Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

24. Det samme som film har vært i siden tidenes morgen altså. Hva er greien med å ha massive og PSYKT PHETE skjermer når man ser i 24 fps liksom. Det er en grunn til at spill kjører i 40-60+ FPS lizm. Heldigvis har PJ skjønt dette så The Hobbit kommer i 48 fps :)

Jepp, er enig der. Mange som hevder de merker stor forskjell på 120 hz og 60 hz - uten at jeg vet om det ligger noe i det. Men The Hobbit er noe å se frem til, boken er helt fantastisk!

 

Irriterer meg således litt over at det blir to filmer, hvor man må vente ett år mellom hver film. Hater å vente :<

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Kjente en gang en fyr som mente at øyet ikke kunne observere mer enn 30fps, så jeg var teit da jeg klagde på at spillet mitt plutselig droppet fra 60 fps til å låse seg på 30 fps.

 

Jeg trenger vel egentlig ikke å si at jeg og han ikke er venner lengre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Øyet kan se over 200 endringer per sekund. Mange glemmer at i spill så skjer det ticks i selve motoren og skjermen bør være istand til å kunne vise like mange bilder per sekund som er optimalt for spillmotoren. Det er optimalt med 120 Hz display dersom spillmotoren har en tickrate på 120 Hz. Quake 3: Arena har en tickrate på 125 Hz. Quake 4 har en tickrate på 60 Hz. CS 1.6 kjører så vidt jeg vet på 100 ticks. I film og noen spill har man motion blur som gjør at bevegelser oppfattes som mer flytende. Til spill tilpasser man skjermen etter spillmotoren og ikke etter en eller annen tulling som synser om noe han ikke har snøring på. Hvis du spiller First Person Shooter med 120 tickrate i finalen på en seriøs turnering og motstanderen har display med 120 Hz kommer du ikke med en panel på 60 Hz og lemper av noe svadaprat om at det ikke har noe å si. Ved avspilling av BluRay er det viktig å ha 23.976 FPS for at panoreringen skal bli så jevn som mulig men det blir ikke bedre enn kilden (filmen).

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

At jeg må lære meg alt om en flymotor innen kl 07. blæ

 

GE-90 er stor og awesome. Samme gjelder flyet den sitter på. Det burde holde massevis.

 

 

Irriterer meg litt over at jeg må bruke en natt på hotell fordi flyet imorra går så sabla tidlig. Irriterer meg også over at jeg må til Oslo for å fly KLM til Amsterdam når det hadde gått fint i forhold til videre forbindelser om vi dro fra Torp, hvor KLM også flyr.

Lenke til kommentar

Bare synd at LotR er filmet i så lav fps. Synes egentlig de burde reboote hele greien så det blir mulig å få med seg hva som skjer.

 

Det har du egentlig rett i. Hvilken FPS ligger det på? Skulle da tro 25 eller noe rundt der har vært en standard lenge.

 

Det er vel 24.

Noe annet enn 24 eller 25 ville vært stygt, det er det som får ting til å se film-aktig ut.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

At jeg må lære meg alt om en flymotor innen kl 07. blæ

 

GE-90 er stor og awesome. Samme gjelder flyet den sitter på. Det burde holde massevis.

 

Tenkte hovedsaklig generelt om flymotorer, hvor alle sammen generelt er irriterende store men på den andre siden awesome. 777 er et vakkert fly, men favorittprodusenten er fremdeles Airbus. :)

 

Irriterer meg over at jeg er utrolig sliten. På tide å legge seg.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg skal bakerst i B777 imorra.

 

pMjoM.png

Dog så sier internettet at 40A og 40F skal være gode plasser, så de er reservert.

 

 

Jeg har fucka døgnrytme, så sov minimalt i natt så jeg kan sovne når jeg legger meg i kveld, ellers så hadde hotellrom vært wasted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...