Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måkeunger vandrer rundt på steder der de absolutt ikke skal være. Og de voksne måkene er selvsagt i nærheten. 

Det har blitt lavere terskel for leteaksjoner med helikopter. Noen ganger starter disse helikoptrene å bråke tidlig om morgenen, og fortsetter i flere timer. 

Lenke til kommentar

Nå klikker jeg bittelitt... 

Jeg prøver å få tak i lyspærer med kaldt lys. 99% av alt som selges har varmt lys, så det er ikke så lett. 

Endelig fikk jeg tak i noen med riktig sokkel og riktig lys på nett. Jeg ventet på levering, butikken sendte feil, jeg måtte via kundeservice, i dag fikk jeg pakke i posten, jeg skrur opp pærene, lyset er perfekt, men... 

De nye pærene er større enn de gamle, og nå får jeg ikke festet lampeskjermen. Prøvd alt. Går ikke. 

:rofl:

:ermm:

:(

Lenke til kommentar
frohmage skrev (21 timer siden):

Noen vil nok hevde at det gjenspeiler resten av samfunnet, men uansett gjør det meg mest trist.

Jeg ser at den nyeste oppdagelsen  blant bulkegjengen er at solkrem er unødvendig. Big Solkrem vett, bare kyniske, korrupte svin alle sammen. 

Man blir litt matt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg veldig over måker som plutselig eier hele området, veier inkludert, og sikter seg velrettet inn når jeg skal passere. Slik var det en tid og nå er det plutselig helt stille. Ingen måkeskrik eller sjenerende oppførsel. Har noen fjernet redet mon tro?

I så fall hurra! :D 

Lenke til kommentar

Vi har masse måker som hekker på noen av takene på jobben. De er superaggressive og skriker konstant. Driter på parkerte biler. Skikkelig plagsomt.

En av ungene falt ned fra et av reirene på taket i forrige uke og kava rundt på bakken mellom parkerte biler. Vi plukket opp ungen og klatret opp på taket og la den  i reiret igjen selv om måkemoren gjorde alt hun kunne for å forhindre at vi tok babyen hennes.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
X19x11 skrev (1 time siden):

Fryktelig irriterende og grunnen til jeg ikke leser norske nettaviser, halvparten av sakene på VG og Dagbladet er jo hvordan få så mye ufør penger man kan og hva man kan skylle på, vil ikke folk jobbe lenger? 

Hvorfor jobbe når man kan få like mye penger uten å jobbe. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

De av dere som ser ut til å tro at å være ufør er et personlig valg man tar også bare får man det basert på det valget er skikkelig stusselige, sier mer om dere tenker jeg, de aller fleste foretrekker faktisk et liv med både god helse å en ålreit økonomi, tro det eller ei. 

Dubious skrev (2 timer siden):

Hvorfor jobbe når man kan få like mye penger uten å jobbe. 

Jeg antar du bare kan slite av deg armene på et eller annet vis, så får du det som du vil, lykke til med det fantastiske nye livet ditt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, skaftetryne32 said:

De av dere som ser ut til å tro at å være ufør er et personlig valg man tar også bare får man det basert på det valget er skikkelig stusselige

Støtter dette. 

Jeg har heldigvis aldri vært i nærheten av ufør (men har erfaring med nær familie som er/var det)- jeg har både vært arbeidsfør og ungått arbeidsledighet (stort sett) hele mitt voksne liv og det håper (og tror) jeg vil fortsette frem til pensjonsalderen.

Ikke på noe tidspunkt har jeg tenkt at jeg skulle ønske jeg kunne bli ufør/arbeidsledig og leve på stønad - hvilke jobber har dere som tror at de fleste menneskers høyeste mål og lykke er å leve på et minimum bare de slipper å jobbe?

Dere kan jo umulig være lykkelige i jobben om "misunnelsen" for de som går på uføretrygd er så stor?

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Betingelsene en må godta når NRK ber en bidra med gratis innhold til dem:

Quote

NRK gis ved denne avtale en stedsuavhengig, ubegrenset og evigvarende rett til eksemplarfremstilling og tilgjengeliggjøring av hele eller deler av produksjonen for allmennheten på enhver kjent og ukjent teknisk plattform og uavhengig av distribusjonsmåte.

https://www.nrk.no/mr/tropenatt-fleire-stadar-i-landet-natt-til-fredag-28.-juni---varmast-pa-sunndalsora-1.16944230

Ikke at jeg har, eller har hatt, planer om å sende gratis bilder til hverken NRK eller andre medier men om jeg hadde hatt det, så hadde en slik "avtale" definitivt satt en stopper for slike planer.

Hvor frekk kan en bli? Ikke bare vil de ha leserene til å gjøre jobben gratis for dem og bidra til klikk, men de skal ha en ubegrenset og evigvarende rett til å gjøre hva f*** de vil med det de får også?

Endret av Zork
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...