Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, fordi det er en filleting. Hvem bryr seg om noe så lite?

Det betyr jo ingenting. Ingenting betyr jo egentlig noe.

Hvorfor skal man gå rundt å føle på sånn irritasjon?

Det er ikke godt for noe. Hvorfor skal man alltid rekke noe, eller dra et sted? Man lever jo alltid uansett.

Livet blir som en berg og dalbane for de som baserer lykken sin på omgivelsene sine.

La oss si at du står ute midt på vinteren og venter på bussen. Det er kaldt ute, og bussen skulle vært der for 5 minutter siden.

Vil du ikke føle noen ting? Vil du ikke kjenne en slags følelse av at om alt fungerte som det skulle så ville du ikke stått ute og fryst nå? Du vil altså ikke føle deg oppgitt eller frustrert på noen måte?

Dette kan godt være en filleting som egentlig er ganske ubetydelig, men når du vet at situasjonen din kunne vært bedre så er det alltid noe å klage på. Din situasjon kan nesten i enhver omstendighet forbedres, det er alltid potensiale for forbedring. Ingenting vil noen gang bli perfekt og det er derfor alltid en grunn til å klage.

Hva mener du livet er, om det ikke er en berg-og-dalbane?

Ja, jeg har stått midt ute på vinteren og ventet på bussen, som var 10 minutter for sen mens snøen pisket meg i ansiktet.

Selv om det var bitende kaldt kjente jeg meg skikkelig levende. Hørte på musikk og alt var awesome.

Da hadde det ikke lenger noen betydning når bussen kom.

De flestes liv er vel en berg-og-dalbane, fordi de f.eks sjekker kontoen før de lar seg selv være glad.

De bruker materielle eiendeler som et mål på lykke.

"Ah, lønning, nå kan jeg være glad!"

Og tilsvarende ulykke hvis de har lite penger eller noe lignende.

Selvfølgelig blir det en berg-og-dalbane for de som gjør det, fordi omgivelsene vil alltid forandre seg.

Jeg sier ikke at det er feil, men er dette noe lurt å basere lykke på, hvis man vil ha noe form for balanse?

Lykke trenger faktisk ikke å avhenge av hva man har eller hvilken situasjon man er i.

Man behøver bare å eksistere og ikke bry seg om det som er i omgivelsene sine.

Man kan finne en slags lykke innenfra, som vil være drivstoff for alt man bedriver.

Det er da man kan begynne å f.eks jobbe FORDI man er glad, for man vil stå opp tidlig om morgenen og få med seg hele dagen, møte andre mennesker og bruke kroppen/hodet sitt.

Og da handler det ikke bare om å slite for penger lenger.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kakemot: Går ut ifra at du er ganske ung enda, etterhvert vil den innstillingen du har der forsvinne helt. Alle sammen har ting de klager over uansett hvor "godt" de egentlig har det. Det er bare sånn mennesker er. Om 10år kommer du til å sitte å klage over avgifter, skatter, problemer i hverdagen osv. Bare vent.

Lenke til kommentar

kakemot: Går ut ifra at du er ganske ung enda, etterhvert vil den innstillingen du har der forsvinne helt. Alle sammen har ting de klager over uansett hvor "godt" de egentlig har det. Det er bare sånn mennesker er. Om 10år kommer du til å sitte å klage over avgifter, skatter, problemer i hverdagen osv. Bare vent.

Kakemot er et år yngre enn deg.....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Sa jeg at jeg var en 40åring?

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Sa jeg at jeg var en 40åring?

Tenkte mer på det at du sa at "Om 10 år bla bla bla"

Virker litt rart å si det når du kun er ett år eldre enn han

• Liker 2
Lenke til kommentar

...sa muslimenes nyttige idiot.

Nei.

Eller kanskje du er muslim selv siden du protesterer sånn?

Nei.

Eller SV-elsker?

Nei.

Sånne som deg vil føre til vestens undergang.

Nei.

Jeg skjønner virkelig ikke hva som var galt med den videoen. Han fyren sier at det bare er negere rundt Wembley, så drar han til Wembley og viser oss at det bare er negere der. Det er ikke ignorant. Å mene at det er "rasistisk" er ignorant. Det han viser oss er fakta og å motsi det er idioti.

Antar det var meg du skrev til.

Det var den negative innstillingen til innvandrere jeg reagerte på:

Lets just show you what the accessive governments and the failed immigration policy has done to our country. What you are about to see is horiffic.

There is something serious going on in our Country, something very very wrong.

Har forresten aldri hevdet det var "rasistisk" eller motsagt hva som ble sagt :)

OT: Folk som bruker cheats i Minecraft på en server der noe av meningen er at man ikke skal bruke det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Årh...en eks som hevder at hun blir smartere enn meg ved å gå Design og Håndtverkslinja (jeg går studiespessialisering) og at "hun hadde lett klart studie, men hun ville ikke ha så kjedelig skoledag". Så svarer jeg at: Jaja, kunne gjerne sitti å tegna og malt fingermaling dagen lang jeg! Og så blir'a liksom sur da! Og sier jeg er frekk mot linja hennes osv.

Hun topper det hele med å si: "Hadde det ikke vært for oss hadde ikke klokka di fungert, du hadde hatt kjedelige klær uten motiver og veggene hadde ikke hatt noe bilder osv..."

Facepalm.

Endret av Bordplate
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...