Lycantrophe Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Så din religion er bedre? Riktigere? Dette baserer du på? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg tror det er ganske greit å bare dø også, uten at noe supermagisk skal skje. Det er lett å overvurdere seg selv når selve senteret for din egen logikk og fornuft har et stort sort hull som heter "Jeg er". En god måte å illustrere dette sorte hullet er å se for seg selv bli identisk klonet på stedet. For ville kopien din ha selve "deg" i seg, eller bare alle tankene og oppførselen til "deg". Men fra filosofi til alvor: Dette "sorte hullet" er det mange som kaller sjel, men er heller en tabbe som skjer når vesenet blir så smart at det kan resonnere på seg selv. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Så din religion er bedre? Riktigere? Dette baserer du på? Jeg har ikke noen religion.. jeg plager bare andre folk som tror at alt må være en religion Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Det du nettopp presenterte er religion. Du får bare ikke statstøtte. Endret 7. juni 2011 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det du nettopp presenterte var religion. Irriterende med folk som absolutt må sette ting i en bås... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det forandrer det fortsatt ikke. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det du nettopp presenterte var religion. Irriterende med folk som absolutt må sette ting i en bås... Om flere tror på en overtro, er det på sett og vis en religion. 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det du nettopp presenterte var religion. Irriterende med folk som absolutt må sette ting i en bås... Om flere tror på en overtro, er det på sett og vis en religion. Jeg vil heller kalle det et livssyn... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hva skiller livssyn fra religion? 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det der tilhører slave religioner vil jeg tro... Vi andre som dyrker oss selv og naturen forøvrig anerkjenner bare at vi er en del av den i en syklus og at bevissthet ikke nødvendigvis er knyttet til en fysisk form. Jeg tror fortsatt dette er noe du bare ønsker å tro. Hvorfor skal ikke bevisstheten være knyttet til en fysisk form? Det er ingenting som beviser at bevisstheten ikke er knyttet til en fysisk form. Hjernen vår derimot, eksisterer. Hvorfor i all verden skulle det eksistere ting på denne jorda som ikke fysisk eksisterer? Jeg må også spørre, mener du at f.eks planter og bakterier er en del av denne "syklusen"? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Utbredte og kjente religiøse livssyn er jødedom, kristendom og islam. Wikilolipedia. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hey, hippielife er best. Fuck for forest Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg må også spørre, mener du at f.eks planter og bakterier er en del av denne "syklusen"? Jepp.. selvsagt... alt går i syklus.. slik som jorden går i bane rundt solen, årstider, flo og fjære... Alt er en syklus... At man som "JEG" og "MITT" fysiske jeg ikke lever evig er selvsagt helt opplagt siden masse er noe annet enn energi... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Faktisk er masse energi. Endret 7. juni 2011 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 At det skulle være trekning av muntlig eksamen i dag, men kom ikke opp. Tydeligvis skal det trekkes i morgen og på torsdag også. Hva faen er det for noe? Hva er problemet med å trekke alle på en dag? Nå må jeg gå med klump i magen de neste to dagene, evt bare over natta nå. I tillegg har vi fått vite at noen 1.-klassinger vil komme opp til muntlig. Men jaja!!! Man får bare ta ting som de kommer og gjøre sitt beste! Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Skal på en jævla opera med klassen nå, starter kl 22 og slutter ett på natta. Det blir jo kult... Endret 7. juni 2011 av Ownbeef Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jepp.. selvsagt... alt går i syklus.. slik som jorden går i bane rundt solen, årstider, flo og fjære... Alt er en syklus... At man som "JEG" og "MITT" fysiske jeg ikke lever evig er selvsagt helt opplagt siden masse er noe annet enn energi... Du mener altså at det er et bestemt antall "energier" på denne jorda som verken forsvinner eller formerer seg? Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Så din religion er bedre? Riktigere? Dette baserer du på? Jeg har ikke noen religion.. jeg plager bare andre folk som tror at alt må være en religion Så er ditt "livssyn" noe bedre eller riktigere da? Noe som irriterer meg utrolig mye er andre mennesker som er overbevist om at det de tror eller ikke tror er rett, og rakker ned på andre mennesker fordi de har en annen tro. Hvorfor i helvete skal du gjøre det? Hva har du med å gjøre hva andre mennesker tror på? Er du så ussel at du trenger å gjøre det for å få deg selv til føle deg bedre? Kan du ikke bare la andre ha sin tro og ha din for deg selv? Jeg hater virkelig sånne mennesker. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Kan du ikke bare la andre ha sin tro og ha din for deg selv? Jeg hater virkelig sånne mennesker. 2 Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Skal på en jævla opera med klassen nå, starter kl 22 og slutter ett på natta. Bare for å få fri imorgen. Det blir jo kult... Høres spennende ut da! Skulle gjerne dratt på en opera, og hvertfall i bytte mot fri fra skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå