Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (20 minutter siden):

Henslengte biler der eieren åpenbart ikke tar ansvar, hentes av bilbergingsselskaper og leveres til et inngjerdet område. Bilene kan hentes der av eieren mot et gebyr som dekker både inntauing, oppbevaring, et gebyr for bryderiet og eventuelt bot.

Hvorfor har vi ikke tilsvarende for elsparkesykler? Det burde vi hatt av hensyn til at disse forsøpler bymiljøene og er til plage for folk. Det kunne også vært en businessmodell for "bilbergere" som spesialiserer seg på elsparkesykler. Videre så vil det virke preventivt mot slik forsøpling.

Utleieselskapene kjører rundt og plukker opp elsparkesykler som ligger henslengt utenfor veien. At det tar litt tid før de kommer er vel bare sånn det må være, de kan ikke være overalt til enhver tid. Men disse som "parkerer" på toppen av en bakke og fortsetter til fots, hva er det for noe. De syklene tror jeg ikke blir hentet av noen, de anses vel for å være operative. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (15 timer siden):

Hva er det som skjer i hodet på folk? Er det ikke lov å bruke sparkesyklene helt frem til en adresse? Går de akutt tom for batteri, hele tiden? 

Noen bruker de litt for tett på en adresse også. Har måttet flytte sparkesykler for å komme frem til der jeg skal, fordi de sperrer innganger og lignende. Piper når man flytter på de, gjør de også. Så jeg har bare begynt å dytte de overende. Piper forsåvidt da også, men...

Lenke til kommentar
Delvis skrev (14 timer siden):

Pokkerns nyhetsbrever du må avmelde støtt. Forbasket mas

Enig..Er enkelte nettbutikker som sender helt ekstremt med nyhetsbrev. Da mister de meg som kunde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Enig..Er enkelte nettbutikker som sender helt ekstremt med nyhetsbrev. Da mister de meg som kunde.

Du har godtatt å få nyhetsbrev når du registrerte deg som medlem.
Går som regel å avmelde seg inne på kontoen. 

De er også ofte snikete ved at du kan melde deg på i kassen, og viss folk trykker på bokser uten å lese hva de godtar så får de nyhetsbrev. 

Alle nyhetsbrevene havner i egen mappe, så jeg kan velge å ikke lese de. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (11 timer siden):

Du har godtatt å få nyhetsbrev når du registrerte deg som medlem.
Går som regel å avmelde seg inne på kontoen. 

De er også ofte snikete ved at du kan melde deg på i kassen, og viss folk trykker på bokser uten å lese hva de godtar så får de nyhetsbrev. 

Alle nyhetsbrevene havner i egen mappe, så jeg kan velge å ikke lese de. 

Jeg har aldri godkjent å få daglige nyhetsbrev. En gang blant greit nok, men ikke hver eneste dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg så på hotellrom i april så kostet det 1000 kroner, i mai koster det 2000 kroner.

Står fra 1800 kroner, men billigst er 1900 kroner. 

Edit: 1800 er medlemspris. 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Vet ikke om skal være 😄 eller😒 . Den bortkomne lommeboken er kommet til rette igjen. Hadde lagt igjen i pappas bil den gangen lånte den en stund og kom aldri på å lete ordentlig der. 

Irriterer at de gamle emojiene er borte, var flere morsomme uttrykk å velge mellom enn nåværende.

Lenke til kommentar

Nesten alt av aktiviteter er stengt i Drammen på mandager, tilogmed utesteder og turistinformasjon.

Skal være der fra 8 på mandag til 15 på tirsdag. og finner ingenting jeg kan gjøre, bortsett fra å gå turer. 

Lenke til kommentar

Du kan i hvert fall få en todeling slik det øverste symbolet på høyre side viser, i samme regneark. Det gjør du enkelt ved å dra i en dippedutt i enden av de vertikale scrollbaren i Excel.

Her er et bilde fra konkurrenten LibreOffice. Det skal være ganske likt i Microsofts variant.

DippeduttLibreoffice.png.3e487de94406585c2b7cdff2a0867524.png

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Her er et bilde fra konkurrenten LibreOffice. Det skal være ganske likt i Microsofts variant.

Takk for LibreOffice-tipset! Det ser ikke ut til at Excel 2021 har denne "streken"... jeg fant den ikke.

Når jeg har flere Excel-filer åpne samtidig bruker jeg denne funksjonen: Menu Line > View > Arrange All:
arrange-windows.png.e5afa7c56d4b17bd199c8ed2d0f65d35.png

Etter litt søking kan det se ut til at FancyZones i Microsoft Powertoys løser problemet -- skal prøve det nå.
https://learn.microsoft.com/en-us/windows/powertoys/

Edit: FancyZones fungerer aldeles nydelig :grin: Jeg har nå opprettet 4 horisontale layouts (1:1, 1:2, 1:1:1 og 1:2:1)

Endret av backtoback
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at jeg har brukt den funksjonen i Excel mens jeg fortsatt brukte det programmet for mange år siden. Jeg fant den også et skjermbilde fra Excel 2010

DippeduttExcel3.png.2d7e81e5fac975f1bbfb66292851793a.png

Men ikke i nyere variant

Exceldippedutt2.jpg.2561a857865340a2fe0a706afe6d3650.jpg

Så kanskje de har lobotomert programmet litt gjennom årene? Eller bare endret på hvor man finner den? Prøv deg fram og se om det skjer noe dersom du bare forsøker å grabbe samme sted, som om det er en usynlig knapp. Eller marker de øverste radene og velg "lås", så de blir stående når resten ruller.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...