Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Den så jeg komme, men ble du irritert av den linken? Er jo valgfritt om du vil trykke på den, eller bry deg i det hele tatt, og jeg informerte jo om hva slags link det er...Kan ikke tenke meg at du brukte energi på å bry deg, patch 4.1 kom vel nettopp? :hmm:

Endret av Verbalo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, man tenker alltid "Psjt, på 45 minutter er det da ikke noe problem" og når det er igjen 1,5 liter og 20 minutter "urk, jeg er kvalm".

2l is på 1t - no problemo! Det tror jeg til og med du hadde klart Leo ;)

Njaaaei, 2 liter blir litt mye... Har jeg kjæresten til å hjelpe meg, derimot ;)

Eks-russ! Det irriterer meg, det. Ikke det faktum at folk tar på seg russebuksen nærmeste helg før 1. mai og drikker seg mongofulle, men at de ikke klarer å rydde etter seg. Bildene hos adressa.no av "slagmarken" i Dødens Dal er jo helt horrible.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Det verste er vel egentlig når jeg ser stygge grammatiske bommerter i media, i dette tilfellet vg.no:

post-64043-0-70534800-1304270881_thumb.png

En pris kan ikke bli dyr. En pris kan kun være høy eller lav. Prisen blir nok i morgen rekordhøy, men den blir aldri dyr. :wallbash:

Med mindre Vg her har forsøkt seg på noe slikt morsomt som å mene at prisen er så høy at man i tillegg til å betale for bensinen også må betale for prisen av bensinen. :hmm:

Denne er jo helt fantastisk i så måte:

(Litt stort bilde i spoiler)

vg_selvsagt.jpg

Lenke til kommentar

Du sier trippelkonsonanter ikke er lovlig på norsk. Hvordan ville du heller stavet ordet? Jeg ville si bussjef, men da får vi også 3 konsonanter etter hverandre

...

Jeg mener at det ikke er lov med tre LIKE konsonanter på rad, noe jeg håper du skjønte.

F.eks er det norske ordet med flest konsonanter på rad (sammensatt ord) ANGSTSKRIK, der det er 7 konsonanter på rad (NGSTSKR). Så joda, tre konsonanter på rad er lov. Tre LIKE konsonanter derimot. Trippelkonsonanter er et spill på dobbeltkonsonanter, som i alle grammatikkbøker jeg har sett viser til to LIKE konsonanter på rad, ikke det å være det motsatte som diftonger (som er to vokaler på rad).

/grammarlesson

Lenke til kommentar

Du sier trippelkonsonanter ikke er lovlig på norsk. Hvordan ville du heller stavet ordet? Jeg ville si bussjef, men da får vi også 3 konsonanter etter hverandre

Og du definerer dobbelkonsonant slik også? Er ingen dobbelkonsonant i Bjørnar, sjølv om det er to konsonantar på rad.

Kanskje vi helder bør kalle det tvillingkonsonant. Eller tolikeikkjevokalarpårad-konsonant.

Edit: Late to the party, ser eg.

Endret av svelemoe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voksne kvinnfolk som kaller seg jenter. Jeg kan tilgi en 19åring som kaller seg jente siden hun fortsatt er tenåring, men når du runder 20 så er du voksen og da er du kvinne. Jente er det man kaller barn av hunkjønn.

Hater å høre at kvinnfolk skal på såkalte "jentefester," også er det kun gamle kjerringer på 50+ hvor puppene har passert navlen og kjønnsleppene kiler knærne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...