Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aUaN5.jpg

 

Er det kun jeg som dør litt inni meg når man leser sånt? Irriterende med 50 kommentarer hvor det er 25 som går ut på å fortelle hvor fin noen er på et profilbilde, mens de resterende 25 kommentarene går ut på å fortelle hvor fin personen som kommenterte er. Ikke et ukjent fenomen blant jentegjenger, føler jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Påstander som pølser er ikke kjøtt, heller ikke kylling, og at kyllingen uansett lever et bra liv. Å ikke bli respektert av sin egen familie.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det skulle bli mitt neste irritasjonsmoment :ohmy: jeg er trøtt og mangler søvn, men får ikke sove uansett.

Noen ganger blir jeg bekymret om jeg skal ende opp som han mannen dem laget film om, som var på youtube, det sa klikk i hjernen hans, det ble en feil og han fikk aldri sove igjen. Det så ut som en grusom måte og dø på. Hver gang jeg sliter med søvnen bekymrer jeg meg over og ende opp sånn.

Lenke til kommentar

Fant program for 17. mai i postkassa i går. De skriver på siste side: "Første og siste vers i nasjonalsangen:"

Problemet er at de har skrevet første og siste vers i Ja, vi elsker, og ikke Sønner av Norge som er nasjonalsangen vår.

 

Videre skriver VG om en fyr som ble tatt for narkohandel fordi han han 12 fingre. Problemet er at han har 10 fingre og to tomler. En finger har tre ledd, mens en tommel har to.

Endret av Dragen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Videre skriver VG om en fyr som ble tatt for narkohandel fordi han han 12 fingre. Problemet er at han har 10 fingre og to tomler. En finger har tre ledd, mens en tommel har to.

 

 

Er du seriøs? Du irriterer deg over at VG kaller noe flesteparten av norske mennesker kaller en finger, for finger?

De aller fleste mener at mennesker har 10 fingre (eller i dette tilfellet 12), men likevel, tommelen pleier bli medregnet som en finger.

Lenke til kommentar

Fant program for 17. mai i postkassa i går. De skriver på siste side: "Første og siste vers i nasjonalsangen:"

Problemet er at de har skrevet første og siste vers i Ja, vi elsker, og ikke Sønner av Norge som er nasjonalsangen vår.

 

Videre skriver VG om en fyr som ble tatt for narkohandel fordi han han 12 fingre. Problemet er at han har 10 fingre og to tomler. En finger har tre ledd, mens en tommel har to.

Newsflash. Tomler er også fingre.

English dictionaries describe finger as meaning either one of the five digits including the thumb

 

Sidenote: Maltraktering av det norske språk irriterer meg. Ikke slike skrivefeil, men schjøtt, schjylling og sånn, samt tidligere nevnt "hvem bil vil du ha".

Å bo på østlandet og høre folk snakke sånn er en prøvelse for meg. Jeg har vokst opp med en kraftig KJ-lyd, noe ala den man finner i engelske "chocolate". (med mindre du sier sjocolat" da...)

Lenke til kommentar

Sidenote: Maltraktering av det norske språk irriterer meg. Ikke slike skrivefeil, men schjøtt, schjylling og sånn, samt tidligere nevnt "hvem bil vil du ha".

Å bo på østlandet og høre folk snakke sånn er en prøvelse for meg. Jeg har vokst opp med en kraftig KJ-lyd, noe ala den man finner i engelske "chocolate". (med mindre du sier sjocolat" da...)

 

Hehe jeg skrev det samme og fikk klar beskjed om å ikke dra inn "hele østlandet" i dette. Men jeg har nå slektninger i Oslo og jeg har vært i Oslo flere ganger i året siden jeg var liten. Det ER veldig irriterende å høre "hvordan hårfarge har du egentlig" "hvem is vil du ha". Maltraktering ja.

Tremenningen min er 19 år, hun klarer ikke utttale KJ-lyd, det blir sjino, sjole, sjøtt osv.

Derfor blir det alltid så morsomt når hun skal prøve seg på min dialekt (vestlandet), hun høres ut som en utlendig. Nesten litt søtt :)

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger fått både beskjed om å ikke inkludere "hele østlandet", eller at "jamme jeg sier ikke sjino! Jeg sier sjino! Bare hør! Sjiiino, sjiino, mens de andre sier sjiiino, sjiiino"

Da rister jeg bare på hodet og sier at "sorry, men det er prikk likt..."

Lenke til kommentar

Ja, vi elsker ble aldri offisielt antatt som nasjonalsang, dermed kan man argumentere for at Sønner av Norge (den vi brukte før Ja, vi elsker) fortsatt er offisiell nasjonalsang.

 

Dog har Ja, vi elsker blitt de facto nasjonalsang grunnet den utstrakte bruken.

 

/off-topic

 

Tilbake til topic: AAAAARFGH klokka går så sakte fra 15:15 til 16:00.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...