Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

VifteKopp skrev (15 minutter siden):

Jeg har seks venner som er lærere. Fire av dem er utbrent og/eller miserable og ønsker seg et annet yrke. Den lange sommerferien er fin den, men det viktigste er en god og givende arbeidshverdag. Det er det altfor for få lærere som har, og det gjenspeiler seg i søkertallene. 

Tolker jeg deg rett om jeg tror du insinuerer at dette problemet løses med en solid lønnsøkning? Eller mener du andre ting må til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke de lærerne som står oppi problemet nå, og sannsynligvis vil gjøre det i uoverskuelig framtid. Om man noengang vil få noen løsning på det. Inntil den dagen det skjer, kan lærerne få beholde både "smusstillegg" og rekreasjonstiden de har.
Man har vel prøvd å løse slike problemer i uminnelige tider, foreløpig ser det bare ut til å bli værre.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

Tolker jeg deg rett om jeg tror du insinuerer at dette problemet løses med en solid lønnsøkning? Eller mener du andre ting må til?

I følge mine lærervenner er ikke problemet først og fremst lønna, men at de bruker for lite tid på å være lærer og for mye tid på holde ro og orden og dokumentere hver minste ting. Spesielt dette med disiplin og mangel på skikkelig sanksjonsmuligheter mot problemelever som ødelegger er noe som går igjen.

De mener også at elevmassen generelt sliter med konsentrasjonen, søvnproblemer, og får stadig dårligere lese- og skriveevner, og at dette er et resultat av smarttelefoner/sosiale medier, som er vanskelig for dem å gjøre så mye med.  

Lenke til kommentar
Sjuttolini skrev (6 timer siden):

Oktoberfest i september. Er dette noe slags kompensering fordi jula starter i oktober? 

Oktoberfest har vært i september i 150 år.

Sitat

Because the first festival was held in October and remained so until 1871. Because the weather in October was usually already cooler and the days are significantly shorter, one let the Oktoberfest begin since 1872 already in September - and always on the first Saturday after September 15 until the first Sunday in October.

https://www.oktoberfest.de/en/information/service-for-visitors/faqs-for-wiesn-visitors

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/i/yEzz7K/mistenkt-barneekteskap-i-oslo-mann-erkjenner-straffskyld

At noe så jævlig som "barneekteskap" eksisterer. Til å bli faens kvalm av - ille nok at folk gifter seg med sine slektninger men når noen insisterer på at barn systematisk skal gifte seg med hverandre i tillegg: Fuck det ass.

Viser at vi har laaaangt igjen å gå for å eliminere paralellkulturer i samfunnet i Norge i slike saker der "nordmenn" tviholder på sine primitive ørkenholdninger på tross av at de vet det ikke er tillatt i Norge. Fuck det ass x2. ÆSJ!

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (6 timer siden):

At noe så jævlig som "barneekteskap" eksisterer. Til å bli faens kvalm av - ille nok at folk gifter seg med sine slektninger men når noen insisterer på at barn systematisk skal gifte seg med hverandre i tillegg: Fuck det ass.

Viser at vi har laaaangt igjen å gå for å eliminere paralellkulturer i samfunnet i Norge i slike saker der "nordmenn" tviholder på sine primitive ørkenholdninger på tross av at de vet det ikke er tillatt i Norge. Fuck det ass x2. ÆSJ!

I det minste er det ulovlig, i et forsøk på å sleike rasshølet til disse primitive ørkenreligionene og tilhengerne deres så er det faktisk fullt lovlig med kjønnslemlesting av guttebarn i Norge, det er en skam, og en barbarisk kriminell handling begått mot spebarn, utrolig at noe så sykt faktisk er tillatt, men sånn er det. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg var faktisk inne i en tankerekke tidligere i dag på hvordan man kan unngå å importere ukultur med innvandring, en innvandring vi er avhengige av, av demografiske grunner (lave fødselstall har vært en mediesak i det siste). Tanken da var å kun tillate innvandring av kulturløse personer, personer som lett kan formes til vår egen kultur, altså små barn. Jeg sier ikke at tanken var tenkt fullt ut eller uproblematisk, men jeg sneiet innom den tanken. Det kunne i teorien også løst barneekteskap-situasjonen før den oppsto, i hvert fall på norsk jord.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Dårlige Norske politikere. Fagfolk rømmer landet. Kronen svekkes. Det går dårligere.
Ja er nokså sikker på det, at jo lenger Rødgrønt får sitte, jo mer elendig vil forholdene bli.

Høyre/Frp er de eneste som er nogenlunde kompetente nok til å styre i dette landet her.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...