Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tafatte politikere og politi som er helt sjanseløse på å stoppe ungdomsgjenger som henger i sentrum og ikke har annet fore i de stusselige livene sine enn å rane ungdom og barn. Jeg aner ikke hva jeg gjør dersom jeg blir vitne til slikt søppel, men hyggelig for dem blir det ikke. For i motsetning til myndigheter så reagerer jeg prompte.

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (1 minutt siden):

Tafatte politikere og politi som er helt sjanseløse på å stoppe ungdomsgjenger som henger i sentrum og ikke har annet fore i de stusselige livene sine enn å rane ungdom og barn. Jeg aner ikke hva jeg gjør dersom jeg blir vitne til slikt søppel, men hyggelig for dem blir det ikke. For i motsetning til myndigheter så reagerer jeg prompte.

Så lenge folk fortsetter å stemme inn det dillet som er på sosialistisk/venstreside her i landet, så blir det aldri bedre. De må skiftes ut med noe annet. Så det er mest folket som må skjerpe seg, og lære seg bedre hva de stemmer på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (50 minutter siden):

Tafatte politikere og politi som er helt sjanseløse på å stoppe ungdomsgjenger som henger i sentrum og ikke har annet fore i de stusselige livene sine enn å rane ungdom og barn. Jeg aner ikke hva jeg gjør dersom jeg blir vitne til slikt søppel, men hyggelig for dem blir det ikke. For i motsetning til myndigheter så reagerer jeg prompte.

Veldig enig her. Bor i et relativt trygt område selv, men ser jo at det blir flere og flere saker som omhandler ungdomsgjenger lokalt. Ran på åpen gate, hærverk etc. Brannstiftelser på barneskoler. Vi har selv 2 unger som skal vokse opp i dette samfunnet. Man får råd om å få ungene inn i idretten eller sport, slik at de holder seg unna sentrum. Det er noe som er galt.

Og etter egen erfaring og observasjoner så er det i 99% av tilfellene enten utlendinger og/eller rusavhengige/narkomane som bedriver slikt. At man skylder på at norske ungdommer ikke er bedre synes jeg er for dumt, for de har det jo fra en plass... Mange sier også at foreldre må på banen, og jeg er helt enig. Men i mange tilfeller er foreldrene fra andre kulturer med andre skikker, og kanskje ikke skjønner hva ungene driver med, eller så er de ikke bedre selv. Miljø har veldig mye å si.

Og jeg forhåndsdømmer ikke, og er ikke rasistisk, fordi alle dras ikke under en kam, men jeg baserer det på observasjoner. Men det bakomliggende problemet er som regel politikk, innvandrings/integreringspolitikk, samt politi og strafferegler. Mange har jo påpekt at gjenger utnytter ungdom som ikke er fylt 15 år, p.g.a at de ikke kan fengsles. Et av følgeproblemene her er jo at flere folk får fordommer, og at integreringen blir vanskeligere m.t.p fordommene.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Er slik her også. Er egentlig trygt, men vi får tilreisende ungdomsgjenger som som oftest har en annen bakgrunn enn norsk. Ja de er født og oppvokst i Norge, men identifiserer seg ikke som norske. Stort problem og snart må vi gjøre noe.

* og VI får beskjed om å ikke sende barna alene i sentrum, jenter må kle på seg for å unngå negativ oppmerksomhet osv. Som om dette er vårt ansvar å unngå, og at myndighet i det stille aksepterer at ting er slik..

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (4 timer siden):

Så lenge folk fortsetter å stemme inn det dillet som er på sosialistisk/venstreside her i landet, så blir det aldri bedre. De må skiftes ut med noe annet. Så det er mest folket som må skjerpe seg, og lære seg bedre hva de stemmer på.

Vi har faktisk prøvd det også mange ganger, og det ble ikke noe bedre, sånn er det hvert fjerde til åttende år, vi blir lei tiltaksløsheten i en regjering og stemmer inn noe nytt, men meet the new boss, same as the old boss. Men du har rett i en ting folket trenger fornyelse i tankegangen, politikere er som prester, de tror blindt på sine gamle løgner helt til folket ikke gjør det lenger, da er de kjappe til å snu på flisa, men politikere vil alltid være politikere de blir ikke noe bedre av å være på den ene eller andre siden av det politiske spekteret, de er like dumme populistiske og tiltaksløse samme hvem en stemmer på, når alt kommer til alt er det viktigste for dem deres egen karriere, ikke folket det er meningen at de skal tjene, hadde de tenkt på folket hadde de tatt upopulære valg basert på ny vitenskapelig lære, men det gjør de ikke, som prester holder de seg til sin eldgamle ubrukelige fastbrente idelogi. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (31 minutter siden):

Vi har faktisk prøvd det også mange ganger, og det ble ikke noe bedre, sånn er det hvert fjerde til åttende år

Problemet er at det er for få som stemmer det andre. Det nytter ikke med et sånt minimum, uten å bli kvitt de andre som hemmer at det gjøres det som skal til, sin innflytelse.  Med partier som Krf, Sp og V i regjering eller støttepartier får vi ikke
nok av ressursene og tiltakene som kan demme opp for utviklingen.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (2 minutter siden):

Problemet er at det er for få som stemmer det andre. Det nytter ikke med et sånt minimum,

Jo det gjør jo det, om de faktisk er kompetente, men det er de ikke alltid, selv om du mener de er det basert på din egen ideologiske overbevisning. Sånn er demokratiet, de må ha evnen til å få gjennom sine saker, har de ikke den kompetansen til å gjennomføre politikk eller lokke til seg velgere så nytter det ikke å skylde på for få stemmer.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (15 minutter siden):

Jo det gjør jo det, om de faktisk er kompetente, men det er de ikke alltid, selv om du mener de er det basert på din egen ideologiske overbevisning. Sånn er demokratiet, de må ha evnen til å få gjennom sine saker, har de ikke den kompetansen til å gjennomføre politikk eller lokke til seg velgere så nytter det ikke å skylde på for få stemmer.  

Nei. Har ingen ideologisk overbevisning. Men tror et beste vi kan gjøre, er å benytte demokratiet som den organismen det er  som ligger der. Like kynisk som politikere kan være. Oppvåkning - stem - kast nådeløst - stem andre. Ikke gi noe sjansen pånytt om de ikke får det til. De RG ( særlig AP) har hatt sjanser nok nå.  Og alt til sin tid. Andre ganger har jeg stemt feks Rødt, i periode det var praktisk preventivt mest relevant å gi dem en del innflytelse.
Nå tror jeg nær 50 % oppslutning til Frp, kanskje litt Demokrater kunne vært det beste. En annen gang kan muligens MDG være et bra valg.
Ja er klar over at det er uealistisk ønsketenkning, men skulle ønske mange tenkte sånn.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (4 minutter siden):

Nei. Har ingen ideologisk overbevisning. Men tror et beste vi kan gjøre, er å benytte demokratiet som den organismen det er  som ligger der. Like kynisk som politikere kan være. Oppvåkning - stem - kast nådeløst - stem andre. Ikke gi noe sjansen pånytt om de ikke får det til. De RG ( særlig AP) har hatt sjanser nok nå.  Og alt til sin tid. Andre ganger har jeg stemt feks Rødt, i periode det var praktisk preventivt mest relevant å gi dem en del innflytelse.
Nå tror jeg nær 50 % oppslutning til Frp, kanskje litt Demokrater kunne vært det beste. En annen gang kan muligens MDG være et bra valg.
Ja er klar over at det er uealistisk ønsketenkning, men skulle ønske mange tenkte sånn.

Hva spesifikt er det du vil politikerne skal gjøre?

Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 minutt siden):

Like kynisk som politikere kan være. Oppvåkning - stem - kast nådeløst - stem andre.

Problemet er fremdeles det samme, de andre er ikke noe bedre, det er samme type mennesker.

 

Delvis skrev (2 minutter siden):

Ikke gi noe sjansen pånytt om de ikke får det til. De RG ( særlig AP) har hatt sjanser nok nå.  Og alt til sin tid.

Ja, de har hatt sine sjanser og de har historisk sett brukt dem bedre enn mange andre, men de andre har hatt sine sjanser også, og har ikke tilført stort. 

 

Delvis skrev (4 minutter siden):

Nå tror jeg nær 50 % oppslutning til Frp, kanskje litt Demokrater kunne vært det beste.

vel du kan tro hva du vil selvfølgelig, men frp har sviktet stort i regjering, og norgesdemokratene er faktisk bare klin kokos ekstremister. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (17 minutter siden):

Hva spesifikt er det du vil politikerne skal gjøre?

Godt spørsmål. Er litt enig i det som en skrev: At disse unge ranerne o.l. kanskje bør sendes til noe øyer og holmer, slik man gjorde før. Disiplin, harde forhold, lære dem forskjell på rett og galt får være noen stikkord, for hva jeg tror man må settes mer i fokus. Har tro på en viss "god gammeldags" oppdragelsesform. Og selvføgelig ressurser som trengs/mer politi. Penger til sånt kan bare tas fra oljefondet, burde ikke gjøre noe. Det er en bra investering.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (9 minutter siden):

Godt spørsmål. Er litt enig i det som en skrev: At disse unge ranerne o.l. kanskje bør sendes til noe øyer og holmer, slik man gjorde før. Disiplin, harde forhold, lære dem forskjell på rett og galt får være noen stikkord, for hva jeg tror man må settes mer i fokus. Har tro på en viss "god gammeldags" oppdragelsesform. Og selvføgelig ressurser som trengs/mer politi. Penger til sånt kan bare tas fra oljefondet, burde ikke gjøre noe. Det er en bra investering.

Ja, det kunne kanskje fungert det. Dog tror jeg ikke det finnes noen stemningen i befolkningen for å sende barn i straffeleir. 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (17 minutter siden):

Godt spørsmål. Er litt enig i det som en skrev: At disse unge ranerne o.l. kanskje bør sendes til noe øyer og holmer, slik man gjorde før.

Det er vel absolutt ingenting som tyder på at den type hard straff faktisk fungerer, om noe sender man bare denne ungdommen til ett sted der de bare må bli enda hardere og enda mer hensynsløse i møte med ungdom av samme sorten, det blir en skole i kriminalitet og brutalitet, fluenes herre i praksis. Det høres sikkert veldig woke ut for mange, jeg skjønner det, men god omsorg fungerer faktisk bedre, gode skoler, et godt fritidstilbud, noe vi faktisk mangler nå, det er f.eks direkte tragisk at de ikke er nok fotballbaner til barn og unge i Oslo. 

 

Delvis skrev (25 minutter siden):

Og selvføgelig ressurser som trengs/mer politi.

Jeg mener vi heller burde gjøre noe med ressursbruken, legalisering av en lang rekke rusmidler mener jeg er en god ide, samme med sexarbeid, jeg ser ingen grunn til å overlate dette markedet til kriminelle, vi trenger mer politi på gata, men også mer politi til alvorlig kriminalitet som rammer folket, et forbud mot den frie vilje er bare idiotisk, større automatisering av trafikk kontroll kan også være en ide.

Delvis skrev (31 minutter siden):

Penger til sånt kan bare tas fra oljefondet, burde ikke gjøre noe. Det er en bra investering.

Vel vi skal passe oss for de negative økonomiske konsekvensene, 3% regelen er der av en grunn, men ja de er der for å brukes selvfølgelig. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (54 minutter siden):

om noe sender man bare denne ungdommen til ett sted der de bare må bli enda hardere og enda mer hensynsløse i møte med ungdom av samme sorten, det blir en skole i kriminalitet og brutalitet, fluenes herre i praksis. Det høres sikkert veldig woke ut for mange, jeg skjønner det, men god omsorg fungerer faktisk bedre, gode skoler, et godt fritidstilbud, noe vi faktisk mangler nå, det er f.eks direkte tragisk at de ikke er nok fotballbaner til barn og unge i Oslo

Det bør være en fornuftig kombinasjon av begge deler.  

Lenke til kommentar

Stillingsannonser uten opplysninger om lønnsnivå. Det tar seg dårlig ut å ta kontakt kun for å spørre om det, og det er bortkastet tid for alle parter hvis man kommer til intervju og lønnsnivået viser seg å være uinteressant. 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Hva slags type voksenperson blir det tror du ? Kommer det til hjelpe til med å forhindre fremtidig kriminell adferd ? 

Det viktigste må være å få disse individene unna, sånn at noen slipper bli utsatt for dem. Så lenge det trengs.
Så får man heller ha en prosess for å se hva man kan gjøre for dem i etterkant. Må nesten bli sånn .

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...