Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

... Det er så dyrt som det burde være.

What is this i dont even..

Jeg er uenig i at det er så dyrt det burde være. Det er i alle fall 2-3 kroner for dyrt per liter nå.

Ja, vi er et rikt samfunn, men det betyr faktisk ikke at alle er rike.

"Prisene" har alltid vært slik den er. Det er olje-prisen som er ansvarlig for stigningen.

http://www.oil-price.net/

Forbanna dyr bensin ...

Folk som klager på staten for den dyre bensinen. Det er så latterlig teit med denne "Ikke fyll på Mandager"-boikotten og "Hurr durr! Sikkert AP som gjør dette".

Bensin- og diesel-priser går opp fordi det blir mer etterspørsel etter olje, og olje-reservoarene blir tomme. Oppå de dyre olje-prisene kommer frakt-kostnader, fortjeneste til bensinstasjoner, avgifter og vanlig moms.

Tåler man ikke prisene til Norge, så får man flytte! Det er så dyrt som det burde være.

Er forresten ikke påpekt deg Mikkel.

Tar jeg feil om jeg sier at det er "staten" som legger avgifter på bensin og diesel?

Det er det, men avgiftene er ikke det største problemet, samt at man ikke klager på alle andre avgifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Prisene" har alltid vært slik den er. Det er olje-prisen som er ansvarlig for stigningen.

Så 14 kroner nå er det samme som 9 kroner da jeg kjørte moped?

Okay.

Vel! Ikke akkurat slik jeg mener det!

Hva jeg prøver å si er at boikotting ikke hjelper, og staten har blitt en syndebukk. 9 kroner har blitt til 14 kroner fordi vi blir tom for olje, ikke fordi staten smeller på med flere avgifter, eller prøver å være ekkel. Oljeprisen skyter i været, parallelt følger bensin/diesel-prisen med.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ah! Nei, boikotting er en helt latterlig ting som oss fungerende logiske mennesker forstår at absolutt ikke fungerer i dette tilfellet. Mitt poeng er alikevel det at bensinprisene ikke er som de burde vært. Det burde vært noe lavere. Jeg godtar at norge er et velferdssamfunn og at vi kan godta de høyeste bensinprisene i verden, men det burde ikke være så høyt som det er nå

Lenke til kommentar

Nettleseren Opera Mini irriterer.

Ofte laster den en helt annen side enn den jeg trykket på.

Den kan f.eks. laste en artikkel om sport når jeg prøver å lese nyheter, eller den bare reloader forsiden.

Hvis jeg prøver å laste forrige side av en tråd på dette forumet, havner jeg på Twitter.

Har samme problem i Opera Mini både på Nokia og Android, så det kan ikke bare være meg.

Utrolig plagsomt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ah! Nei, boikotting er en helt latterlig ting som oss fungerende logiske mennesker forstår at absolutt ikke fungerer i dette tilfellet. Mitt poeng er alikevel det at bensinprisene ikke er som de burde vært. Det burde vært noe lavere. Jeg godtar at norge er et velferdssamfunn og at vi kan godta de høyeste bensinprisene i verden, men det burde ikke være så høyt som det er nå

Vi har blant den aller billigste bensinen i Europa sett i forhold til lønnsnivå.

Lenke til kommentar

Vi har blant den aller billigste bensinen i Europa sett i forhold til lønnsnivå.

Hadde du lest alt jeg skrev så ville du kanskje, muligens ikke, skjønt at jeg også vet dette. Som jeg skrev at vi er et velferdssamfunn og så videre. Dette betyr at vi har høye bensinpriser, men det kan godtas med tanke på gjennomsnitlig lønnsnivå.

Men vi har høye bensinpriser i norge i forhold til bensinpriser i andre land. Ikke ta lønn i betraktning da du leser akkurat dette. Bensin i norge ér dyrt.

Lenke til kommentar

Det er alt for store kulturforskjeller til det. Folk bruker stort sett bilen like mye uansett, men det går hardt utover økonomien til småbarnsfamiler og folk med lite å rutte med, da ofte ikke finnes alternativer til bilen. Det er ikke alle som bor i Oslo og omegn.

Endret av bögfisk
Lenke til kommentar

Bensinprisen er typ 60% avgifter, så det er all grunn til å klage. Hva med å kutte i støtten til et par fascist-organisasjoner på venstresiden?

20% merverdiavgift, 36% være veibruksavgift og 7% CO2-avgift. Samlet utgjør avgiftene på bensin i dette tilfellet om lag 63 % av pumpeprisen.

Likevel kommer klagingen først nå. Avgiftene er statiske, oljeprisen er det som sender bensinprisen i skyene.

Lenke til kommentar

Hadde ikke trengt avgift på akkurat bensin om alle de unødvendige kostnadene i Staten ble kuttet vekk. Fuck politikere, til neste valg så skal jeg faen meg ikke utrette en dritt fordi vanlige folk ikke betyr noe.

Sa han med hammer og sigd i avataren sin? Utgiftene til staten er nok svært gjennomtenkte. Jeg tar personlig politikerene mer seriøst enn folket, politikere kan stort sett jobben sin. Folket har en tendens til å klage, og har dessuten minimal innsikt i hva og hvordan budsjettet brukes, og hvilken effekt det har.

Kall meg gjerne en idiot, men jeg stoler faktisk på at politikerene vet hva de gjør. Alle politikere får hets.

Edit: Liker dere ikke avgifter, så er det partiet som må avskaffes, ikke politikere.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Kall meg gjerne en idiot, men jeg stoler faktisk på at politikerene vet hva de gjør. Alle politikere får hets.

Idiot kommer jo av at man er uvitende, evt ikke politisk interessert. :p

Jeg syns personlig at en hel bråte med politikere gjør en fryktelig dårlig jobb når det kommer til administrasjonen av Norge. Det er godt mulig de vet hva de gjør, men det er nok mer rettet for egen fremgang enn Norges fremgang.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Likevel kommer klagingen først nå. Avgiftene er statiske, oljeprisen er det som sender bensinprisen i skyene.

Poenget er at avgiftene burde senkes når oljeprisen øker og vica versa når den synker, slik at prisen stabiliserer seg på typ 10kr. Staten tjener ekstra når oljeprisen er høy, så det er bare rettferdig at avgiftene blir litt mindre, slik at det ikke går utover de som er vanskeligstilte fra før.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...