Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

52 minutes ago, frohmage said:

Ja vel, men NRK får inn ørten bilder av været hver eneste dag. Hvordan vil du kontrakten skal se ut før du gidder å sende bilde av dammen utenfor vinduet sjøl?

edit: Hvor mye vil du betale NRK om de viser ditt bilde på værmeldingen? Det gir deg jo masse gratis reklame som fotograf.

Om du synes det er helt greit at medier, sosiale og vanlige, ber om total og komplett råderett (langt utover hva de trenger for formålet) over innhold andre lager for dem, uten noe som helst vederlag, så må du endelig mene det.

Send inn bilder og gled deg over at mediehus tjener penger på å gi deg "gratis reklame". Om du tror du får noen oppdrag fordi værbildet ditt ble vist av NRK så er jeg redd du fort blir skuffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zork skrev (11 minutter siden):

Om du synes det er helt greit at medier, sosiale og vanlige, ber om total og komplett råderett (langt utover hva de trenger for formålet) over innhold andre lager for dem, uten noe som helst vederlag, så må du endelig mene det.

Ja, om jeg sendte inn et bilde av "katt i solnedgang" som lå øverst i saken du linka til, så kunne jeg leve med å gi fra meg rettighetene til det om jeg sendte det inn til en værsak i NRK.

Edit: Hvordan vil du at slike bilder skal kunne brukes?

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
12 minutes ago, frohmage said:

Ja, om jeg sendte inn et bilde av "katt i solnedgang" som lå øverst i saken du linka til, så kunne jeg leve med å gi fra meg rettighetene til det om jeg sendte det inn til en værsak i NRK.

Edit: Hvordan vil du at slike bilder skal kunne brukes?

Hva er det egentlig du reagerer på her? Det er mange spørsmål i dine innlegg, men jeg klarer ikke å få tak i hva du synes er problematisk ved at en stiller spørsmål ved at mediehus ber om rettigheter langt utover hva de trenger for å lage saken sin?

Om NRK (eller andre) trodde innholdet de ber om ikke var av verdi, så ville de ikke bedt om det. De genererer klikk basert på innholdet brukere sender inn - burde ikke det holde? Hvorfor dette glødende forsvaret for at medier skal kreve rettigheter langt utover hva som er nødvendig?

Lenke til kommentar
Zork skrev (7 minutter siden):

Hva er det egentlig du reagerer på her? Det er mange spørsmål i dine innlegg, men jeg klarer ikke å få tak i hva du synes er problematisk ved at en stiller spørsmål ved at mediehus ber om rettigheter langt utover hva de trenger for å lage saken sin?

Det er mulig at jeg misforstår noe her, men om nrk får tilsendt et bilde de viser i værmeldingen, så må de jo forvisse seg om at de kan vise et klipp fra denne værmeldingen i en annen anledning uten å måtte kontakte alle innsendere av bilder på forhånd? Jeg mener ikke at mediehus skal lure seg til rettigheter de ikke fortjener. Hvordan skal det være mulig å sende bilder til værmeldingen uten et hav av regler i dine øyne?

Lenke til kommentar

Jeg reiser til Plantasjen for å kjøpe blå Petunia som de skal ha 100 stk igjen av, og når jeg kommer fram viser det seg at de bare har blålilla Petunia - som i fjor.

Den er dessuten helt forvokst, ikke som på fotografiet, og vil ikke passe i blomsterkassen jeg har hjemme.

https://www.plantasjen.no/petunia-o12-cm-bla-510131.html

Jeg får bare innfinne meg med at det ikke finnes blå Petunia. Og at fargenyanser ikke er viktig i blomsterbransjen.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
oOF skrev (10 timer siden):

Lagerstyring er et jævlig beist å hanskes med.

Ja, feks. klikk og hent hos OBS. Det viser seg at ullgenseren på salg bare finnes i én butikk og i én størrelse. I tillegg til at det er få på lager.

https://www.obs.no/klar/dameklar/ull-dame/ullgenser-dame/2281363?v=Obs-7022573705161&_gl=1*1b1hd2j*_up*MQ..*_ga*MTc4NTY4ODE2Ni4xNzE5NzQwNTUz*_ga_JL3BX4DKY0*MTcxOTc0MDU1My4xLjAuMTcxOTc0MDU1My4wLjAuMjQ4MjY5OTg5

Det ser ut som butikker har masse utvalg og masse på salg, også stemmer det ikke. Det tar lang tid å scrolle seg igjennom varer det er tomt for. Og selv om butikkene har 10 varer på lager kan det bety 0.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Kjøleskap said:

Hvorfor er dette en verdenssensasjon? 

Fordi mennesker er simple og dumme skapninger.

 

Folk som hisser seg opp over at man tuter på dem når de bryter vikeplikt. Faens egoister. Alle gjør feil og har blitt tuta på en eller annen gang, det er ikke noe å bråbremse for eller klikke helt for.

Motorsyklist som akkurat viste finger til meg fordi han brøyt vikeplikt i ei rundkjøring og mente vel at jeg kom for nærme. Greit, neste gang så skal jeg la være å stoppe da så får vi se om det er bedre.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...