Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Auto Asmodeus skrev (20 minutter siden):

Jeg bruker Annies på mye. De holder høy standard og kan kjøtt. Vulcan eller Barcode. Eller Strøm Larsen.

Annis funker. Strøm-Larsen sine ribs er BBQ-marinerte, men de er flinke på alt annet, da.

Lenke til kommentar

En eller annen tulling som ringte og vekket meg klokka halv tre i natt. Ukjent (norsk) nummer, jeg avviste anropet og la meg ned igjen. Så ringer det igjen. Jeg tar telefonen. Bakgrunnsstøy med folk som prater i rommet, men ingen sier noe i telefonen. Jeg legger på. Det ringer igjen. Jeg blokkerer... 

Burde blokkert nummeret første gangen, men jeg var altså ikke helt våken... 

Sjekket nummeret på 1881 i morges. Idiot. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (11 minutter siden):

En eller annen tulling som ringte og vekket meg klokka halv tre i natt. Ukjent (norsk) nummer, jeg avviste anropet og la meg ned igjen. Så ringer det igjen. Jeg tar telefonen. Bakgrunnsstøy med folk som prater i rommet, men ingen sier noe i telefonen. Jeg legger på. Det ringer igjen. Jeg blokkerer... 

Burde blokkert nummeret første gangen, men jeg var altså ikke helt våken... 

Sjekket nummeret på 1881 i morges. Idiot. 

Jeg har automatisk "ikke forstyrr/Do not disturb" mellom 22:00 og 07:00.
Kontakter som er satt til favoritt kan kontakte meg uansett, det er kun nærmeste familie. 

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (På 6.6.2024 den 4:00 PM):

Kanskje derfor det er blitt så lite ørret i noen av vannene også? Sist jeg skulle fiske i noen av de vannene man fikk mye ørret før, virket det helt dødt. Mangel på insekter er antagelig grunnen ja.

Det er en tid siden, men kom på det akkurat, siden det har kommet fram at oppdrettslaks og ørret er pyton å spise. Det er fordi de er fete, og så r visst foret man gir dem noe skikkelig dritt. Så da tenker jeg at ørret fra ferskvannene er mye bedre å gå for. Maskinfører anbefalte også det.
Fisk trodde jeg og mange andre var bra greier uansett, men etter rapportene som kom her om dagen er det ikke så enkelt.
Det beste fisk å spise skal være torsk og sei som er mager fisk, og da helst de som er fisket langt nord som i barentshavet og Alaska pollock.
Ikke for det, har faktisk tenkt lenge at sjømat er skummelt, bare tenk på alt som er dumpet i havet. Der er det vanvittig mye dritt, sikkert mer enn vi aner.

Vill ørret er noe av det beste som fins 😋

Og ja mangel på insekter forklart manglende ørret, spesielt fjellørret spiser mest insekter (det er derfor de har hvitt kjøtt. De som spiser krepsdyr får rødt kjøtt ).

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
On 5.6.2024 at 6:54 PM, Auto Asmodeus said:

Spiser gjerne veggismat, men hvorfor pokker skal de imitere kjøttprodukter?

For egen del gikk jeg plantebasert fordi jeg til slutt annerkjente at jeg ikke var komfortabel med den industrielle produksjonen.

Det virker kanskje som om du tror folk spiser plantebasert fordi de ikke liker kjøtt, og at det dermed virker kontraintuitivt å imitere kjøtt ovenfor en kundegruppe som ikke liker.
Men mange som meg har ikke noe problem med selve smaken, det er etikken som smaker dårlig, og da smaker det bedre med planteproteiner som er krydret på samme måte som kjøttet krydres.

Jeg spiser forøvrig svært sjeldent disse imitasjonsproduktene, både på grunn av pris og en idé om at det er mer næringsmessig effektivt å bruke rene råvarer.

Svarer det på spørsmålet ditt? Jeg må inrømme at jeg stusser over at folk fremdeles ikke forstår dette, særlig dersom man lufter denne forvirringen offentlig, de må da ha fått seg fortalt årsaken flere ganger?

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 timer siden):

For egen del gikk jeg plantebasert fordi jeg til slutt annerkjente at jeg ikke var komfortabel med den industrielle produksjonen.

Det virker kanskje som om du tror folk spiser plantebasert fordi de ikke liker kjøtt, og at det dermed virker kontraintuitivt å imitere kjøtt ovenfor en kundegruppe som ikke liker.
Men mange som meg har ikke noe problem med selve smaken, det er etikken som smaker dårlig, og da smaker det bedre med planteproteiner som er krydret på samme måte som kjøttet krydres.

Jeg spiser forøvrig svært sjeldent disse imitasjonsproduktene, både på grunn av pris og en idé om at det er mer næringsmessig effektivt å bruke rene råvarer.

Svarer det på spørsmålet ditt? Jeg må inrømme at jeg stusser over at folk fremdeles ikke forstår dette, særlig dersom man lufter denne forvirringen offentlig, de må da ha fått seg fortalt årsaken flere ganger?

Det virker visst kun slik på deg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (59 minutter siden):

Alkoholikere... jeg skjønner hvorfor... 

Men hvorfor stopper de å selge alkohol klokkken 15 på polet og 18 i butikkene..

Hvis dette var i California, kunne jeg gått ned på bensinsjappa rett nedenfor her og kjøpt en sixpack til nå.
Noe jeg ikke burde, men what the heck liksom

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- at folk bruker tiktok, jeg skjønner ikke poenget med det. Tiktok føles så useriøst for meg, også har vi facebook, instagram, snapchat, youtube osv, hva slags vi med ENDA en greie? Får vibber til fnisete tenåringsjenter som danser, av hele TikTok.  Føler meg så boomer av irritere meg over det. 

- at man lar "tiktok kjendiser" uttale seg  om viktige saker fremfor fagfolk, "mannen i gata" eller folk i interesseorganisasjoner. 

- folk som poster grusomme videoer fra krig i story og feeden sin. Ja, jeg har trykket avfølg, men jeg irriterer meg allikevel. Irriterer meg både over folk som bruker krig til å få følgere, og som ikke har et ekte engasjement, men også de som ikke gjør annet enn å poste hele tiden om krig. Kjipt med krig over alt, altså, men du stopper ingen krig med å ty til fb, det er statsledere og ledere for større internasjonale organisasjoner hovedsakelig som har reell påvirkningskraft. Er og har alltid vært pro palestina, men både folk som er pro palestina og pro israel går meg fullstendig på nervene for tiden. Ro ned engasjement, ro ned konfliktnivået, og fokuser på litt mer positive ting. 

- irriterer meg over folk som sperrer trafikk når de demonstrerer.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Tiktok fremstår som flere steg tilbake i den teknologiske utviklingen. De aller fleste videoene jeg har blitt utsatt for har vært folk som står der med dumme ansiktsuttrykk, også er det lagt til noe "morsom" tekst. Har ikke tiktok støtte for lydinnspilling så du kunne sagt det du ville formidle i stedet? Det fremstår også som flere steg tilbake i den menneskelige utviklingen, for hver gang man hører om det i nyhetene er det "advarer mot tiktok-trend". I verste fall etter at noen har dødd. Ikke rart mange vil forby det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Kjøleskap said:

Tiktok fremstår som flere steg tilbake i den teknologiske utviklingen. De aller fleste videoene jeg har blitt utsatt for har vært folk som står der med dumme ansiktsuttrykk, også er det lagt til noe "morsom" tekst. Har ikke tiktok støtte for lydinnspilling så du kunne sagt det du ville formidle i stedet? Det fremstår også som flere steg tilbake i den menneskelige utviklingen, for hver gang man hører om det i nyhetene er det "advarer mot tiktok-trend". I verste fall etter at noen har dødd. Ikke rart mange vil forby det.

Enig. 

Jeg synes det er alvorlig, i praksis er det hjernevasking av befolkningen. Hvor de utnytter belønningssystemet i hjernen, og kan programmere folk til å holde aktiviteten oppe, så de får mer trafikk og generer mer penger til slutt.

Høres veldig konspiratorisk ut, men er jo dette som skjer. 

Sykt å se hvor langt enkelte tar det, og risikerer livet for å få mer klikk. Hvordan kan det bli så ekstrem effekt ut av det, når det overstyrer instinktet til å holde seg i livet. 

Egentlig veldig fasinerende også, at det er så lett å bli manipulert. Hvor går grensen med fri vilje hen egentlig. 

Lurer på hva langtids effekten av det blir, og hvordan det endrer neste generasjoner. 

Endret av Curuion
belønning's
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Sånne dårlige TikTokvideoer smitter så over til Insta, Reddit og til slutt VG.

Liker å slå ihjel tiden med reels, men disse irriterer og jeg håper de som lager videoene faller ned i en brønn:

- videoer med det hese latterlydklippet i bakgrunnen

- videoer som åpenbart er staga

- videoer der en person filmer seg selv i forskjellige roller og snakker med seg selv

- videoer der personen ser et klipp om noe revolusjonerende, filmer seg selv i  2x fart ut døra, inn i butikken, kjøpe ett eller annet, hjem, tester dette revolusjonerende, wow! Det funker o.O

- videoer om trening eller egentlig alt annet der personen har på seg trange bukser langt inn i ræva eller dyp utringning fordi hovedmålet med videoen ikke er innholdet, men å hore selv på OF

Takk for meg 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...