Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Auto Asmodeus skrev (23 timer siden):

Dette går bare på manglende praktisk tankegang eller kompetanse.

Eller latskap.. Eller en 'gi faen' holdning..
Uansett som du sier unødvendig. Han som brøyter gata her har lært dette og kutter snøen eller snur utkastet for hver eneste inngang / innkjøring. 😊

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så en eldre mann med sommerdekk i dag, når føret tilsier at det nesten er best med kjetting.
Fikk ikke studert dekkene så nøye, men det var ihvertfall ikke piggfritt eller piggdekk.

La merke til det fordi han sklei inne i parkeringshuset.
Han hadde problemer med å parkere fordi bilen sklei på det lille av snø det var på gulvet.

Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

Eller latskap.. Eller en 'gi faen' holdning..
Uansett som du sier unødvendig. Han som brøyter gata her har lært dette og kutter snøen eller snur utkastet or hver eneste inngang / innkjøring. 😊

Likte brøytesjåføren før kommunesammenslåinga bedre. Var litt mer lokale forhold kan man si. Han tilbudte seg å dra ned litt snø fra oppkjørselen min da han så at jeg strevde en del med høy, kram snø. Jeg takker og bukker og han kjørte opp og dro ned kanskje 8 meter ganger tre sånn at jeg hadde en fin haug og skuffe til siden i bunn av oppkjørselen. På ett minutt hadde han spart meg for halvtimen med jobb. Minst!

Som takk kasta jeg to stor poser twist inn i pausebrakka deres en gang jeg så alle traktorene stå ved kommunens vedlikeholdsavdeling en gang de hadde pause. Det ble de glade for.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg bor nordpå. En kamerat av meg flyttet sørover for mange år siden og ga nettopp sin dom over søringenes håndtering av snømengdene. Snæværet sørpå er ikke en gang ekstremt for sørnorge. Det er helt normalt snøvær som man må forvente hver vinter. Bare at sørpå så går samfunnet i unntakstilstand. Her nordpå takler vi sånt som en ganske vanlig dag. Ikke noe mer hjemmekontor enn normalt, ikke tomt for snøredskaper i butikkene, fordi folk her har allerede snøredskaper. Vi vet at det kommer slike dager. Det gjør egentlig de sørpå også, men de kjøper seg ikke snøredskaper på forhånd. De lader ikke bilen fullt opp før de skal ut, fordi de tenker at de aldri kommer ut for stopp i trafikken. Så ender det med ørten bilberginger for at proppene i trafikken skal fjernes. Her nordpå flyter trafikken det nokså normalt på snødager, fordi sånne propper er sjeldne. Og når de først skjer så er det gjerne en turist, eller innflytter sørfra. Her nordpå får folk litt ekstra jobb med å komme deg ut av huset og få bilen ut av snødungen, men dagen går ellers som normalt. Fredag snødde det 50 cm hos meg. Sånn litt over knehøyde i løpet av natta. Litt over hjulhøyde. Null problem. Ting tar bare litt ekstra tid men samfunnet gikk som normalt. Ingen krisetiltand-overskrifter i avisene. Ingen rullende live-sendinger på tv om det ekstreme været. Ingen stengte arbeidsplasser eller butikker. Ting gikk som normalt. Jeg er helt sikker på at tilstandene sørpå er et fenomen skapt av folket selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Skrotleif skrev (36 minutter siden):

Nordlendinger må virkelig slutte å late som om dette ikke skjer der oppe. Og nei, det er ikke normalt snøvær når det har blitt satt flere rekorder.

Var det alt du fant? Halvparten av linkene er døde av elde, de som fortsatt lot seg åpne var fra 6-12 år gamle. Jeg tror media har skrevet mer om snøvær sørpå bare siste døgn enn det du klarte å samle opp fra de siste 12 år nordpå.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (10 timer siden):

eg bor nordpå. En kamerat av meg flyttet sørover for mange år siden og ga nettopp sin dom over søringenes håndtering av snømengdene. Snæværet sørpå er ikke en gang ekstremt for sørnorge. Det er helt normalt snøvær som man må forvente hver vinter.

Ja det stemmer ikke med min opplevelse, jeg har bodd i sørøst i over 40 år, og det var ikke sånn været var før, det har endret seg ganske markant fra 80 tallet, vi hadde like store mengder snø, men alt kom ikke på engang som det gjør nå og det er hovedforskjellen fra den tiden, det var mye lettere og håndtere nå snø kom på dager da det naturlig var nedbør og i veldig håndterbare mengder.

Lenke til kommentar

Nødvarsel er en total fiasko.

Jeg klikker bort meldingen fordi jeg vil ha slutt på lyden, så jeg får aldri lest hva varselet gjelder. 

Hvorfor ikke bare bruke SMS, så får vi lest det som står der, uten å bli unødig forstyrret. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...