KKake Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Når i helvete ble nynorsk ett eget språk?... Det er så store forskjeller at det kan kalles det. Hvis det ikke er et språk, hva er det da? Det er ikke en dialekt. Heller ikke en sosiolekt. Kanskje "Skrevet standard"? Det er en målform. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Når i helvete ble nynorsk ett eget språk?... Nynorsk er ikke et "eget språk" det er et eget *skriftspråk*. Forøvrig er hverken nynorsk eller bokmål annet enn skriftspråk. Norge er ett av de få landene i verden med utpreget dialekt-språk og hvor "ingen" snakker skriftspråket slavisk. Ad 4 eller 6 språk: Er lulesamisk offisielt i Norge? Jeg skal rette meg til 5 språk; nord og sør-samisk, kven, nynorsk og bokmål. Om vi har 6 og lulesamisk er med, hvor snakker de det da? Nordsamisk i Troms og Finnmark. Sørsamisk i Tysfjorden og på Vestlandet åvidt jeg vet. Oslogryta er vel en blanding av begge, er det ikke? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Kunne sikkert skrevet på dialekt jeg også, det er fortsatt norsk, men tror ikke det hadde blitt så populært. Nynorsk er et produkt av en stormannsgal fyr med altfor mye tid og for lite å gjøre, desverre så lider vi av denne galskapen mange mange år senere. Jeg orker somregel ikke å kommentere nynorsk på forumet, siden det er så tabu å ikke like det, men siden dette er en irritasjonstråd så får jeg bare si at det er irriterende 2 Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Når i helvete ble nynorsk ett eget språk?... Ad 4 eller 6 språk: Er lulesamisk offisielt i Norge? Jeg skal rette meg til 5 språk; nord og sør-samisk, kven, nynorsk og bokmål. Om vi har 6 og lulesamisk er med, hvor snakker de det da? Nordsamisk i Troms og Finnmark. Sørsamisk i Tysfjorden og på Vestlandet åvidt jeg vet. Oslogryta er vel en blanding av begge, er det ikke? Lulesamisk snakkes nord i Nordland, hovedsaklig i Tysfjord. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 http://www.kjendis.no/2011/03/14/kjendis/gullungene/barneoppdragelse/tv_og_medier/tvnorge/15812918/ Satt på videoen, men måtte ragequite. Arrrrghhh jeg HATER sånne mennesker. 3 Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Men, bilen er nå 9 år gammel så det var vel på en måte på tide at den rundet 100 000... Hva med min 23 år gamle bil som runda 140 000 for et par dager siden? Surt! Regreima snart da? Reim er for pyser! Endret 14. mars 2011 av Puke Nukem Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) http://www.kjendis.n...norge/15812918/ Satt på videoen, men måtte ragequite. Arrrrghhh jeg HATER sånne mennesker. Han med solbrillene ser jo bare helt latterlig ut Mange av de der på mote og velvære-forumet. Endret 14. mars 2011 av WarpX Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det der er Trice og gjengen. 1 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 http://www.kjendis.no/2011/03/14/kjendis/gullungene/barneoppdragelse/tv_og_medier/tvnorge/15812918/ Satt på videoen, men måtte ragequite. Arrrrghhh jeg HATER sånne mennesker. Hahahaha, fy FAEN Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 http://www.kjendis.no/2011/03/14/kjendis/gullungene/barneoppdragelse/tv_og_medier/tvnorge/15812918/ Satt på videoen, men måtte ragequite. Arrrrghhh jeg HATER sånne mennesker. Hahahaha, fy FAEN Jeg MÅ tjene mer en 500.000 i året Og hvordan har han tenkt til å klare det uten utdanning og med den moralen ? Fy faen! Jeg SKJEMMES over sånne folk! Skulle vært oppvokst på landet med minimalt økonomisk og måtte ta i ett tak hjemme ... 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 FAEN at jeg klarte å gi meg et kutt i fingeren av et cymbalstativ uten opplagte skarpe kanter, spesielt rett etter at jeg hadde lest sikkerhetsinstruksen som fulgte med det andre utstyret jeg skaffet meg i går. Tåpelig (jeg er kanskje mer sint på meg selv enn på stativet). Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det der er Trice og gjengen. Ikke hat oss på Mote og velvære fordi vi kler oss bedre enn dere. From Mchansern with <3 5 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Du tar feil Mchansern, vi bryr oss ikke. 3 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 For helvete faen. Var nettopp på butikken og så dagens utgave av Dagbladet... huff. De skrev noe slikt på forsiden: >Krefen >Kan nå Norge JA! Radioaktiviteten kan nå Norge, men ikke i sterke nok doser for å øke risiko for kreft. Slik de skrev det der virker det som at radioaktiviteten kan forårsake kreft i Norge. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hvis Japan har så problemer med anleggene sine ... Hvorfor har de da ikke stoppet de ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Fordi dem er ødelagt? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) JA! Radioaktiviteten kan nå Norge, men ikke i sterke nok doser for å øke risiko for kreft. Slik de skrev det der virker det som at radioaktiviteten kan forårsake kreft i Norge. De burde heller bekymre seg om feltene rundt strømledningene . Mye mer jordnært og kan også øke salg av humbugmedisin. Spesielt med tanke på at strålingen avtar med kvadratet av avstanden, så er det utrolig egoistisk å bekymre seg om oss, tenk på Kina og land borti der :o . Endret 15. mars 2011 av chokke Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) At mobilen vekket meg i morges mens jeg hadde en awesome drøm Endret 15. mars 2011 av bruno99 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 http://www.kjendis.no/2011/03/14/kjendis/gullungene/barneoppdragelse/tv_og_medier/tvnorge/15812918/ Satt på videoen, men måtte ragequite. Arrrrghhh jeg HATER sånne mennesker. Hahahaha, fy FAEN Jeg MÅ tjene mer en 500.000 i året Og hvordan har han tenkt til å klare det uten utdanning og med den moralen ? Fy faen! Jeg SKJEMMES over sånne folk! Skulle vært oppvokst på landet med minimalt økonomisk og måtte ta i ett tak hjemme ... Jeg vet hvem han fra Halden er, han kommer vistnok ikke fra en rik familie eller noe. Helt vanlig arbeiderklasse:P Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Hvis Japan har så problemer med anleggene sine ... Hvorfor har de da ikke stoppet de ? Fordi dem er ødelagt? Man kan ikke bare stoppe en fissjonsprosess etter man har satt den i gang. Eneste måten er vel å vente til reaktorene går tom for brensel, til og med da er området rundt radioaktivt i tilfelle av nedsmelting. De burde heller bekymre seg om feltene rundt strømledningene . Mye mer jordnært og kan også øke salg av humbugmedisin. Spesielt med tanke på at strålingen avtar med kvadratet av avstanden, så er det utrolig egoistisk å bekymre seg om oss, tenk på Kina og land borti der :o . Moderne fissjonskraftverk vil mest sannsynlig ikke spre radioaktiviteten utover så store områder, men området rundt vil bli ubeboelig en lang stund. Det er ikke noe nytt Chernobyl dette her. Chernobyl var utrolig lavkvalitetsbygg og taket til reaktoren ble blåst av i en eksplosjon hvis jeg ikke tar feil. Endret 15. mars 2011 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå