Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle legge meg for fire timer siden. Helt til jeg fant ut at jeg har prøve i dag. Som jeg enda ikke har begynt å lese på.

 

Redigert: Og der gikk enda en time bort.

 

Oppdatering: Everything went better than expected. Ble ikke prøve likevel.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Selv om jeg er whiskyentusiast (skotsk, altså whisky), så må jeg innrømme at "vesentlig forskjell på whisky og whiskey" er omtrent det samme som "vesentlig forskjell på eplejuice fra Tine og fra [insert other juice brand here]"... Det er laga i et annet land, men det smaker fortsatt såpass likt at en ukyndig legmann ikke vil kjenne forskjell.

Der tar du feil igjen. Whisky og whiskey brygges ikke på samme råvarer, og har derfor en ganske så annerledes smak - noe en hvilkensomhelst ekte whiskyentusiast ville vite. Så skal du ta en jucie sammenligning må du nok kjøre eple og appelsin.

 

 

Jeg klarer ikke la det ligge:

 

Whisky/Whiskey kan lages på mange forskjellige råvarer, det er riktig, men å si at man kan skille på whisky og whiskey vha råvarer er feil. Akkurat som at det er feil å si skotsk whiskey, er det feil å si irsk whisky. E'en angir altså i hovedsak "land of origin". Både skottene og irene bruker f.eks bygg i sine singlemalts (selv om de også bruker andre kornsorter). Hovedforskjellen på irsk og skotsk er i all hovedsak brenneprosessen, og ja, det smaker forskjellig, men som jeg sa, for en som ikke har drukket mye whisky av forskjellig sort, kan det være vanskelig å skille irsk og skotsk.

 

Also, det heter juice, evt jus. ;)

 

(siste setning er skrevet med sarkasmebrillene)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Ustabilt nett. >.>

Ja huff, nå er de i gang med å grave nedi veien her igjen så da er faen meg nettet ustabilt igjen. Urk. Blir pissed hvis nettet er mongis i helgen.

 

Irriterer meg over at Pokey og andre påvirker språket mitt så voldsomt. Snart kommer språket mitt til å bli så utvannet at jeg ikke snakker en egen dialekt lenger.

Lenke til kommentar

Hei! Velkommen til Norge!

Jeg skjønner at du som innvandrer ikke helt forstår hvordan det norske været fungerer, men frykt ikke, jeg skal forklare.

 

Du skjønner, Februar er en måned i sesongen som heter "vinter". I norge er det vanlig med snøvær til rundt midten av "Vår"-sesongen. Derfor er det ikke unormalt å se snø nå. Men frykt ikke, om et halvt år kan du nyte 20-30 plussgrader utvalgte plasser i Norge.

 

 

Folk som klager på snø i vinteren irriterer. Det samme gjør bilister fra østlandet som ikke vet hvordan man kjører etter forholdene når det faller et snøfnugg ned.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Velkommen til Norge!

Jeg skjønner at du som innvandrer ikke helt forstår hvordan det norske været fungerer, men frykt ikke, jeg skal forklare.

Invandrer på 18. generasjon eller noe.

Uansett. Snøen irriterer meg ikke. Det er det ustabile været. Det er det samme med regn i høstsesong. Om det bygges opp til regn så går det greit, men om en sitter ute og plutselig kommer den bygen som er over på 3 min, så en går ut igjen og det repeteres.

Dårlig forsøk på sarkasme foresten ;) .

Lenke til kommentar

Whisky/Whiskey kan lages på mange forskjellige råvarer, det er riktig, men å si at man kan skille på whisky og whiskey vha råvarer er feil.

Først og fremst pratet vi strengt tatt om Jack Daniels, som er en bourbon whisky brygget på blant annet mais. Finn meg gjerne en skikkelig skotsk whisky som er brygget på samme måte og råvarer som JD, og du skal få ditt første poeng i debatten.

(Hint: det finnes ikke)

 

Akkurat som at det er feil å si skotsk whiskey, er det feil å si irsk whisky. E'en angir altså i hovedsak "land of origin". Både skottene og irene bruker f.eks bygg i sine singlemalts (selv om de også bruker andre kornsorter). Hovedforskjellen på irsk og skotsk er i all hovedsak brenneprosessen, og ja, det smaker forskjellig, men som jeg sa, for en som ikke har drukket mye whisky av forskjellig sort, kan det være vanskelig å skille irsk og skotsk.

Igjen, vi snakket om JD og amerikansk whiskey, ikke irsk. Mao har det lite med diskusjonen å gjøre.

 

Also, det heter juice, evt jus. ;)

 

(siste setning er skrevet med sarkasmebrillene)

Slike kommentarer blir bare tåpelige. Klarer du ikke diskutere noe på et diskusjonsforum uten å oppføre deg som et såret barn, burde du kanskje ikke være på diskusjonsforum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...