Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Woff skrev (39 minutter siden):

Nix, dette er ikke noe som sitter i hodet eller er bedre?

Selvfølgelig er det det, det er noe som virker ekkelt av kulturelle årsaker, men like fullt knaskes det reker i et ganske omfattende omfang, mer eller mindre sjøgående kakerlakker, fordi vi er vant med det. 

 

Woff skrev (40 minutter siden):

FØR den blir tvangs-innført.

Tvangs innført ? Det er ikke noe som er blitt tvangs innført, eller en gang innført ennå, ikke her til lands. 

Woff skrev (43 minutter siden):

Oss nordboere setter nok litt krav til føden

standard_smalahove.jpg

1920px-ForkLutefisk.jpg

_j3a8440.jpg?width=750&height=750&mode=c

Stusselige krav, sikker på at du ikke bare er kreille ? 

 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vegetarmat må starte i butikken.
Nå er det som regel dyrere enn "vanlig" mat, og ofte gjømt bort.
Det er også sjeldent tilbud på vegetarmat.

Jeg vet hvor jeg finner kjøttprodukter i butikken, men jeg aner ikke hvor jeg finner produkter uten kjøtt.
Noen produkter uten kjøtt er blant kjøttprodukter.
Jeg vet hvor frukt og grønnsaker er, da det er lett å se.
Som regel finner jeg produkter uten kjøtt i siste sjansen hylla.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Vegetarmat må starte i butikken.
Nå er det som regel dyrere enn "vanlig" mat, og ofte gjømt bort.
Det er også sjeldent tilbud på vegetarmat.

Jeg vet hvor jeg finner kjøttprodukter i butikken, men jeg aner ikke hvor jeg finner produkter uten kjøtt.
Noen produkter uten kjøtt er blant kjøttprodukter.
Jeg vet hvor frukt og grønnsaker er, da det er lett å se.
Som regel finner jeg produkter uten kjøtt i siste sjansen hylla.

Spiser gjerne veggismat, men hvorfor pokker skal de imitere kjøttprodukter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (10 timer siden):

Du vil altså bli stukket? 

Altså det er jo litt ubehagelig.
Men myggen er viktig!

Det er bare hunmyggen som er kjip, hanmyggen lever av samme maten som bier og sommerfugler og gjør samme jobb og er vel mange flere tenker jeg.

Woff skrev (8 timer siden):

Det er nok og ta av utafor de tetteste byene tipper jeg.. Forøvrig ikke noe jeg savner! (Er allergisk og får skikkelige utslett!)

Da forstår jeg deg godt :) 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (19 timer siden):

Jepp, det blir færre og færre insekter.

Har knapt fått myggstikk de siste par åra.

Det er ikke bra. :( 

Det er ikke her hvor jeg bor at det er mindre mygg, knott og insekter i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 time siden):

Plager det deg virkelig at det selges produkter du ikke vil ha?

Nei. Det var et åpent spørsmål. Skjønner ikke hvorfor man skal imitere et produkt man prøver å erstatte. Jeg skrev bokstavelig at jeg gjerne spiste veggismat. Kan du ikke lese så langt på en gang?

Hadde det plaget meg hadde jeg skrevet at det plagde eller irriterte meg. 

Endret av Auto Asmodeus
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (1 minutt siden):

Nei. Det var et åpent spørsmål. Skjønner ikke hvorfor man skal imitere et produkt man prøver å erstatte.

Hadde det plaget meg hadde jeg skrevet at det plagde eller irriterte meg. 

Når du skriver det i denne tråden kan det forstås som at du irriterer deg over det. Ellers kan jeg godt skjønne at noen savner kjøttets smak og konsistens selv om de går veggis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At flere og flere nettsider ikke fungerer skikkelig, med mindre man bruker app på mobil.
Hvorfor slutter folk å bruke PC? Nå er det sånn at man må ha ørten apper på en liten mobil for å sjekke noe en sjelden gang.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det at så mange ramler og slår seg ihjel for tida? Er de ute på kanten av fjell, bygninger, skip, osv eller hvordan går det til. Går det ikke an å være litt mer forsiktig eller holde seg unna kanten. Jeg synes ikke at det går en dag uten at jeg hører om det. Det er bare trist og kanskje unødvendig også at folk dør. Det var noen som skled og for ut av et vindu som ikke var låst, men da er man maks uheldig. Først skli og så at vinduet ikke er i lås.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (31 minutter siden):

Hvordan er det at så mange ramler og slår seg ihjel for tida? Er de ute på kanten av fjell, bygninger, skip, osv eller hvordan går det til. Går det ikke an å være litt mer forsiktig eller holde seg unna kanten. Jeg synes ikke at det går en dag uten at jeg hører om det. Det er bare trist og kanskje unødvendig også at folk dør. Det var noen som skled og for ut av et vindu som ikke var låst, men da er man maks uheldig. Først skli og så at vinduet ikke er i lås.

Godt spørsmål. Har en mistanke om hva store deler av årsaken er, men dels usikkerhet/ dels faren for at noen kan bli støtt, gjør at jeg helst ikke vil gå inn på det.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Hvordan er det at så mange ramler og slår seg ihjel for tida? Er de ute på kanten av fjell, bygninger, skip, osv eller hvordan går det til.

Selfies gjetter jeg er en del av forklaringen, man har ikke den samme balansen og fokuset når man tar en selfie, de flytter vekta og man kikker som regel litt opp, man mister likevekta, og når det på død og liv skal tas selfies i hver eneste situasjon som er litt på kanten av stupet for å lage skrytebilder til SOME da går det etter hvert gærent.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, skaftetryne32 said:

Selfies gjetter jeg er en del av forklaringen, man har ikke den samme balansen og fokuset når man tar en selfie, de flytter vekta og man kikker som regel litt opp, man mister likevekta, og når det på død og liv skal tas selfies i hver eneste situasjon som er litt på kanten av stupet for å lage skrytebilder til SOME da går det etter hvert gærent.

Du kan være inne på noe. Når man bruker mobilen bør man helst sitte stille på en gjenstand som står i ro, med mindre man er passasjer og sitter godt fastspent.

Lenke til kommentar
Entern skrev (20 timer siden):

Men myggen er viktig!

Kanskje derfor det er blitt så lite ørret i noen av vannene også? Sist jeg skulle fiske i noen av de vannene man fikk mye ørret før, virket det helt dødt. Mangel på insekter er antagelig grunnen ja.

Det er en tid siden, men kom på det akkurat, siden det har kommet fram at oppdrettslaks og ørret er pyton å spise. Det er fordi de er fete, og så r visst foret man gir dem noe skikkelig dritt. Så da tenker jeg at ørret fra ferskvannene er mye bedre å gå for. Maskinfører anbefalte også det.
Fisk trodde jeg og mange andre var bra greier uansett, men etter rapportene som kom her om dagen er det ikke så enkelt.
Det beste fisk å spise skal være torsk og sei som er mager fisk, og da helst de som er fisket langt nord som i barentshavet og Alaska pollock.
Ikke for det, har faktisk tenkt lenge at sjømat er skummelt, bare tenk på alt som er dumpet i havet. Der er det vanvittig mye dritt, sikkert mer enn vi aner.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (49 minutter siden):

Kanskje derfor det er blitt så lite ørret i noen av vannene også? Sist jeg skulle fiske i noen av de vannene man fikk mye ørret før, virket det helt dødt. Mangel på insekter er antagelig grunnen ja.

Det er en tid siden, men kom på det akkurat, siden det har kommet fram at oppdrettslaks og ørret er pyton å spise. Det er fordi de er fete, og så r visst foret man gir dem noe skikkelig dritt. Så da tenker jeg at ørret fra ferskvannene er mye bedre å gå for. Maskinfører anbefalte også det.
Fisk trodde jeg og mange andre var bra greier uansett, men etter rapportene som kom her om dagen er det ikke så enkelt.
Det beste fisk å spise skal være torsk og sei som er mager fisk, og da helst de som er fisket langt nord som i barentshavet og Alaska pollock.
Ikke for det, har faktisk tenkt lenge at sjømat er skummelt, bare tenk på alt som er dumpet i havet. Der er det vanvittig mye dritt, sikkert mer enn vi aner.

Stor fet fisk i vann kan være fulle av miljøgifter de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...