Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg valgte HeltHjem fordi det var eneste gratis frakt alternativ. 
Skulle heller betalt for frakt. 
Ingen krise denne gang, men jeg hater å vente. 

Kjøpte noe med PostNord 12. august og kunne hentes 14 august.

Kjøpte noe med HeltHjem 12. august, står at pakken har ankommet Trondheim.  Kanskje jeg får den i morgen...
Og det er ikke hjemmelevering, det er til PiB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nepa skrev (22 timer siden):

Enkelte nordmenn sier fortsatt "bridle" for brille, men det blir stadig mer uvanlig. 

Sier det også. Bridler..bridlene.

Dubious skrev (1 time siden):

Jeg valgte HeltHjem fordi det var eneste gratis frakt alternativ. 

Hvorfor henter og bringer HeltHjem alltid om nettene?
Har benyttet dem begge veier  3-4 ganger. Uten problemer, men lurer på hvorfor det alltid skal skje om natta.

Lenke til kommentar

Edru folk på fest er minst like sjenerende som de som er synlig beruset. Begge bør gå hjem.

Verken tørrpinner eller snøvlepucker har noe på en fest å gjøre.

image.png.6f72ae4d570e2d0d3bd2f21be74468cc.png

Det går an å ta seg tre drinker og så danse og mingle. Man trenger ikke drikke, drikke, drikke, drikke. Alkoholinntak den siste timen er meiningsløst for annet enn utestedets profitt. Alkoholen virker ikke før man er på vei hjem for å svi en Grandiosa.

Her tror jeg man kan bruke standardkommentaren fra kommentarfeltet på Facebook. "Du er sikkert trivelig på fest." (Ironi).

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg har så vanskelig for å søke ny jobb. Jeg har vært altfor lenge på samme sted og er egentlig skikkelig lei, men jeg klarer ikke finne noe annet jeg har lyst til å gjøre heller. Det blir til at jeg ser halvhjertet på stillingsannonser som er ganske likt det jeg gjør i dag, men innerst inne vet jeg at jeg ikke kommer til å trives særlig lenge med å gjøre akkurat det samme, bare for en annen arbeidsgiver.

Hvis jeg prøver å løfte blikket litt og se på annonser jeg bare kvalifiserer sånn delvis for, så ser jeg enkelte arbeidsoppgaver jeg enten ikke tror jeg kommer til å fikse, eller ikke kjenner meg motivert for i det hele tatt. Og da slår jeg fra meg de annonsene også. 

Det er vel dette med motivasjon som er greia. Jeg har ikke lyst til å gjøre noe som helst. Jobb er jobb, det jeg gjør nå er kjedelig og alt annet virker kjedelig også. 

Så da går jeg rundt her og mistrives. 

Pensjonsalderen kan ikke komme fort nok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (13 timer siden):

Det irriterer meg at jeg har så vanskelig for å søke ny jobb. Jeg har vært altfor lenge på samme sted og er egentlig skikkelig lei, men jeg klarer ikke finne noe annet jeg har lyst til å gjøre heller. Det blir til at jeg ser halvhjertet på stillingsannonser som er ganske likt det jeg gjør i dag, men innerst inne vet jeg at jeg ikke kommer til å trives særlig lenge med å gjøre akkurat det samme, bare for en annen arbeidsgiver.

Hvis jeg prøver å løfte blikket litt og se på annonser jeg bare kvalifiserer sånn delvis for, så ser jeg enkelte arbeidsoppgaver jeg enten ikke tror jeg kommer til å fikse, eller ikke kjenner meg motivert for i det hele tatt. Og da slår jeg fra meg de annonsene også. 

Det er vel dette med motivasjon som er greia. Jeg har ikke lyst til å gjøre noe som helst. Jobb er jobb, det jeg gjør nå er kjedelig og alt annet virker kjedelig også. 

Så da går jeg rundt her og mistrives. 

Pensjonsalderen kan ikke komme fort nok. 

Samme her. Eneste gode grunn til å nytte er bedre lønn, som øker mulighetene for tidlig pensjon.

Sviskepott skrev (4 timer siden):

Nettsteder som fungerer greit og en er lommekjent der og finner frem, men så MÅ DE legge det om
og bli nye og hippe. Jeg blir veldig irritert. Det funket jo bra slik det var! 😠

Classic.prisjakt.no og prisguiden.no

Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (10 timer siden):

Nettsteder som fungerer greit og en er lommekjent der og finner frem, men så MÅ DE legge det om
og bli nye og hippe. Jeg blir veldig irritert. Det funket jo bra slik det var! 😠

Det skjer nesten påfallende "ofte" med matbutikker. Man handler der ofte og finner det meste, om ikke alt rimelig kjapt, men så MÅ de bygge om og flytte det meste, om ikke alt og så vet man f@en ikke hvor noe er.

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (44 minutter siden):

Det skjer nesten påfallende "ofte" med matbutikker. Man handler der ofte og finner det meste, om ikke alt rimelig kjapt, men så MÅ de bygge om og flytte det meste, om ikke alt og så vet man f@en ikke hvor noe er.

Det samme skjer med nye produkter. De innfører nye og hippe smaksvarianter på alt fra potetgull til saft, pizza og sjokolade bare for å virke nyskapende. Så tenker folk, "oi - denne varianten har jeg ikke prøvd før" og legger den i vogna. Det handler vel om å holde merkevaren relevant og "ny" samtidig som de får solgt et lass med noe "nytt" som egentlig bare fjernes fra sortimentet etter et halvår. F.eks Sørlandschips med sjokoladesmak som "alle" skulle ha en mening om. Sørlandschips selger sine 4 klassikere alltid. Resten er bare hippe kortvarige varianter for alle som vil prøve noe nytt. Men straks man har prøvd det nye så forsvinner jo argumentet for å kjøpe det på nytt. Da må de finne på potetgull med lakrissmak eller noe annet fjas bare for å holde det gående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man kjøper en ny ting, og man ser at den helt klart har vært brukt og returnert på angrerett.
Var en kalkulator. Tipper noen har kjøpt den til en eksamen, og så returnert den på angreretten etter at de har brukt den.
(Prøvde å google etter om man da har krav på noe rabatt, men fant ingenting: Dette er forøvrig noe annet som irriterer. Jeg synes Google har blitt elendig i det siste...)

I tillegg ser det ut til at Clas Ohlson sin chat er nede, så får ikke klagd til dem heller.  
Nå fungerte chaten og de beklaget seg og sa at de ikke selger varer som er brukt.
(Hva de nå enn mener med det. Hva skjer da med varer returnert på angreretten, hvor går grensen for "bruk"?)

Edit: Jeg fikk tilbud om ny vare.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (30 minutter siden):

Når man kjøper en ny ting, og man ser at den helt klart har vært brukt og returnert på angrerett.
Var en kalkulator. Tipper noen har kjøpt den til en eksamen, og så returnert den på angreretten etter at de har brukt den.
(Prøvde å google etter om man da har krav på noe rabatt, men fant ingenting: Dette er forøvrig noe annet som irriterer. Jeg synes Google har blitt elendig i det siste...)

I tillegg ser det ut til at Clas Ohlson sin chat er nede, så får ikke klagd til dem heller.  
Nå fungerte chaten og de beklaget seg og sa at de ikke selger varer som er brukt.
(Hva de nå enn mener med det. Hva skjer da med varer returnert på angreretten, hvor går grensen for "bruk"?)

Er det ikke så enkelt som å returnere den? Man har da generøse vilkår ifølge Clas:

(og ikke nok med det - her står det også at de påberoper seg retten til å avvise retur så dersom de ikke har sett at den har vært brukt så går det også på dem)

 

 

I henhold til angrerettloven (Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av 2014 nr. 27) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du mottok varene. Clas Ohlson gir deg utvidet angrerett og åpent kjøp innen 365 dager. Disse vilkårene gjelder både ved distansehandel og ved handel i våre butikker. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må du gi selger beskjed så snart som mulig og senest innen den dagen fristen går ut. Vær obs på at du må sende varen i retur innen 14 dager etter at du har meldt ifra om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Returner varen i butikk, gå til våre retursider eller bruk returnotaen dersom du fikk en slik i pakken din. Du kan også laste ned en returnota her.

Du har også rett til å heve kjøpet grunnet forsinket levering.

Vi påberoper oss retten til å kunne avvise en retur dersom varen ikke er i tilnærmet samme stand som ved kjøp, eller den på annet vis ikke oppfyller betingelsene for retur.

https://www.clasohlson.com/no/terms-and-conditions#rightsofregret

 

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (18 minutter siden):

Er det ikke så enkelt som å returnere den? Man har da generøse vilkår ifølge Clas:

.....

Ja, de sa at jeg kan returner varen og få en ny, så det løser seg.

Bare irriterende da jeg må en ny tur innom butikken. (Ved klikk og hent får man varene i en forseglet pose som gjorde at jeg ikke oppdaget det før jeg var hjemme når jeg åpnet posen. )

Edit: Men ved så lang angrefrist er det jo et enda mer aktuelt spørsmål om "hva er brukt". Med 365 dagers angrefrist vil jo en vare kunne være mye brukt ved retur. Hva skjer med slike varer, gitt at de påstår de ikke selger slike varer?

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...