Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen, alltid reklame på samtlige kanaler når jeg setter meg ned med mat for å kose meg. Og såklart varer pausen i rundt ti minutter, så jeg har nærmest spist ferdig når neste program begynner.

 

Det er for ille når jeg kan laste ned en episode av favorittserien på kortere tid enn jeg ofte må vente for å se et middelmådig program på TV.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det helvetes været irriterer, jeg bor i BERGEN ffs, da burde det regne! :(

Tror nettopp jeg klarte å slette over et år med familiebilder, inkludert de siste bildene av katten før den avlivet og bildene av hunden når den var valp. Flott.

http://www.piriform.com/recuva

 

Norske journalister som blindt oversetter amerikanske tall. Sist ut i rekken er en artikkel i VG om dødsulykken til Ryan Dunn. En amerikansk politifyr har løftet fingeren i været og anslått farten til å være rundt 130 mph. Hva står det så i den norske artikkelen? Ca 209 km/t! Hvis NASA drar ned til ulykkesstedet og gjør måliger og kalkuleringer som tar hensyn til vekten av hvert eneste kjønnshår som befant seg i bilen, da kan vi begynne å snakke om ca 209 km/t, eller hva den reelle farten måtte ha vært.

 

Det er så utrolig lett å avsløre slike hjernedøde journalister som ikke kan annet enn å oversette det de leser. Hvis man f.eks leser om en seriemorder på flukt som er beskrevet å være ca 188 høy og ca 90,8 kg, da bør det ringe en bjelle. Dette er nok skrevet av en idiot som har oversatt 6'2" og 200 lbs helt direkte.

Jeg må være stokk dum, for jeg skjønner ikke.

Var den amerikanske politifyren feil i beregningen av fart, eller var den norske journalisten feil i omregningen?

 

 

 

når jeg har venner på besøk... og dem spør om jeg kan ringe etter taxi for de, fordi det 'er så skummelt å snakke i telefonen'...

jeg er ikke så glad i telefoner selv, men å ringe etter en taxi er da vel faen ikke så vanskelig!!!

 

Jaha? Hvor gammel er dere?

 

22! Så de bør fint klare det selv!

Høres ut som en form for sosial angst, det kan vel oppstå i alle aldre.

 

 

Folk som slenger ut ord som 'sosial angst' bare fordi noen ikke gidder/synes det er kleint/ikke liker å snakke i telefonen med fremmede.

Endret av handerrre
Lenke til kommentar

Norske journalister som blindt oversetter amerikanske tall. Sist ut i rekken er en artikkel i VG om dødsulykken til Ryan Dunn. En amerikansk politifyr har løftet fingeren i været og anslått farten til å være rundt 130 mph. Hva står det så i den norske artikkelen? Ca 209 km/t! Hvis NASA drar ned til ulykkesstedet og gjør måliger og kalkuleringer som tar hensyn til vekten av hvert eneste kjønnshår som befant seg i bilen, da kan vi begynne å snakke om ca 209 km/t, eller hva den reelle farten måtte ha vært.

 

Det er så utrolig lett å avsløre slike hjernedøde journalister som ikke kan annet enn å oversette det de leser. Hvis man f.eks leser om en seriemorder på flukt som er beskrevet å være ca 188 høy og ca 90,8 kg, da bør det ringe en bjelle. Dette er nok skrevet av en idiot som har oversatt 6'2" og 200 lbs helt direkte.

Jeg må være stokk dum, for jeg skjønner ikke.

Var den amerikanske politifyren feil i beregningen av fart, eller var den norske journalisten feil i omregningen?

 

Poenget må være at tallet er blindt oversatt, siden 130 mph er 209 km/h akkurat. Tipper nok at det ønskes at journalisten hadde skrevet ca 200 km/h.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Å ikke like å snakke med fremmede er et symptom på sosial angst, enten du liker det eller ikke.

Ikke nødvendigvis.

Folk som slenger ut ord som 'sosial angst' bare fordi noen ikke gidder/synes det er kleint/ikke liker å snakke i telefonen med fremmede.

Jeg skrev en form for, noe som rimer bra i mitt hode. Sorry at du følte deg truffet.

Følte meg ikke truffet. Jeg er derimot som oftest den som snakker med fremmede i slike situasjoner lillepy beskrev og har ingen problemer med det.

 

Men jeg synes ikke folk skal ta så lett på å slenge rundt slike utrykk.

Lenke til kommentar

Å ikke like å snakke med fremmede er et symptom på sosial angst, enten du liker det eller ikke.

Ikke nødvendigvis.

 

Jo, det er det. På samme måte som smerte i blindtarmområdet er et symptom på blindtarmbetennelse. Det betyr ikke at du har blindtarmbetennelse, men det er fortsatt et symptom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...