Auto Asmodeus Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden iGlenn skrev (5 timer siden): AimoPark og Easypark. I August i fjor var vi på sykehuset, heldigvis av positive årsaker (fødsel). Når vi kom ut hadde vi fått bot. Greit nok. Her er det noe feil tenkte jeg, fordi jeg hadde enda parkeringen gående i easypark-appen når vi satte oss i bilen. Avsluttet parkeringen, og når vi kom hjem sendte jeg inn en klage på boten med kvitteringen fra appen. 6 uker behandlingstid sto det, og jeg tenkte; oi, det var lenge på en sånn fillesak - jaja, jeg regner da med at saken er ute av verden når de får behandlet den. Hørte ingenting. Tiden går. Vi reiser på juleferie, og når vi kommer hjem i romjula lå det er brev i postkassen - denne saken hadde nå gått til inkasso! Saken jeg bare regnet med ville løse seg selv siden jeg aldri hørt noenting, var og er nå en inkasso-sak. Jeg ringer Aimopark for å høre hva som har skjedd; de hadde tydeligvis sendt en mail en gang i september der de forklarer årsaken. Denne mailen har jeg aldri sett, den har sikkert havnet i søppelpost og blitt slettet av seg selv. Årsaken; "ingen digital registrering funnet på kjøretøyet" sa damen på telefonen. Veldig rart, tenkte jeg. Det viser seg etterhvert at jeg har klart å skrive motsatt info i easypark-appen; der skiltnr skal stå sto det kallenavnet "VW" mens på kallenavnet til bilen sto regnr. Greit nok, det er min "feil" - men de kan nå ha lillegrann skjønn og forståelse. Grunnen til at vi var på sykehuset var heldigvis en positiv ting. Det er sikkert ikke like kult å komme ut etter å ha fått beskjed om at man har kreft eller noe sånt, og få en bot i tillegg (i hvert fall når parkeringen ruller og går i appen). Hadde jeg hatt ork til det skulle jeg dratt denne saken så langt som det er mulig å dra den, da jeg selv mener bestemt at jeg betalte parkeringen i god tro om at alt stemte. Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg ikke har fått bot av samme årsak tidligere inne i byen f. eks. Det er jo et mirakel. Saken ender (dessverre) med at kravet blir betalt. Jeg er så irritert at jeg nå vurderer å slette hele easypark-appen og kun bruke fysiske automater fremover, og jeg har full forståelse for alle de som tar buss fra Moa og inn til sykehuset for å slippe styret med parkeringen på Ålesund sykehus. Parkerte et sted hvor de har Aimo park. Av prinsipp bruker jeg ikke EasyPark og disse andre appene fordi de skal ha 15-25% påslag. Utfordring: gå på aimopark.no og prøv å finn hvor du kan betale for parkeringen din. Ikke lov å google seg frem - du skal navigere deg ditt. Det finnes et sted, men er gjort vanskelig med vilje fordi de vil sende deg en faktura med høyt gebyr… Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Auto Asmodeus skrev (6 timer siden): Parkerte et sted hvor de har Aimo park. Av prinsipp bruker jeg ikke EasyPark og disse andre appene fordi de skal ha 15-25% påslag. Utfordring: gå på aimopark.no og prøv å finn hvor du kan betale for parkeringen din. Ikke lov å google seg frem - du skal navigere deg ditt. Det finnes et sted, men er gjort vanskelig med vilje fordi de vil sende deg en faktura med høyt gebyr… Det tok sin tid ja! 😵 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Peanut skrev (11 timer siden): Altså, ja det finnes jo dem som svarer på alt som ringer men f da 🤬 Går det an å rapportere de numrene? Det går an og rapportere og blokkere med 180 appen, men det er klart, man oppnår jo egentlig ikke stort tror jeg, de bare bytter nummer og prøver igjen de jævla køddane. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Stimann skrev (5 timer siden): Det tok sin tid ja! 😵 Jupp. Fire klikk der det første er helt merkelig. Hvorfor ikke en "Betal for din parkering her" i hovedmenyen? Vi vet jo svaret. Fordi de helst vil sende deg en faktura med gebyrer. Er jo gratispenger. Fuck Aimo og tilsvarende som har som forretningsmodell å vanskeliggjøre en prosess slik at de kan tjene mer penger. I morges parkerte jeg nok gratis hos Aimo da systemet deres ikke leste av skiltet mitt. Ha ha. Hevnen er søt. Og nei. Skiltene mine var ikke dekket av snø og fullt lesbare, såpass sjekker jeg. Klikka på automaten og der stod det at systemet leser av skiltet mitt automatisk så jeg trengte ikke å foreta meg noe før ved avreise. Hæ hæ. Lurte dere for 36 kroner nå, Aimo 😛 Endret 1 time siden av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
X19x11 Skrevet 45 minutter siden Del Skrevet 45 minutter siden Dette irriterer meg utrolig mye, hvordan kan Posten ta så mye for ingenting 😟 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå