Dragen Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg har diabetes type 2, insulinresistens (jeg lager nok insulin, men brenner den for fort). Pga. av dette må jeg til en diabetessykepleier 4 ganger i året. Fyren har ikke diabetes, aldri hatt det og kommer sannsynligvis aldri til å få det. Fy faen så irriterende det er å måtte sitte og høre på denne fyren åssen jeg skal leve livet mitt. "Det er så enkelt så. Du trenger bare sette denne sprøyta to ganger i døgnet, før du spiser. Og du må ta denne tablettet på størrelse med en liten SUV. Også burde du trene på treningsstudio, og ikke bruke bil så mye som du gjør." 1: Ja, det er enkelt for deg å si. 2: Jepp, veldig morsomt å dra ned buksa på lunchrommet på jobb. Ikke kan jeg spise når jeg vil heller, for sprøytene kan ikke settes mindre enn 6 timer mellom hvert "skudd." 3: Denne tabletten er seriøst diger. Ø som en tier, og høyde med 6 tiere oppå hverandre. 4: Nei, jeg kan ikke det fordi jeg har psykiske traumer spesifikt knyttet til sånne plasser, og det vet du din idiot, du har lest sykehusmappa mi. 5: Han mener jeg skal droppe bilen, som jeg kun kjører på jobb. Jeg har ikke egen bil... Han mener at jeg skal bære 200 liter med melk fra Gausdal til Lillehammer, deretter bære 400-500 kg med frossen man fra butikkene og til Frelsesarmeen. Videre har jeg måttet sitte å høre en ernæringsfysiolog forklare meg at det er enkelt å spise sunn mat. Salater, kylling, osv. Jeg prøvde å forklare henne at når man ikke har en normal inntekt, så er det ikke enkelt å spise sunt. Du kan ikke bare kjøpe inn ingredienser til en middagssalat. Eller en pakke med kyllingfilet. Ting koster penger! Jo sunnere, jo dyrere. Jeg gikk i protest når hun sa at jeg heller kunne kjøpe melk og havregryn istedet for en grandis. Greit nok at det er sunnere, men jeg skal jo for faen leve også. Grandis har hvertfall litt smak. 2 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Irriterer kraftig at mange slanke mennesker tror at hvis en person er overvektig, så gjelder det bare å spise mindre og trene mer, så vil problemet bli borte... Hadde det vært så enkelt så hadde det omtrent ikke vært ett eneste overvektig menneske i verden... 1 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Irriterer: Care? Ingen bryr seg! Selvfølgelig bryr folk seg, meg inkludert. Blir jo høydepunktet i Mars Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Irriterer kraftig at mange slanke mennesker tror at hvis en person er overvektig, så gjelder det bare å spise mindre og trene mer, så vil problemet bli borte... Hadde det vært så enkelt så hadde det omtrent ikke vært ett eneste overvektig menneske i verden... Jo, for det er jo langt fra de fleste som gidder dette, selv om de vet at det er det som skal til. Ikke noen kritikk til deg eller ditt innlegg, sånn btw. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Irriterer kraftig at mange slanke mennesker tror at hvis en person er overvektig, så gjelder det bare å spise mindre og trene mer, så vil problemet bli borte... Hadde det vært så enkelt så hadde det omtrent ikke vært ett eneste overvektig menneske i verden... Fedme er ingen sykdom. Det er et resultat av latskap. Endret 20. februar 2011 av NothinDoin™ 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Irriterer kraftig at mange slanke mennesker tror at hvis en person er overvektig, så gjelder det bare å spise mindre og trene mer, så vil problemet bli borte... Hadde det vært så enkelt så hadde det omtrent ikke vært ett eneste overvektig menneske i verden... Fedme er ingen sykdom. Det er et resultat av latskap. Vent, er dette profilen til Kari Jacquesson? Jeg måtte bare. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Skal huske å si det der videre til neste overvektige chemo-pasient jeg møter. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Fedme er ingen sykdom. Det er et resultat av latskap. Sånne meninger irriterer. Ja, det er en mening. Langt ifra en sannhet. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Mange som er overvektige er det pga latskap, men også mange andre faktorer. Og for noen andre er det helt andre ting 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Det bunner jo ned på at man inntar flere kcal enn man forbrenne. En slapp livsstil i tillegg til inntak av mat med et høyt næringsinnhold og resultatet blir overvekt. I noen tilfeller er det faktorer som sykdom, medisering ol som også spiller inn. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 At denne tråden sporer av. Igjen. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Irriterer kraftig at mange slanke mennesker tror at hvis en person er overvektig, så gjelder det bare å spise mindre og trene mer, så vil problemet bli borte... Hadde det vært så enkelt så hadde det omtrent ikke vært ett eneste overvektig menneske i verden... Fedme er ingen sykdom. Det er et resultat av latskap. Vent, er dette profilen til Kari Jacquesson? Jeg måtte bare. Nei, men makan til genial dame skal man lete lenge etter! Lenke til kommentar
LemonNinja Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 det irriterer meg at den ene eksterne harddisken jeg kjøpte på elkjøp, klikket, og jeg hadde masse ting på den... Lenke til kommentar
Populært innlegg Ajaco Skrevet 20. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 20. februar 2011 Siden vi prater om fedme: Folk som aldri går en meter lenger enn de må spiser dobbelt så mye som de trenger, og deretter klager på at de er feite irriterer meg. Ikke nok med det, men de fleste av disse unnskylder seg meg "treg forbrenning". Hva faen? Det er greit om man lider av en faktisk sykdom som resulterer i overvekt, men 90% av alle overvektige er et resultat av for mye mat og for lite fysisk aktivitet. Det er ingen hemmelighet. Det går derfor ikke opp at 90% av disse har helt vanvittig treg forbrenning, og at de ikke kan noe for at de er feite. Klar man kan noe for det. De aller, aller fleste kan gjøre noe med det. De er bare for late, og finner på unnskyldninger. 10 Lenke til kommentar
Cl1ck Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 At jeg er så jævli tett i nesa!! Må snyte meg hvert 8-15 minutt!! har hvert sånn i ca 1 uke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Fitte meg ta, forumet lå lenge nede nå! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 "Oppgraderingen" fylte ett-årsjubileum forleden dag. Lurer egentlig på hva som ble oppgradert... 1 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Den oppgraderingen ødela livet mitt! 1 Lenke til kommentar
thadon Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg lurte nesten på å legge meg, men så kom forumet opp igjen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå