GullLars Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Folk som kjører 60 på 80'n, ikke vet hva speil er, ligger midt i veien, og ikke kan bruke mer enn 1/10 av gasspedalens vandring (ut av kryss) og aldri kan passere 2000rpm. Alle hver for sei gjør meg irritert, men selvfølgelig er det de samme folkene som gjør alt samtidig... Etter et par minutter bak slike folk føler jeg meg slik Jeg gjør sjeldent lekser, har 5,25 i snitt. I see no problem. Det der er bare slemt å skrive. ååh, jeg kommer til å stryke på eksamene mine. Faktisk to ting som irriterer: 1. Folk som får 5,25 i snitt uten å gjøre lekser (var en av dem selv. Blank 5 ut fra u-skolen, 5,3 første året vgs, 4,3 andre året, og 4,9 totalt etter tre år (to år yrkesfag elektro og et år påbygging). Pluss på alder- og militærpoeng og jeg er oppe i 5,5) 2. Folk som "ååååh, jeg kommer til å stryke på eksamen" selv om de nileser. Nei, du stryker ikke. Du kommer til å gjøre det bra/helt greit. 4/C er ikke verdens undergang. Det var ikke dette jeg kom hit for å kommentere, men jeg har også vært en slik (1., ikke 2. ) og irritert meg over andre slike som skryter av det og tror det er kult. Mitt største problem var at jeg manglet engasjerende undervisning 1-13 klasse (gikk allmennfag realfag på vgs). [RANT] Det som virkelig irriterer meg er at skolesystemet er tilpasset slik verden var fra middelalderen frem til rundt 1950 tallet, og kun små justeringer er gjort for å bringe skolen til tilpasset ca 70-80 tallet. Hele systemet er tilpasset et samfunn hvor det er en mangel på tilgang til informasjon, og man må fysisk møte opp et sted for å få informasjon. Så og si all informasjon blir også gitt i form av tekst på papir eller en person som snakker til en liten gruppe (typisk 20-30). Teksten som gies er grei nok men lite engasjerende, men personene som snakker kan ofte være elendige til å videreformidle informasjon og være lite inspirerende. Vi har noe som heter digitale medier og distribusjon. Dokumentar type videoer er mye mer engasjerende og mindre slitsomt enn å lese tekst, og en profesjonell underviser som holder forelesning filmet vil være konsistent god til å formidle informasjonen. Man kan også spille av video og deler av video igjen flere ganger uten å føle seg flau eller dum (som noen føler seg når de må be om at lærer gjentar noe). Tiden på skole burde hovedsaklig brukes til ting som drar nytte av fysisk lokalitet. Mulighet for å spørre om ting man lurer på, diskutere, jobbe i grupper, etc. (Selv om mye av dette også kan gjøres over nett). Ikke minst ville dette vært mye mer økonomisk, spesielt over tid, og redusert belastningen på lærere. [/RANT] 2 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Selvsagt hjelper øving! Men tror du ikke allerede at jeg jobber hardt med matten og uansett ikke får det helt til? Selv om du kan få toppkarakterer med å øve hardt så betyr ikke det at det sammen gjelder for alle. Øv mer. Jeg har nesten ikke øvd, jeg gikk gjennom tentamens-arket fra 2009 og klarte meg fint. Når hun sier at hun klart kommer til å stryke på eksamen hvis hun kommer opp i matte, kan det umulig ha vært nok øving inn i bildet. The Barnacle: Pugg formlene, tenkt på logikken. Du klarer det nok med øving. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Han går på Napoliskole og mener at alle andre skoler bør holde samme standard. Uhm.. hva er en 'Napoliskole'? Noe er galt med sys disken min. Kill it with fire! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Øv mer. Er det du eller jeg som sitter på skolen på søndager for å jobbe med matte? 3 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Nå snakket jeg ikke til deg, men jeg gjorde akkurat det samme for litt siden. EDIT: Ser det var uklart hvem jeg snakket til, men "øv mer" var siktet til The Barnacle. Endret 29. mai 2011 av Kaymeerah Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Folk med irriterende stemmer! Spesielt folk som laster opp videoer på youtube og så høres de helt forferdelige ut. 4 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 ..også skal de selvfølgelig unnskylde det med "Sorry guys, my voice is totaly wierd today". Det hadde vært ok hvis ikke de 240 andre filmene hadde hatt akkurat samme stemme. 2 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Halo3 på Xbox Live med headsett. Det er en orgie i å bli skreket i øret av feite britiske 12-åringer. Oh joy. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 At jeg sovet for lenge i dag. Nå rekker jeg ikke det jeg egentlig skulle ha gjort. Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg sliter ille med å konsentrere meg. Har aldri kommet lengre enn to sider i en bok, før jeg plutselig hopper inn i teksten igjen, og finner ut at jeg har dagdrømt frem til der. Dette resulterer i at jeg må begynne å lese fra førsten igjen, for jeg fikk ikke med meg en dritt. Dro til lege for å få sjekket det opp, og måtte løse mange oppgaver for å prøve å finne det ut. (ca 3 timer med oppgaver) Etter at han hadde sett fort over, så kom han frem til at jeg ikke har konsentrasjonsproblemer, men at jeg har problemer med å lære / lærer sakte. Er fortsatt bestemt på at jeg har dårlig konsentrasjon. Er bare så leit / irriterende at det er det han kom frem til, for det siste jeg ville høre var at jeg var dum. Men men, ettersom det er han som er legen, så er det nok han som har rett. 2 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Facebook. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg fortsatt har det. På snart et år har ikke gjort noe annet enn å like et par sider, akseptere tre - fire venneforespørsler, ha en samtale med en svensk tremening, samt fjernet et par bilder jeg har blitt tagget i. Kunne ønske jeg hadde baller til å slette hele greia. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg slettet fjesboken min for et par mnd siden, men startet opp igjen for en uke siden omtrent. Var så rart å være uten, sleit litt med å få med meg ting. Ellers er jeg enig, rundt 98.7% av tingene på FB er uinteressant. Lenke til kommentar
Populært innlegg Carlgutt Skrevet 30. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Når folk står rett utenfor badet når jeg skal drite, eller når folk snakker til meg mens jeg sitter å driter. Fy feeenNNNN! Endret 30. mai 2011 av Carlgutt 13 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 At telefonen ringer hver gang man skal drite/dusje/andre ting som krever full oppmerksomhet og lite mobilbruk. Føyyyh. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Fant ut at jeg installerte Honeycomb og ikke Gingerbread på telefonen min. Med andre ord har jeg et tablet-OS på mobiltelefonen min nå... 2 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 HAHAHAHAHA, gief link to ROM pl0x! Hvordan kjører det? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1062881 Det fungerte overraskende bra! Det eneste jeg savnet var HTC Sense, noe jeg trodde dette rommet skulle ha. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Skal testes! Sitter med Cyanogen 7 selv. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 tyver irriterer meg så grenseløst i dag. noen har knæbba scootern min! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå