Woff Skrevet i går, 11:17 Del Skrevet i går, 11:17 (endret) Auto Asmodeus skrev (23 timer siden): Dette går bare på manglende praktisk tankegang eller kompetanse. Eller latskap.. Eller en 'gi faen' holdning.. Uansett som du sier unødvendig. Han som brøyter gata her har lært dette og kutter snøen eller snur utkastet for hver eneste inngang / innkjøring. 😊 Endret 2 timer siden av Woff 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Så en eldre mann med sommerdekk i dag, når føret tilsier at det nesten er best med kjetting. Fikk ikke studert dekkene så nøye, men det var ihvertfall ikke piggfritt eller piggdekk. La merke til det fordi han sklei inne i parkeringshuset. Han hadde problemer med å parkere fordi bilen sklei på det lille av snø det var på gulvet. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Woff skrev (1 time siden): Eller latskap.. Eller en 'gi faen' holdning.. Uansett som du sier unødvendig. Han som brøyter gata her har lært dette og kutter snøen eller snur utkastet or hver eneste inngang / innkjøring. 😊 Likte brøytesjåføren før kommunesammenslåinga bedre. Var litt mer lokale forhold kan man si. Han tilbudte seg å dra ned litt snø fra oppkjørselen min da han så at jeg strevde en del med høy, kram snø. Jeg takker og bukker og han kjørte opp og dro ned kanskje 8 meter ganger tre sånn at jeg hadde en fin haug og skuffe til siden i bunn av oppkjørselen. På ett minutt hadde han spart meg for halvtimen med jobb. Minst! Som takk kasta jeg to stor poser twist inn i pausebrakka deres en gang jeg så alle traktorene stå ved kommunens vedlikeholdsavdeling en gang de hadde pause. Det ble de glade for. 1 Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Folk som sitter på rævva i sofaen og latterliggjør snøkaoset. Hvorfor er dere ikke ute og løser alle problemene hvis det er så enkelt? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Skrotleif skrev (2 timer siden): Folk som sitter på rævva i sofaen og latterliggjør snøkaoset. Hvorfor er dere ikke ute og løser alle problemene hvis det er så enkelt? Hvor? Var ute i dag og så masse snø, men ikke noe kaos. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Jeg bor nordpå. En kamerat av meg flyttet sørover for mange år siden og ga nettopp sin dom over søringenes håndtering av snømengdene. Snæværet sørpå er ikke en gang ekstremt for sørnorge. Det er helt normalt snøvær som man må forvente hver vinter. Bare at sørpå så går samfunnet i unntakstilstand. Her nordpå takler vi sånt som en ganske vanlig dag. Ikke noe mer hjemmekontor enn normalt, ikke tomt for snøredskaper i butikkene, fordi folk her har allerede snøredskaper. Vi vet at det kommer slike dager. Det gjør egentlig de sørpå også, men de kjøper seg ikke snøredskaper på forhånd. De lader ikke bilen fullt opp før de skal ut, fordi de tenker at de aldri kommer ut for stopp i trafikken. Så ender det med ørten bilberginger for at proppene i trafikken skal fjernes. Her nordpå flyter trafikken det nokså normalt på snødager, fordi sånne propper er sjeldne. Og når de først skjer så er det gjerne en turist, eller innflytter sørfra. Her nordpå får folk litt ekstra jobb med å komme deg ut av huset og få bilen ut av snødungen, men dagen går ellers som normalt. Fredag snødde det 50 cm hos meg. Sånn litt over knehøyde i løpet av natta. Litt over hjulhøyde. Null problem. Ting tar bare litt ekstra tid men samfunnet gikk som normalt. Ingen krisetiltand-overskrifter i avisene. Ingen rullende live-sendinger på tv om det ekstreme været. Ingen stengte arbeidsplasser eller butikker. Ting gikk som normalt. Jeg er helt sikker på at tilstandene sørpå er et fenomen skapt av folket selv. 1 Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Nordlendinger må virkelig slutte å late som om dette ikke skjer der oppe. Og nei, det er ikke normalt snøvær når det har blitt satt flere rekorder. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Skrotleif skrev (36 minutter siden): Nordlendinger må virkelig slutte å late som om dette ikke skjer der oppe. Og nei, det er ikke normalt snøvær når det har blitt satt flere rekorder. Var det alt du fant? Halvparten av linkene er døde av elde, de som fortsatt lot seg åpne var fra 6-12 år gamle. Jeg tror media har skrevet mer om snøvær sørpå bare siste døgn enn det du klarte å samle opp fra de siste 12 år nordpå. Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Ro, ro, til fiskeskjær! Dette var bare en post jeg fant på reddit, men det er ikke mange dagene siden det var kaos i nord. https://www.nrk.no/nordland/rost-kommune-har-stengt-ned_-_-vi-har-et-inferno-av-snofokk-og-vind-1.17189506 Dere får nok bli litt flinkere til å håndtere snø der oppe hvis dere skal klage på de sørpå Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden På Røst faktisk. Du kan jo se på kartet i artikkelen hvor det ligger. Hadde det vært sånt vær sørpå så hadde Østlandet implodert. Røst tok det bare rolig ut dagen.. Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Du får fortsette å ro og late som om alle eksemplene som har blitt postet ikke teller på grunn av regler du har funnet på selv 😊 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Stort sett bare bussene som har problemer, og det har med at de har spart på innkjøpene, og kjøpt busser som passer best i Florida. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Simen1 skrev (10 timer siden): eg bor nordpå. En kamerat av meg flyttet sørover for mange år siden og ga nettopp sin dom over søringenes håndtering av snømengdene. Snæværet sørpå er ikke en gang ekstremt for sørnorge. Det er helt normalt snøvær som man må forvente hver vinter. Ja det stemmer ikke med min opplevelse, jeg har bodd i sørøst i over 40 år, og det var ikke sånn været var før, det har endret seg ganske markant fra 80 tallet, vi hadde like store mengder snø, men alt kom ikke på engang som det gjør nå og det er hovedforskjellen fra den tiden, det var mye lettere og håndtere nå snø kom på dager da det naturlig var nedbør og i veldig håndterbare mengder. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Jeg synes for øvrig synd på nordlendingene for hvert år kommer det en eller annen bygdeidiot, influenser eller politiker krypende ut av treverket og driter ut hele landsdelen fordi de ikke forstår forskjellen på Karasjok og Oslo. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Nødvarsel er en total fiasko. Jeg klikker bort meldingen fordi jeg vil ha slutt på lyden, så jeg får aldri lest hva varselet gjelder. Hvorfor ikke bare bruke SMS, så får vi lest det som står der, uten å bli unødig forstyrret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå