Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Mor mi sovna, så her står eg utan å vite kor lenge poteter skal koke og når kjøtbollane skal i sausen.

Til du kan stikke en kniv inn i dem med lite motstand (skal være litt motstand). Når sausen er ferdig.

Edit: Hjelper lite å sitte her og surve. Det er ikke noen universal koketid på poteter. Koketiden bestemmes ut fra størrelse, type, melinnhold, og med eller uten skinn.

Skal han stikke en kniv i poteten eller mora ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden mora ikke er i flertall, så kan du vel gjette deg frem til svaret.

---

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10090695

Jeg advarte dere når røykeloven kom. Den ville føre til at de gikk etter "farlig" mat.

Snart blir det merking, så 18års-grense, så begrenset salgstid, så tildekking, så salg fra under kassa, så forbud.

Og for ikke å snakke om avgifter og skatt på avgifter, og avgifter på skatten på avgiftene, sånn som det er på alt det andre som er godt. Og det er ikke tale om å senke prisene på det sunne valget.

Endret av Dragen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veit sjølvsagt korleis eg sjekkar om potetene er ferdige, men eg har sjekkar såpass mykje no at dei ser ut som sveitsarostar.

Du tvinger meg til å spørre, hvorfor skriver du på nynorsk? Jeg må anstrenge meg så mye mer når jeg leser.. :hrm:

Kvifor i all verda skal det bry meg? Eg skriv slik det er mest behageleg for meg.

Knivtrikset var eg klar over, men potetene bli litt... oppdelt... til slutt.

Lenke til kommentar

Kvifor i all verda skal det bry meg? Eg skriv slik det er mest behageleg for meg.

Har da aldri sagt det skal bry deg.

Jeg er bare nyskjerrig på hvorfor du synes nynorsk er mer behagelig for deg?

Mest sannsynlig fordi dialekten hans ligger nærmere nynorsk enn bokmål. Noe min også gjør.

Lenke til kommentar

Jeg finner det litt skremmende at en sekstenåring ikke kan noe så grunnleggende som å koke poteter.

--

Jeg leste gjennom kommentarene til den artikkelen jeg viste til tidligere. Folk kommer med at overvektige og røykere får mer gratis helsebehandling enn A4potetene.

Hvor faen tror de pengene kommer fra? Ikke bare betaler vi (overvektige røykere) skatt på inntekt, vi bruker store deler av netto-inntekten på avgifter og skatt på alt det dårlige vi har i oss.

Og hvis man sammenligner livslengden mellom usunne og sunne folk, så har sunne folk mer utgifter i senlivet enn oss. Sånn med tanke på at vi med all sannsynlighet kommer til å dø av sprengte arterier rundt 50-60, mens de sunne kommer til å snylte supplerende pensjon og sykehjemsplass i 40 år.

Vi betaler mer og lever kortere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du tvinger meg til å spørre, kammizez, hvorfor skriver du på bokmål? Det er helt idiotisk og det er ingen grunn til å skrive på bokmål. Jeg vedder på at du bare gjør det for å bli populær.

You got me. ;)

Vel, grunnen til at jeg skriver bokmål er fordi jeg er opplært til å gjøre det, som også betyr at det er språket jeg er best i. Det er også språket som ligner mest på mitt muntlige språk. I tillegg til at det meste jeg leser også er skrevet på bokmål. Så derfor blir det naturlig for meg å skrive bokmål.

så må jeg spørre deg, hvorfor syns du det er idiotisk?

Lenke til kommentar

Ikke alle bor midt i Oslogryta, vettu'.

Alle burde! :mad:

Anyway, hvilke dialekter er det som egentlig ligner mer på nynorsk? Jeg har egentlig aldri tenkt over at dialekter ligner mer på nynorsk enn bokmål. Det gir jo igrunn mening ettersom Ivar Aasen samlet alle Norges dialekter og skapte nynorsk utifra det...

Lenke til kommentar

Jeg finner det litt skremmende at en sekstenåring ikke kan noe så grunnleggende som å koke poteter.

Er det no eg skal kome med ein spydig kommentar om NAV?

Nei, for eg går ikkje inn på forumet med eit mål om å kommentere folk sine ferdigheiter til å gjere ditt og datt.

Eg kjenner ein som ikkje kan å fyre opp ein gong. har du kanskje lyst til å mobbe han i staden for?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det litt forskjell på å koke poteter og fyre opp. Spesielt hvis man ikke har peis eller vedovn.

Når man er 16, så er det visse ting man skal (eller burde, hvis du vil) kunne. Knyte skolisser, koke poteter, skjære brød, skjønne klokka, lese og skrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...