Slimda Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Det er et sterkt mindretall, og ikke vits å nevne i en fedme-debatt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Det var vits å nevne i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Aller verste jeg vet er folk som ikke svarer på mailer. Døøø. 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Folk som uten å tenke sier at "er du under- eller overvektig er det din egen feil, punktum" irriterer meg. Er faktisk ikke alle som kan hjelpe for det. Punktum. Mindre energi inn enn energi ut = lavere vekt. Ja, det er lettere å gjøre noe med det om man er overvektig. Men ei venninne av meg er undervektig - har for høy forbrenning. Hun stapper i seg og rører knapt på seg om dagene, og legger likevel ikke på seg. Er det jeg mener. Endret 4. mai 2011 av Therawyn Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Yay, tentamen i fysikk! Håpe eg kjem opp i astrofysikk! Eller, same kva det er, så lenge det ikkje er rørsle eller krefter, det einaste eg ikkje liker i fysikk. "Alfred, du skal ha..." *drum roll* "Krefter!" Endret 4. mai 2011 av Alliha 3 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Ja, det er lettere å gjøre noe med det om man er overvektig. Men ei venninne av meg er undervektig - har for lav forbrenning. Hun stapper i seg og rører knapt på seg om dagene, og legger likevel ikke på seg. Er det jeg mener. Endret 4. mai 2011 av Slimda Lenke til kommentar
Mislykket Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Folk som skriver HVEM og HVORDAN der hvor det skal stå HVILKEN! Hvordan bil har du? Hvem farge liker du best? Seriøst, står det så dårlig til med norskkunnskapene til folk her i landet? På quiz på start.no florerer det av vanvittige skrivefeil ala dette. Det er da ikke så vanskelig å kunne skrive riktig spørreord!!! 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Ikke så rart når norskfaget stort sett handler om "De fire store" og diktanalyse. Man lærer ingen av målformene korrekt ved å lese hundre år gamle dikt og analysere forfatterens følelsesliv. På tide at de som bestemmer pensum tar dette inn over seg, og gjeninnfører fokus på rettskriving og grammatikk. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Ja, det er lettere å gjøre noe med det om man er overvektig. Men ei venninne av meg er undervektig - har for lav forbrenning. Hun stapper i seg og rører knapt på seg om dagene, og legger likevel ikke på seg. Er det jeg mener. Jeg forstår ikkeno. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Therawyn vet ikke at lavere forbrenning forbrenner mindre enn høy forbrenning. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Nei. Feil. Om hun er undervektig, så er det dette som er så rart med det: Hun har lav forbrenning (forbrenner lite fett), rører knapt på seg (forbrenner lite fett), og legger likevel IKKE på seg. Altså, hun gjør alt rett for å legge på seg, (forbrenner lite fett) men legger likevel ikke på seg. Hvis dere ikke skjønner, -deres problem. Jeg skjønner hva hun mener. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Da har hun høy forbrenning. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Over 1200 kvadratmeter scenegulv må rives opp og legges på nytt. Operaen har behov for omfattende opp- gradering allerede etter tre år. Whut? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Jeg er russ, men er jævlig flau når jeg ser hvordan russen oppfører seg. Bare fordi dem får på seg en bukse, så tror dem at alt de gjør er greit og at alt er kult. Det virker også som at enkelte mennesker får helt ny personlighet når dem tar russebuksa på. Det irriterer meg at russetiden er så forbanna oppskrytt og enkelte tror at de får en slags immunitet mot straff når dem er russ. Nei. Feil. Om hun er undervektig, så er det dette som er så rart med det: Hun har lav forbrenning (forbrenner lite fett), rører knapt på seg (forbrenner lite fett), og legger likevel IKKE på seg. Altså, hun gjør alt rett for å legge på seg, (forbrenner lite fett) men legger likevel ikke på seg. Hvis dere ikke skjønner, -deres problem. Jeg skjønner hva hun mener. Hun har høy forbrenning, den maten hun spiser blir brukt til energi for kroppen. Viss hun hadde hatt lav forbrenning hadde mye av maten hun hadde spist blitt lagret om til fett. Hun har også høy fettforbrening, siden hun ikke legger på seg noe fett. Viss hun skal opp i vekt så må hun spise MYE og trene styrke. Er ikke noe poeng i å legge på seg fett. Det betyr nødvendigvis ikke at hun er undervektig selv om BMI skalaen sier det. Endret 4. mai 2011 av Sno Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Therawyn vet ikke at lavere forbrenning forbrenner mindre enn høy forbrenning. Jeg skrev bare feil. Mente selvfølgelig høy forbrenning. Så dum er jeg da virkelig ikke. Endret 4. mai 2011 av Therawyn Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Nei. Feil. Om hun er undervektig, så er det dette som er så rart med det: Hun har lav forbrenning (forbrenner lite fett), rører knapt på seg (forbrenner lite fett), og legger likevel IKKE på seg. Altså, hun gjør alt rett for å legge på seg, (forbrenner lite fett) men legger likevel ikke på seg. Hvis dere ikke skjønner, -deres problem. Jeg skjønner hva hun mener. Hun har høy forbrenning, den maten hun spiser blir brukt til energi for kroppen. Viss hun hadde hatt lav forbrenning hadde mye av maten hun hadde spist blitt lagret om til fett. Hun har også høy fettforbrening, siden hun ikke legger på seg noe fett. Viss hun skal opp i vekt så må hun spise MYE og trene styrke. Er ikke noe poeng i å legge på seg fett. Det betyr nødvendigvis ikke at hun er undervektig selv om BMI skalaen sier det. Det var jo ikke det hun skrev! Hun skrev at hun har lav forbrenning og andre ting som skulle tilsi at hun ble feit, men at hun likevel ikke ble det. Trodde det var det som var poenget hennes.. Jeg skrev bare feil. Mente selvfølgelig høy forbrenning. Så dum er jeg da virkelig ikke. Det er ingen selvfølge. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Etter litt googling nå så har jeg faktisk funnet ut at du har rett i dette med å starte en setning med og. Jeg har, på lik linje med mange i norge, vært offer for vranglære i forhold til akkurat dette. Det var egentlig bare to ting jeg hadde å utsette på i innlegget ditt, og det ene har nå blitt borte. Det andre var vel det at jeg syns det var veldig feil av deg å skrive østlending, da du skulle ha skrevet østfolding (hvis det er et ord). Ser ingen grunn til å starte noen "angrip person"-debatt her. Starte setningen sin med "At" derimot. Hadde en lærer på barneskolen som nektet å svare på spørsmål dersom eleven startet med "At...". Lenke til kommentar
Mislykket Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Starte setningen sin med "At" derimot. Hadde en lærer på barneskolen som nektet å svare på spørsmål dersom eleven startet med "At...". Man kan starte en setning med "at", men på det grunnlag at den ikke står alene, altså at det følger en hovedsetning bak. F.eks: "At hun unnslapp bot, kan ikke være annet en ren flaks." Nå blir det veldig avsporing her, så vil heller nyte MUFC - Schalke... Endret 4. mai 2011 av Mislykket Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Det var jo ikke det hun skrev! Hun skrev at hun har lav forbrenning og andre ting som skulle tilsi at hun ble feit, men at hun likevel ikke ble det. Trodde det var det som var poenget hennes.. ... Det er ingen selvfølge. Ja uhm, det vi mener er at setningen var ulogisk fordi det er umulig å ikke legge på seg på den måten. Det du mener er at det er fullt mulig å unngå å legge på seg uten noen form for fettforbrenning. Det kan du gjerne utdype hvordan, for det er både jeg og sikkert veldig mange andre her interessert i å vite hvordan du gjør. Skumle maskiner fra TV-shop fungerer nemlig ikke. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Det du mener er at det er fullt mulig å unngå å legge på seg uten noen form for fettforbrenning. Du trenger ikke tilegne meg meninger. Stråmannsargumentasjon. Ja uhm, det vi mener er at setningen var ulogisk fordi det er umulig å ikke legge på seg på den måten. Det kan du gjerne utdype hvordan, for det er både jeg og sikkert veldig mange andre her interessert i å vite hvordan du gjør. Skumle maskiner fra TV-shop fungerer nemlig ikke. Hvis du spiser lite, akkurat nok til å klare deg gjennom dagen eller mindre, så klarer du fint å være undervektig. Og jo, skumle maskiner fungerer. Selvfølgelig gjør de det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå