Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sneversynte meninger, og det å dra alle over en kam.

 

Jeg er overvektig, derfor er det nødt til å være det at jeg spiser for mye.

Han fyren der er homo, så han kommer uansett til å ville putte tissen i rumpa mi.

Jeg er gutt, så jeg tenker bare på sex hele tiden.

Jeg er gutt, så jeg kjører alltid for fort med bil.

Han der går i svarte klær, så han tilber nok satan.

Lenke til kommentar

Hvilke andre faktorer spiller inn? Bortsett fra evt. sykdommer.

Lav forbrenning, genetikk, dårlig kosthold (ikke nødvendigvis overspising, men spising av feil ting eller eventuelt for lite spising), hormonforstyrrelser i kroppen, søvnmangel.

 

Det var de jeg kom på "off the top of my head".

 

Jeg personlig spiser lite, men jeg trener også til gjengeld svært lite, jeg har lav forbrenning, og lider av søvnmangel. I tillegg er jeg genetisk utsatt.

Lenke til kommentar

Det er kraftig debattert da. Jeg husker den forrige debatten hvor bla. jacqueson og formannen til overvektige i Norge var tilstede, og han formannen var helt elendig til å fronte saken. Til tross for å være så stor som han var virket det som om han ikke var der i det hele tatt! Han åpnet nesten aldri munnen om det ikke var for å si "men det er ikke bare kosthold og trening som gjelder!!!!".

 

Det er mange som mener at det er så enkelt som energiinntak kontra energiutløp, mens noen er frontfigurer for at genetikk er 90 % av overvekten.

 

Men uansett har du helt rett Snittleif, men sånn sett er det ikke før man blir satt i en stereotypisk bås av en annen person at man lærer å ikke bry seg om hva andre syns (til en viss grad / i en viss kontekst).

 

Jeg tror det var den franske filosofen Sartre som reduserte all interaksjon mellom mennesker (sosialisering) til et definisjonsforhold. Det var alltid en vinner og en taper i ethvert forhold mellom to personer som møtes, uansett hvor kort møtet/forholdet er. Vinneren er den som klarer å definere den andre å påvirke den andre personen, mens taperen er den som blir definert.

 

Syns det er en ekstremt god beskrivelse av sosialisering, selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det var den franske filosofen Sartre som reduserte all interaksjon mellom mennesker (sosialisering) til et definisjonsforhold. Det var alltid en vinner og en taper i ethvert forhold mellom to personer som møtes, uansett hvor kort møtet/forholdet er. Vinneren er den som klarer å definere den andre å påvirke den andre personen, mens taperen er den som blir definert.

 

Syns det er en ekstremt god beskrivelse av sosialisering, selv.

 

Hvordan definerer du en person?

 

Jeg irriterer meg også over negere.

 

Why?

Lenke til kommentar

Livsstil.

 

Jeg vil vel si spisevaner går under den kategorien. :)

 

Og hva så liksom? Han nevnte aldri spisevaner. Dessyten; Spisevaner er en del av livsstilen din. Det betyr ikke at Spisevaner = livsstil.

 

Lær deg hvordan språk fungerer før du skriver idiotiske kommentarer plz.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Og hva så liksom? Han nevnte aldri spisevaner. Dessyten; Spisevaner er en del av livsstilen din. Det betyr ikke at Spisevaner = livsstil.

 

Lær deg hvordan språk fungerer før du skriver idiotiske kommentarer plz.

 

Jeg sa da aldri at spisevaner = livsstil.

Jeg sier at spisevaner ⇒ livsstil.

 

Nei, han nevnte aldri spisevaner, men han nevnte spisemengde.

Når jeg spurte om andre faktorer, så ser jeg altså bortifra det han allerede har nevnt.

 

Når jeg kommenterte innlegget ditt så mente jeg igrunn at det var et kort svart uten noen som helst begrunnelse eller argumentasjon. Samtidig som livsstil dekker veldig mange forskjellige begreper.

 

ja, jeg skal innrømme at det var en litt dårlig formulering fra min side.

Endret av kammizez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...