Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Majoriteten av de jeg vet om på min alder som røyker har hatt eller har store problemer med ting som familie, skole, kriminalitet osv.

Vel, det er kanskje nettopp derfor de røyker? Dette løser selvsagt ingen problemer, men det er noe de før eller siden vil finne ut av og dermed er det synd at det ikke brukes mer tid og ressurser for å hjelpe rusmisbrukere. De er komfortable i sin situasjon bare de får røyket mens livet farer dem forbi. Noen er mer intelligente enn andre og ser dette fort, men slik er ikke alle. Det blir en ond sirkel også.. Hva som i utgangspunktet førte dem i denne retningen var sannsynligvis de samme problemene de prøver å røyke vekk nå også, de tror at lykken og gleden kommer som en gave fra Gud, eller like lett som den kommer når man fyrer opp.

Jeg forstår de godt. I det ene øyeblikket kan du sitte med en bunke regninger på fanget og sippe og grine og i det neste hvor du har fyrt deg opp en, så bryr du deg ikke i det heletatt og er glad og fornøyd. Cannabis er verdens beste antidepressiva med tanke på virkninger og bivirkninger, det er greit en sjelden gang, men ikke for å slippe unna hvert minste lille problem man tross alt er nødt til å takle og gjøre noe med.

Forøvrig så irriterer den TV-serien "The war at home" noe grenseløst. Jeg forstår ikke at det er mulig å klare å lage noe så uendelig dårlig. Skaff i det minste en annen skuespiller enn Michael Rapaport, han har allerede ødelagt karrieren sin i mine øyne. Dette skal være en serie om to foreldre som oppdrar noen barn, men om det finnes en slik familie så burde barna bli tatt hånd om av profesjonelle psykiatre og barnevernet, mens foreldrene skulle vært tvangsinnlagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Nicolas, til og med når det gjelder The War at Home.

At folk begynner med hasj, særlig i ung alder, kan ha djevelsk mye å si skal du vite. Majoriteten av de jeg vet om på min alder som røyker har hatt eller har store problemer med ting som familie, skole, kriminalitet osv.

Propaganda eller ei, fra mitt synspunkt opplever jeg at det fungerer som et gateway-rusmiddel, men det gjelder vel bare tyngre miljøer og for de mest uheldige individene.

Når det er sagt, er jeg for legalisering av cannabis.

Det er pga. miljøet, ikke hasjen i seg selv. Jeg er skråsikker på at alkohol hadde blitt en stor gateway hvis det ble illegalisert.

Lenke til kommentar

NSB

Jeg skulle gå på toget på Geilo i går, og toge til Oslo. Fra Bergen kom toget stappfullt av mennesker som skulle av på Geilo pga Skarverennet. Det tok disse menneskene så lang tid å komme av toget, at dørene smalt igjen og toget kjørte før jeg hadde kommet meg på.

De kjørte faktisk toget før alle hadde kommet seg av, så ganske mange mennesker ble sinte da de ikke kommer av toget før 25 min lenger mot Oslo. Sto noen kvinnfolk igjen på perongen sammen med meg, alle mennene deres var fortsatt ombord på toget.

Lenke til kommentar

At noen i klassen absolutt skal stå opp og si "skål!" hver femte minutt. Ugh.

Klassen min "organiserte" det slik at alle som ville ta knuter som forstyrret undervisning, forsøkte seg på disse i en og samme time. Dvs at alle satt under pulten, med kjeften full av tamponger, forsøkte å avspore alt læreren sa, stilte en million usaklige spørsmål, og så videre. Forsåvidt en relativt slitsom time, men det gikk hvertfall over og det ble ikke noe mer pes.

Men nå, 7 år etterpå:

Russ irriterer meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...