Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner virkelig ikke hva som var galt med den videoen. Han fyren sier at det bare er negere rundt Wembley, så drar han til Wembley og viser oss at det bare er negere der. Det er ikke ignorant. Å mene at det er "rasistisk" er ignorant. Det han viser oss er fakta og å motsi det er idioti.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke hvordan samfunnet føles rett og slett. Er liksom "grått" og elendig når man ser hva det gjør med folk. De klager overalt og problemene deres består for det meste av filleting og luksusproblemer.

F.eks når jeg står på bussholdeplassen og bussen er for sen.

Så begynner folk rundt meg å prate og sier ting som "uff, de bussene altså, klarer aldri å komme tidsnok!"

Javel, du har hvertfall ikke måttet utsette reisen i tre måneder fordi hesten og vognen du venta på har blitt rævkjørt ned en skråning av en gjeng banditter.

Herregud, det er snakk om et par minutter. Minutter man kan bruke til å f.eks meditere!

Det værste er at jeg havner i samme møkka selv, blir stående på bussholdeplassen og klager over alt.

Så må jeg grave meg ut av det ved å lese filosofiske bøker og gå inn for å endre innstilling.

Og etter som tiden går blir jeg dradd inn i det samme gamle igjen, og jeg skjønner bare ikke hva som gjør det.

At man kan være redd for å bli drept av noe så vakkert som en bjørn, når det er A4-hverdagen som sakte dreper folk flest...

Endret av ikkespisgress
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke hvordan samfunnet føles rett og slett. Er liksom "grått" og elendig når man ser hva det gjør med folk. De klager overalt og problemene deres består for det meste av filleting og luksusproblemer.

F.eks når jeg står på bussholdeplassen og bussen er for sen.

Så begynner folk rundt meg å prate og sier ting som "uff, de bussene altså, klarer aldri å komme tidsnok!"

Javel, du har hvertfall ikke måttet utsette reisen i tre måneder fordi hesten og vognen du venta på har blitt rævkjørt ned en skråning av en gjeng banditter.

Herregud, det er snakk om et par minutter. Minutter man kan bruke til å f.eks meditere!

Det værste er at jeg havner i samme møkka selv, blir stående på bussholdeplassen og klager over alt.

Så må jeg grave meg ut av det ved å lese filosofiske bøker og gå inn for å endre innstilling.

Og etter som tiden går blir jeg dradd inn i det samme gamle igjen, og jeg skjønner bare ikke hva som gjør det.

At man kan være redd for å bli drept av noe så vakkert som en bjørn, når det er A4-hverdagen som sakte dreper folk flest...

Jeg skal være enig i at samfunnet idag ikke fungerer som det burde, men når det gjelder klaging over filleting, hvorfor skal man ikke få lov til å klage selv om andre kanskje har en større grunn til å klage?

Såklart er det plagsomt at bussen kommer noen minutter for sent, når det er bestemt at den skal komme på et visst tidspunkt. Når bussen er forsinket rekker du kanskje ikke toget du måtte rekke for å komme tidsnok til skolen, og du får dermed fravær. Hvorfor skal jeg ikke klage over dette? Fordi andre der ute har det verre?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når bussen er forsinket rekker du kanskje ikke toget du måtte rekke for å komme tidsnok til skolen, og du får dermed fravær. Hvorfor skal jeg ikke klage over dette? Fordi andre der ute har det verre?

Det er ditt eget ansvar å legge inn sikkerhetsmarginer.

Lenke til kommentar

Jeg skal være enig i at samfunnet idag ikke fungerer som det burde, men når det gjelder klaging over filleting, hvorfor skal man ikke få lov til å klage selv om andre kanskje har en større grunn til å klage?

Såklart er det plagsomt at bussen kommer noen minutter for sent, når det er bestemt at den skal komme på et visst tidspunkt. Når bussen er forsinket rekker du kanskje ikke toget du måtte rekke for å komme tidsnok til skolen, og du får dermed fravær. Hvorfor skal jeg ikke klage over dette? Fordi andre der ute har det verre?

Nei, fordi det er en filleting. Hvem bryr seg om noe så lite?

Det betyr jo ingenting. Ingenting betyr jo egentlig noe.

Hvorfor skal man gå rundt å føle på sånn irritasjon?

Det er ikke godt for noe. Hvorfor skal man alltid rekke noe, eller dra et sted? Man lever jo alltid uansett.

Livet blir som en berg og dalbane for de som baserer lykken sin på omgivelsene sine.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Når bussen er forsinket rekker du kanskje ikke toget du måtte rekke for å komme tidsnok til skolen, og du får dermed fravær. Hvorfor skal jeg ikke klage over dette? Fordi andre der ute har det verre?

Det er ditt eget ansvar å legge inn sikkerhetsmarginer.

Hvis man skal gi elever fravær for at offentlig transport er forsinket, må man også dele ut gratis jetpacks til dem slik at de får et reellt alternativ til å komme for sent.

Hvis det kun er en buss per dag som har teksten SKOLEBUSS, så er det den du tar hvis du skal på skolen.

Særlig hvis denne bussen er den eneste som tar omveien innom skolen, mens alle andre bare kjører inn til sentrum.

Det er ikke rettferdig at skoleelever skal få fravær som gjenspeiler punktligheten til NSB og busselskapet i en karakerbok som ligger til grunn for fremtidige karriæremuligheter.

Særlig siden disse er for unge til å lovlig kjøre moped og bil.

En femtenåring som ligger på vippen til å få for mye fravær grunnet stadig togkaos, skal altså bli tvunget til å kjøre bil eller moped ulovlig for å være sikker på at han ikke får enda en time fravær?

Det er på tide at lærerne slutter å være så fordømt firkanta.

Kommer noen for sent pga. kollektivtransport, skal man berømme dem for at de i det hele tatt reiser miljøvennlig.

Ikke straffe dem for at de ikke helgarderte seg med privathelikopter.

Det kan virke som om enkelte lærere tenner seksuellt på å skrive ut fravær.

Ja, man kan i visse tilfeller få skriftlig lapp fra konduktøren og vise læreren.

Men det blir så mye styr, og de fleste vet ikke om dette. Ikke engang konduktørene, er mitt inntrykk.

Hvorfor lage papirarbeide, når læreren kan utvise skjønn?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, fordi det er en filleting. Hvem bryr seg om noe så lite?

Det betyr jo ingenting. Ingenting betyr jo egentlig noe.

Hvorfor skal man gå rundt å føle på sånn irritasjon?

Det er ikke godt for noe. Hvorfor skal man alltid rekke noe, eller dra et sted? Man lever jo alltid uansett.

Livet blir som en berg og dalbane for de som baserer lykken sin på omgivelsene sine.

La oss si at du står ute midt på vinteren og venter på bussen. Det er kaldt ute, og bussen skulle vært der for 5 minutter siden.

Vil du ikke føle noen ting? Vil du ikke kjenne en slags følelse av at om alt fungerte som det skulle så ville du ikke stått ute og fryst nå? Du vil altså ikke føle deg oppgitt eller frustrert på noen måte?

Dette kan godt være en filleting som egentlig er ganske ubetydelig, men når du vet at situasjonen din kunne vært bedre så er det alltid noe å klage på. Din situasjon kan nesten i enhver omstendighet forbedres, det er alltid potensiale for forbedring. Ingenting vil noen gang bli perfekt og det er derfor alltid en grunn til å klage.

Hva mener du livet er, om det ikke er en berg-og-dalbane?

Lenke til kommentar

Noen kan selvsagt ta en buss som går 10 minutter tidligere, uten å dø av det.

Andre har svært få busser i døgnet, så "en tidligere buss" kan bety en hel time tidligere.

Det blir urimelig å kreve at disse elevene skal stå opp halv fem om morgenen for å helgardere seg mot at den vanlige bussen kommer 5 min. for sent annenhver torsdag.

De elevene som er avhengige av nøye planlagt korrespondanse mellom buss og båt får ENORME forsinkelser når bussen ikke rekker båten.

Så jeg er helt enig. Ikke alle kan ta en tidligere buss.

Jeg mener at en elev som har stolt på ruteplanen til et anerkjent transportselskap (Ikke Achmed's Pirat Taxi Service) har gjort alt rett, og skal automatisk slippe fravær.

Lærere som ikke får dette inn i nøtta fortjener sparken.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Som man skal basere på andre menneskers inhabilitet? Samfunnet hadde fungert mye bedre dersom alle gjorde jobben sin skikkelig.

Jeg baserer hele livet mitt rundt at alle andre er inkompetente idioter. Likevel har jeg bare to (!) ganger i løpet av 20 år med reising med tog/buss/fly opplevd så store forsinkelser at det har vært direkte plagsomt (jeg aksepterer inntil en times forsinket fly, faktisk). Begge gangene var det Moder Natur som føkka opp turen min (buss for tog på Dovrebanen pga stor rasfare, og 4 timer forsinket fra Værnes til Gardermoen pga snøkaos). Rett ut sagt: Jeg har bortimot aldri vært ute for problemer med lokalbusser, tog eller fly.

(Du mener forøvrig inkompetanse, ikke inhabilitet. Dersom søstra til leder for komiteen som bestemmer byggeplaner søker om byggetillatelse, er lederen inhabil. Dersom bussen kommer for sent fordi sjåføren er full, er han inkompetent. /ordboknazi)

Jeg irriterer meg forøvrig over Trøndelagsværet om våren/sommeren. Stormregner i en halvtime, deretter sol i en halvtime, fulgt av nytt stormregn, og så videre. Er helt umulig å gjøre noe som helst som krever at man går utenfor døra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...