Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Dubious skrev (22 timer siden):

"Alle" sender til Sverige.  Svært få sender til Norge, og av de som sender til Norge så er frakten minst dobbel så dyr.

Hva skal nordmenn med en pakke i Sverige? Hvor mye koster det å få sendt den videre? Ikke alle bor ved grensa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (1 time siden):

Hva skal nordmenn med en pakke i Sverige? Hvor mye koster det å få sendt den videre? Ikke alle bor ved grensa.

Poenget er at alt er dyrere i Norge, mest på grunn av at det er så komplisert å sende ting hit. 

Før så kunne jeg kjøpe flere kolli samtidig, nå tillater de kun en eske om gangen. 
De sender flere kolli til Sverige...

Skal prøve Poste Restante til våren. 
Har prøvd det før, men da til Strømstad, som fungerte fint, men det er langt å dra, så det blir Storlien, og kanskje Østersund. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Alkohol.

Jeg har klart å kutte ut sjokolade, så fra i dag av, så kutter jeg ut alkohol. 
(Har ikke kjøpt noe søtsaker på over en måned)

Bra for deg!! Lykke til!

Jeg har så og si helt kuttet ut alkohol, men sjokolade og potetgull derimot.... Vanskelig.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (1 time siden):

Bra for deg!! Lykke til!

Jeg har så og si helt kuttet ut alkohol, men sjokolade og potetgull derimot.... Vanskelig.

Sjokolade er kjedelig. Alt smaker det samme. 

Potetgull tåler jeg ikke.  Jeg kan spise det som er laget av potet, men som ikke er potetflak. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bademiljø irriterer meg!
 

Har prøvd å få dem til å ta på seg oppdrag med å bytte varmvannsberederen min, men de er helt håpløst sløve. Ber om kravspekk og bilder, noe jeg gir dem. Så gir de ikke en lyd fra seg, og når jeg prøver å kontakte dem så finner jeg ut at de har stengt hele butikken og har tatt høstferie. & nå som de omsider er åpne igjen er de fortsatt ikke å få tak i...

 

Sist gang jeg brukte de folka var det også mye rot, Prøvde å prakke på meg dyrere utstyr en nødvendig, og brukte også over to måneder på å finne en rørlegger til oppdraget.

 

Går ikke an.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (9 minutter siden):

Men hva er de egentlig gjør for noe? Er det noe viktig, noe av betydning? Får de betalt for å være det?

Nei, nei, ja.

Dessverre har mange av dem ganske skadelige holdninger, de er som trollfabrikkene, de spyr ut informasjon som ganske enkelt er feil og skadelig for samfunnet, men ikke stort å gjøre med det utenom å gi læren om kildekritikk  en mye større og viktigere rolle i skole så tidlig som mulig 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Delvis said:

Influencere her og influencere der. Virker som snart annenhver ung søt kvinne er "influencer". Men hva er de egentlig gjør for noe? Er det noe viktig, noe av betydning? Får de betalt for å være det?

De tjener dessverre veldig godt. Mye bedre enn folk i vanlige jobber gjør.

Siden det er null verdiskapning i å være influencer så er det til slutt forbrukerne som betaler for elendigheten i form av økte priser på produktene.

Du kan godt si at influencere irriterer så grenseløst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

SV og AUF som vil ha flere flyktninger hit (så lenge de ikke trenger betale selv)

Ta de inn på gjesterommet da hvis dere vil ha flere flyktninger hit.

Norges velferdssystem knaker allerede i sammenføyningene og flyktninger får allerede gratis bolig og mer penger utdelt enn kabinansatte i SAS får i lønn... noe er feil...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Må gjerne ha influensere - i starten var det noen av dem som til og med var nyttige. men siden de blomstrer som ugress på plattformer som selv mener at de ikke er ansvarlige for innholdet som produseres så jobber influensere på en annen og langt mer kynisk måte, og bedrar og lyver for å selge mer klikk. Og når de blir desperate så går de ut og mener ett eller annet om ting de burde holde kjeft om fordi de ikke har kunnskapen eller utdannelsen til å mene noe om dette. Men folk er idioter og kjøper det fordi det er et kjent navn som mener noe.

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må klage på Posten/ toll igjen da jeg fikk e-post i dag om at en vare jeg får er "ulovlig" å jeg måtte sende inn tolldokumenter? Har bestilt akkurat det samme fra akkurat samme butikk flere ganger før uten problemer, har til og med papirer fra Politiet at varen er lovlig. Ser på sporing at fra pakken kom til tollen å til jeg hørte fra dem tok det nesten 2 uker.

Skjønner ikke hvorfor dette skulle bli så mye styr, men det som undrer meg er at Posten/ toll tok kontakt da de aldri har gjort dette før? Da jeg skulle få en såkalt "ulovlig vare" før ble det helt stille, fikk så brev fra Politiet 6 måneder senere om at varen var destruert men fikk ikke bot for saken var henlagt pga manglende saksbehandlingskapasitet, har Politiet så dårlig med resurser at Posten/ toll har måtte ta over eller er det så mye pakker som kommer inn? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I så lang tid har jeg irritert meg over at jobb-pc'en har for lite ram, og for noen dager siden fikk jeg endelig ut fingeren og bestilte en brikke til. Da jeg monterte den nye brikken klarte jeg å glemme å legge en sånn beskyttelsesfilm som lå over dem tilbake på riktig sted. Da jeg skrudde inn siste skruen på bakdekselet har den tydeligvis truffet og gått gjennom denne filmen som lå feil, gått skeivt nedi og skrapet opp minnebrikken jeg hadde fra før. 

Det er et fint hull i filmen og et synlig merke på brikken, og pc gikk i svart umiddelbart etter å ha startet Windows. 

Jeg åpnet igjen, fisket ut den opprinnelige brikken, satte den nye brikken i sporet dens, og alt funker igjen. 

Frem og tilbake er like langt, si.

Men FAEN! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...