Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, jeg skjønner at noen ikke er så flink i matte. Poenget mitt er at det fikses med øving det også, man kan til og med bruke regelboken. Hvis man skriver ned alle formlene i regelboken burde ikke det være ett stort problem.

Jo. Selv åpen bok er vanskelig om du ikke helt henger på greip med hva man skal gjøre.

Jeg har blitt mye, mye bedre i matte nå. Men fortsatt så er det ikke bare å pugge formler.

Lenke til kommentar

En god lærer er veldig avgjørende for å få gode karakterer i et fag, da spesielt matte (for meg ihvertfall). Gikk selv fra 2 til 5 på ett år da vi fikk ny lærer. Ikke at vedkommende hadde en lavere standard, men h*n var generelt mye bedre til å lære bort.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at de som sliter med matte tenker på matten på feil måte. Isteden for å skjønne hvorfor man gjør slik og slik, prøver man heller å pugge det. Med en gang man da får en oppgave med litt variasjon fra det man har pugget er man plutselig helt satt ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Når jeg ikke forstår logikken bak det så er det jo et problem for meg.

y u no understand?

Jo. Selv åpen bok er vanskelig om du ikke helt henger på greip med hva man skal gjøre.

Jeg har blitt mye, mye bedre i matte nå. Men fortsatt så er det ikke bare å pugge formler.

Som jeg sa tidligere: ØVING. Det hjelper ikke å sitte på forumet hele dagen når man burde sitte og øve.

Jeg har ikke noe problem med å forstå at det kan være vanskelig, fordi man ikke forstår logikken. Det gjelder bare å bite i det sure eplet.

Lenke til kommentar

1. Folk som får 5,25 i snitt uten å gjøre lekser (var en av dem selv. Blank 5 ut fra u-skolen, 5,3 første året vgs, 4,3 andre året, og 4,9 totalt etter tre år (to år yrkesfag elektro og et år påbygging). Pluss på alder- og militærpoeng og jeg er oppe i 5,5)

4,9 på yrkesfaglig er rett og slett jævlig dårlig, beklager.

• Liker 3
Lenke til kommentar

1. Folk som får 5,25 i snitt uten å gjøre lekser (var en av dem selv. Blank 5 ut fra u-skolen, 5,3 første året vgs, 4,3 andre året, og 4,9 totalt etter tre år (to år yrkesfag elektro og et år påbygging). Pluss på alder- og militærpoeng og jeg er oppe i 5,5)

4,9 på yrkesfaglig er rett og slett jævlig dårlig, beklager.

Det er faktisk ikke så jævlig enkelt å greie 5 eller 6 i programfagene som du kanskje tror. Og de spiller inn en del på snittet, da det er fire programfagskarakterer.

Lenke til kommentar

Svarte helvete, pizzaen sto for lenge i ovnen og har svart bunn.

Og nei, VK1 elektro er ikke så lett som man skulle tro (7 år siden jeg gikk der, forøvrig). Det er en god del mer beregning og kalkulering på elektro (som hvertfall når jeg gikk, var det vanskeligste yrkesfaget). Dessuten, strenge lærere og gjorde aldri lekser. Kunne sikkert boosta 6 i snitt, men gadd rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Når jeg ikke forstår logikken bak det så er det jo et problem for meg.

y u no understand?

Som jeg sa tidligere: ØVING. Det hjelper ikke å sitte på forumet hele dagen når man burde sitte og øve.

Jeg har ikke noe problem med å forstå at det kan være vanskelig, fordi man ikke forstår logikken. Det gjelder bare å bite i det sure eplet.

Selvsagt hjelper øving! Men tror du ikke allerede at jeg jobber hardt med matten og uansett ikke får det helt til?

Selv om du kan få toppkarakterer med å øve hardt så betyr ikke det at det sammen gjelder for alle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Dette er andre gangen på rad jeg henger ut klær til tørk, så begynner det og regne. :roll:

Var selvfølgelig sol og fint vær tidligere i dag.

Lenke til kommentar

Irriterer meg så grenseløst over når folk mener karakterer på skolen er alt som gjelder. Du som skrev lengre oppe her, du mener 4,9 i snitt på yrkesfag er dårlig? La meg gjette, du går allmennfag og tror at yrkesfag er skikkelig barneskole i forhold til det du går. Give me a break. Er ikke alle som vil gå på skole. Lenge leve arbeiderklassen!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...