Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kort fortalt så bruker de prisjegere for å samarbeide om et kunstig høyt prisnivå selv om bruk av prisjeger skulle tilsi konkurranse på pris. De etablerer også stygge leverandøravtaler og leieavtaler som gir restriksjoner på konkurrerende virksomhet i samme bygg/område. Dette kan de gjøre fordi tre direktører styrer nesten hele markedet.

Så de styrer pris, tilbud og har etablert praksis som umuliggjør konkurranse. Et tematisk begrep er oligopol da disse tre styrer 95% av markedet og ingen andre land i VERDEN har et like konsentrert marked. Alle andre taper på det: kunder, leverandører og konkurrenter (altså de siste stakkars 5%)

Dersom noen klarer å grave frem mer enn det man kjenner til så tror jeg faktisk noen enten får fengsel eller forbud mot å drive næringsvirksomhet i tillegg til flere bøter.

Men for å være ærlig så er det man kjenner til mer enn nok for å bryte det opp!

Endret av Auto Asmodeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Dubious said:

Rundstykker, og andre bakevarer er fortsatt pakket i plast, noe de begynte med i løpet av covid. 

Håper de aldri slutter med det.

Jeg har sett hvordan en del oppfører seg i bakevaredisken og unngår aktivt det som ligger 'løst' om det finnes alternativer.


Frukt kan en vaske/skrelle - verre å gjøre det med et rundstykke som noen bare måtte sjekke hardhetsgraden på før de legger det tilbake.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Posten. Hver gang noe sendes fra Danmark tar det under 12 timer før det registreres inn i Norge. Så tar det 3-7 dager å få det tre mil fra Lørenskog og til meg, selv om det ikke stoppes i tollen. Selv norske sendinger tar minst tre dager om så avsender holder til nettopp på Lørenskog. Jeg får ofte sendinger fra Amazon i USA på to dager, mens Posten ikke klarer å levere noe som helst på like kort tid. Det begynner å bli noen år siden jeg fikk musikk eller filmer levert på utgivelsesdatoen, fordi absolutt alt blir liggende på den forbanna terminalen i dagevis. Husker tidligere, da jeg kunne handle på Komplett klokka 15 og ha varene hos meg dagen etter.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Uavhengig av hvorvidt RU brukte hvalen til spionasje eller lignende, er jeg enig i at det er synd at han er død. Alt i alt har ikke Hvaldimir gjort noen fortred, han var bare en hval som levde livet sitt og gjorde det hvaler gjør.

Hvil i fred Hvaldimir 🐋

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

I 2023 ble det slaktet 1 528 739 svin, 73 559 608 fjærfe, 318 868 storfe, 1 112 583 sau, 27 823 geit, 38 hester og 271 annet til mat i Norge, eller myrdet som dyrevernekstremistene kaller det. 1 stk hval fra eller til spiller virkelig ingen rolle. Hvalen er til og med selvdød. Hva er vel egentlig mer dyreetisk enn at dyr får leve fritt i naturen til de dør av naturlige grunner? Hele denne "sorgen" er en uforståelig ikke-sak. Folk har virkelig blitt naturfjerne! Det irriterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 timer siden):

Hvalen er til og med selvdød.

Hadde skuddsår leste jeg? Forstår poenget ditt, for all del. Men det er rart med det når man blir litt kjent med og glad i et individ. Selv om det er på avstand..

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Reklamer som bruker to valutaer, kroner for noen varer og den mytiske valutaen negative prosenter for andre varer, uten noen omregningstabell eller å skrive begge valutaene på samme produkt.

Jeg håper det er noen irriterte standupkomikere som trykker opp noen sedler av den mystiske valutaen prosenter, f.eks 60%-sedler for på betale varer som koster -40%. Eller -40% sedler da.

Hvorfor i H* kan ikke reklamen pålegges å oppgi priser i kroner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...