iversss Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Dialekt er en fin sak. Det der har ingenting med dialekt å gjøre. Her jeg hvor jeg bor er det værtfall helt normalt og si "Hvordan sete", på samme måte som det er normalt flere steder i landet og si f.eks. "Hvem sang er det?" i tilfeller hvor vi her sier "Hvilken sang er det?". Ser du sammenhengen? Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Her jeg hvor jeg bor er det værtfall helt normalt og si "Hvordan sete", på samme måte som det er normalt flere steder i landet og si f.eks. "Hvem sang er det?" i tilfeller hvor vi her sier "Hvilken sang er det?". Ser du sammenhengen? Er det like riktig å si "værtfall"? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Det kan være, men det er fortsatt ikke dialekt. Det er bare feil. Helt feil. Høres grusomt ut gjør det også. "Hvem sang" irriterer. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Dialekt er en fin sak. Det der har ingenting med dialekt å gjøre. Her jeg hvor jeg bor er det værtfall helt normalt og si "Hvordan sete", på samme måte som det er normalt flere steder i landet og si f.eks. "Hvem sang er det?" i tilfeller hvor vi her sier "Hvilken sang er det?". Ser du sammenhengen? Det du tenker på er sosiolekt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Det han tenker på er språkvansker. 6 Lenke til kommentar
iversss Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Det kan være, men det er fortsatt ikke dialekt. Det er bare feil. Helt feil. Høres grusomt ut gjør det også. "Hvem sang" irriterer. Er vel egentlig ikke noe å diskutere. HVILKET sete kan jeg ta? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Det han tenker på er språkvansker. Jeg tenker det er nærmere korrekt svar, ja. Er vel egentlig ikke noe å diskutere. HVILKET sete kan jeg ta? Takk skal du ha. Endret 3. juni 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg tenker det er nærmere korrekt svar, ja. Mens vi er inne på temaet. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Facebook-spam med planking.......................... Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det han tenker på er språkvansker. Det han tenkjer på er idioti. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det han tenker på er språkvansker. Det han tenkjer på er idioti. Det han tenker på er transaksjonen fra muntlig dialekt til bokmål skriftlig. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det han tenker på er transaksjonen fra muntlig dialekt til bokmål skriftlig. Meh, er så mykje enklare å kalle det idioti 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Facebook-spam med planking.......................... Planking generelt, helt utrolig at noe så latterlig teit blir populært. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Lurer på hvem vei jeg skal ta hjem idag. 2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Lurer på hvem vei jeg skal ta hjem idag. Ditt troll! Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Tønsberg brygge jo! Vet, de har besudlet vår praktfulle by 1 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Så ut som en heftig fet fest da Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Ja, spesielt når ca 4 stykker er med :!: Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 At jeg ikke våkna før nå, og har kasta bort hele dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå