Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Lekser. Anyone agree?

Ja.

 

Deilig oppgave til imorgen i spoiler.

 

Prøve for 3MKA fredag 11. februar i 2. time

Forberedelse:

- Oppgaven har dere her (se nedenfor), og dere kan forberede dere så mye dere vil fram til fredag.

- Fredag 11. februar i 1. time: Dere får utdelt ett blankt A4-ark og har tilgang til alle hjelpemidler. Arket kan dere fylle med stikkord, men ikke sammenhengende tekst (setninger).

Selve prøven i 2. time: Dere skal skrive en sammenhengende tekst der dere svarer så grundig og relevant som mulig på oppgaven nedenfor. Dere må skrive med penn. Eneste tillatte hjelpemiddel er arket med stikkord. Lærer samler inn både svaret på oppgaven og arket med stikkord til slutt.

Oppgave: Gjør rede for hvordan demokratiet utviklet seg i Norge fra ca. 1800 til ca. 1914.

Tips:

1. Få fram at både sosiale, politiske, økonomiske og kulturelle forhold spiller inn (SPØK-modellen).

2. Få fram sammenhenger: årsak og virkning. Hvilken virkning for demokratiet fikk f.eks. formannskapslovene som ble vedtatt i 1837? Hvilken virkning hadde tidens ideologier?

3. Hold deg til oppgaven! Vær gjerne detaljert, men alt du skriver om, skal ha betydning for demokratiutviklingen i Norge.

 

Vurderingskriterier: De generelle vurderingskriteriene som er lagt ut på it’s

Kompetansemål

Dette er hovedmålet:

• gjøre rede for demokratiutvikling i Norge fra 1800-tallet og fram til 1945 og analysere drivkreftene bak denne utviklingen

Men disse er også aktuelle:

• drøfte hvordan opplysningstidens ideer påvirket og ble påvirket av samfunnsomveltninger på 1700- og 1800-tallet

• gjøre rede for næringsutvikling i Norge fra ca. 1500 til ca. 1800 og analysere virkningene for sosiale forhold i denne perioden

• gjøre rede for hovedtrekk ved den industrielle revolusjon og undersøke hvilken betydning den fikk for næringsutvikling og sosiale forhold i det norske samfunnet

Kilder

Det holder å bruke læreboka og notater fra timene, men det er tillatt å trekke inn andre kilder også. Noter i så fall disse på stikkordarket på fredag. Det mest sentrale kapitlet er 10, men 6, 8 og 11 er også aktuelle.

 

 

 

omg, vi bruker også spøkmodellen! Lærerene mine sa de hadde funnet den opp.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt som igår... vi hadde en jævla løpetest. Flest av disse rundene på 10 min:

L%c3%b8ping.jpg

 

Ifølge læreren var minstekravet 1200 meter for menn, og 1100 for kvinner. Jeg klarte 1150, isj (26 runder). Hun sa hun tok utgangspunkt i politihøgskolen sin test. Ifølge phs.no er TOPPKARAKTER for menn 950 meter eller mer, og 840+ for kvinner.

 

Jævla møkkalærer. Her trodde jeg at jeg ikke hadde klart å bestå testen, så løp jeg langt over toppkarakteren.

 

Minstekravet for menn var btw 781 meter (9 runder mindre enn jeg løp).

 

http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/Fysiske-tester/Kondisjon---lop/

 

---

 

Visse brukere her på forumet irriterer meg. Ønsker ikke å henge ut noen, men de som vet at jeg snakker om dem kan gjerne komme frem med det. Jeg kommer ikke til å si noe hverken fra eller til.

 

Det er bare enkelte som får til å trykke på knappene mine omtrent uansett hva de gjør og sier.

Bør jeg føle meg truffet?

Lenke til kommentar

Det skjer med jevne mellomrom.

Noen skriver at de irriterer seg over "visse" brukere her på forumet.

Han virker hemmelighetsfull, og nekter å avsløre hvilke brukere det gjelder.

De aktuelle brukerne vet det selv, og skal føle seg truffet.

Jeg oppfordrer heller alle som føler seg truffet til å spørre meg, enten her eller på PM. Jeg er ærlig uansett. Mye av problemet ligger sikkert hos meg da jeg lar meg irritere av enkelte brukere, men hvis folk vil vite om de irriterer meg, så skal de få lov. Kanskje de tar det til seg eller kanskje de gir blanke.

 

EDIT: Jeg er ikke hemmelighetsfull, jeg vil bare ikke henge ut folk

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Polititest blablabla

Det virker som de har oppdatert kravene. Da jeg tok polititesten på vgs for et år siden (og de to foregående årene) var poengsystemet fra 6-1 (1 er best). Du kan kontakte læreren og be henne se på de oppdaterte på phs.no. Vi hadde også en spensttest.

 

Jeg synes forøvrig at det er rart hvor lite de krever av kondisjonstesten ift til styrke. Et tips til neste gang kan være å legge seg ned ved hjørnene enten på hver side av en kortside, eller på motsatte hjørner (det er nok en smakssak). Da får man holde farten oppe på langstrekningen. Ved hjørnene taper man uansett litt fart.

 

At M&H lærern vår sier plåmme når hun snakker om eggeplommer...

 

Hører det bare igjen og igjen

PLÅMME

PLÅMME

PLÅMME

PLÅMME

Haha, slike ting er sykt irriterende. Sjefen på jobben kalte megapixel for megapickles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...