Slimda Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Humm. Finnes det kanskje bruksområder for ordet dreamed? Jeg vet i alle fall at dreamt er riktig å bruke. Mulig det bare er jeg som syns det høres teit ut. Det er vel Engelsk og Amerikansk forskjell. Slik som Armor og Armour. *edit* Dreamt vs Dreamed altså. Endret 13. februar 2011 av Slimda Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Humm. Finnes det kanskje bruksområder for ordet dreamed? Jeg vet i alle fall at dreamt er riktig å bruke. Mulig det bare er jeg som syns det høres teit ut. Det er vel Engelsk og Amerikansk forskjell. Slik som Armor og Armour. *edit* Dreamt vs Dreamed altså. Er det da Dreamed som er amerikansk-engelsk og dreamt som er britisk-engelsk? Jeg har liksom vent meg til bruken av dreamt selv, og derfor høres det corny ut hver gang jeg hører dreamed. Jeg mener det strider litt mot logikk da jeg har vokst opp med amerikansk-engelsk og jeg nå hørte en amerikaner si dreamed. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg har selv vokst opp med ord som Armour og Mom (engelsk og amerikansk), så når jeg ser Armor eller Mum (amerikansk og engelsk) stusser jeg et lite øyeblikk. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Vi har vel tatt impulser fra alle mulige slags forskjellige vinkler, i guess. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det er flere større forskjeller enn det. Amerikanske aviser skriver gjerne "nite" istedenfor "night" og "thru" istedenfor "through". Alikevel, amerikansk er ikke noe språk. Det heter britisk-engelsk og amerikansk-engelsk. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ikke glem "tho" fremfor "though". Jeg vet det er amerikansk-engelsk og britisk-engelsk, men jeg kaller det amerikansk og engelsk, på lik linje med at vi kaller det for "bergensk" og "norsk". Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Det her er ikke en diskusjonstråd med info om forskjeller og slikt. Da går vi heller til "Snedige ting du lurer på". Poenget her var noe jeg irriterte meg over, som jeg etterpå fikk avkrefta at egentlig var noe å irritere meg over. Du trenger heller ikke påpeke at amerikansk ikke er et språk, da dette er noe vi alle vet, også med tanke på at jeg skreiv amerikansk-engelsk og britisk-engelsk kun -tre- innlegg over deg. EDIT: Riktig bruk av tråden. Dette irriterte meg. veldig. Endret 13. februar 2011 av SnittLeif Lenke til kommentar
Kea Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg lurer på hvordan det har seg at jeg skriver britisk-engelsk til vanlig istedenfor amerikansk-engelsk, siden det er det jeg er vokst opp med. OT: Irriterer meg at jeg ikke fikk sove i natt. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Dreamed. Hvis man oversetter den norske setningen "I mange år har jeg drømt om å skaffe meg et liv" til engelsk, så blir dette "In many years I have dreamt about getting a life". Hvorfor, i slike sammenhenger, skal enkelte folk uttale dette som "dreamed"? Det kan da ikke være lov å si eller skrive dreamed? Det er ikkje lov til å bruke "in" når ein omset "i mange år" heller Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det er ikkje lov til å bruke "in" når ein omset "i mange år" heller Det gikk litt fort unna, og jeg vet at jeg skulle brukt for. Jeg beklager at min kjappe engelskoversettelse ikke er like upåklagelig som din perfeksjon ønsker. Takk for at du gir meg mer å irritere meg over, forresten. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg har herved slått fast at jeg ikke liker mesteparten av Iron Maiden-sangene. Det er irriterende. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hvorfor det? Iron Maiden er elendig. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Fordi jeg har lyst å like dem, da de har en imponerende mengde musikk av høy kvalitet. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Virus på PCen. Igjen. Nå vil ikke annet enn internett la seg åpne. Den har byttet ut bakgrunnsbilde jeg var så glad i og greier. Skulle jobbe med særemnet jeg, men den gang ei. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Virus? Hvordan klarer du å få til slikt? Har ikke hatt virus på mange, mange år. 1 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Neida, altså, jeg bare. Ehhh... Jeg tror det var da jeg trykket på et banner på en eldgammel side. Sto at jeg hadde vunnet penger, men de må ha lurt meg Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Vet at dette ikke er en bildetråd, men de passa. 4 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det her er ikke en diskusjonstråd med info om forskjeller og slikt. Da går vi heller til "Snedige ting du lurer på". Poenget her var noe jeg irriterte meg over, som jeg etterpå fikk avkrefta at egentlig var noe å irritere meg over. Du trenger heller ikke påpeke at amerikansk ikke er et språk, da dette er noe vi alle vet, også med tanke på at jeg skreiv amerikansk-engelsk og britisk-engelsk kun -tre- innlegg over deg. EDIT: Riktig bruk av tråden. Dette irriterte meg. veldig. Nå får du gi deg. Det var aldri deg jeg snakket til. Oppfør deg som noe annet enn en fireåring. 4 Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Nå får du gi deg. Det var aldri deg jeg snakket til. Oppfør deg som noe annet enn en fireåring. Skal jeg få opplæring av deg til å ikke oppføre meg som en fireåring?Poenget her er at du må vite hva du egentlig trenger å rette på. Da -alle- innvolverte i den totalt unødvendige diskusjonen om amerikansk og engelsk vet særdeles godt at amerikansk ikke er et språk, så var det totalt unødvendig av deg å kverulere på det. Spesielt i en tråd som ikke på noen måte skal brukes som en diskusjonstråd, men som en tråd hvor man skal blåse ut litt irritasjon. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Irriterer at Spotify på mobilen er så treig med å gå online igjen hvis nettet går ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå