert enkelt firma. Men når man nå må betale moms + kanskje frakt så blir det fort likegyldig om man kjøper i Norge eller i utlandet..

Lenke til kommentar

Nei. Steam har hatt en VAT for Storbritannia i noen år nå, så det vil bare legges til i prisen.

 

Men ja. Alt kjøp på digitale media vil bli 25% dyrere, både spill på Steam, apps til iPhone eller Android, digitale bøker og WoW gametime.

 

Edit: Derfor skal dere stemme Venstre, ihvertfall blått!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...