Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg er whiskyentusiast (skotsk, altså whisky), så må jeg innrømme at "vesentlig forskjell på whisky og whiskey" er omtrent det samme som "vesentlig forskjell på eplejuice fra Tine og fra [insert other juice brand here]"... Det er laga i et annet land, men det smaker fortsatt såpass likt at en ukyndig legmann ikke vil kjenne forskjell.

 

Jeg kan legge til at sånne som deg irriterer meg, så blir det ikke helt off-topic heller. ;)

Uh, er ikke det slik at Whiskey og Whisky er tilberedt på forskjellige måter, slik den skotske varianten får en røykete smak, mens den andre ikke får det?

Lenke til kommentar

Uh, er ikke det slik at Whiskey og Whisky er tilberedt på forskjellige måter, slik den skotske varianten får en røykete smak, mens den andre ikke får det?

 

Whisky er skotsk mens whiskey er irsk, iallefall ifølge wikipedia og mine tidligere lærere.

Smaken skal jeg ikke uttale meg om, har aldri smakt noe skikkelig whisky/whiskey sett bort ifra JD.

 

edit: jeg gikk på restaurant og matfagslinjen så jeg regner med lærerne har ganske god peiling på slikt.

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

Jeg har to til dere i dag.

 

1. Det irriterer at enkelte påstår at "drosje" er et særnorsk ord - det er det nemlig ikke. Ordet er i bruk i Sverige, Danmar og Tyskland, også. Ordet er opprinnelig tysk, og staves "drosche".

 

2. Jeg har influensa.

Jeg har aldri hørt en tysker bruke ordet "drosche". Her sier de bare Taxi. Kan jo hende det brukes i andre deler av landet da, men jeg har ihvertfall aldri hørt det. Dog, sier ikke at det du sier er feil, bare påpeker det. Er vel et av de ordene som sjeldent blir brukt.

 

Irriterer meg at... at... er det mulig da? Kommer faktisk ikke på noe som irriterer meg for øyeblikket. :dontgetit:

 

Edit: Ikke engang det faktum at jeg skrev feil og måtte bruke 30 ekstra sekunder av mitt liv til å redigere dette innlegget irriterer meg. Merkelig.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Seriøst? Jeg kan komme med 10 ting på rappen.

 

1. Irriterer meg at vi har fritime nå, FØR gymmen. Så da satt jeg her da.. en time uten å gjøre noe produktivt. Er nesten ingen på skolen idag heller. Flesteparten av vennene mine sluttet etter 2. time idag, og 90% av klassen er borte idag.

 

2. Stolen jeg sitter på nå er hard som faen... og den må jeg sitte på fra 08.10 til 15.30 hver dag. Unntaket er friminutt og gym.

 

3. Det har nettop kommet jævli mye snø igjen. HVA FAEN?! Det er februar, og det skal ikke snø nå. Fuck snø så sykt hardt.

 

4. Speaking of snø... jeg tryna istad.

 

5. Brødet jeg måtte bruke til matpakken idag var tørt, og jeg har ikke kontanter til kantina.

 

6. Apropos kantina... HVA FAEN. Hvorfor tar de ikke kort? De er så sykt amøber. De hadde solgt dobbelt så mye. Dessuten har de ikke innkjøpsavtale med produsenten heller. De går i butikken og handler som vanlige folk. Herregud. Vi er 600 elever på skolen her. Unødvendig mye jobb, og unødvendig styr. Dette resulterer i unødvendig høye priser, samt ingen bankterminal. Learn to butikk.

 

7. Mobilen er tom for strøm.

 

8. De satte opp prisen på snus.

 

9. Gomtv skal ha penger for GSTL.... sigh. Burde fått det gratis om man kjøpte GSL billett.

 

10. Reklamebanneret øverst på siden.

 

Kan gjerne fortsette.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

For all del, fortsett. Det er underholdende å lese om hva som irriterer andre folk når man har ingenting å irritere seg over selv. Og så er det inspirasjon.

 

Edit: Forresten, de som driver kantina på skolen din, Ajaco, høres ut som en gjeng med brødhuer. Du kan umulig kalle det der god forretning.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

I know. Det er helt latterlig. Jeg til og med tilbudt dem gratis bankterminal (faren min jobbet med det før, og onkelen min eier et firma som selger bankterminaler. Casio kasse- og butikkdata AS).

 

Eneste vilkåret mitt var at jeg skulle ha noe av overskuddet resultert av bankterminalen. La oss si de hadde 1000kr overskudd pr dag uten bankterminal og 1500 med bankterminal - så ville jeg har en prosentsats av de 500kr. De hadde fortsatt tjent mer. Det hadde vært 100% risikofritt. Men allikevel ville de ikke. Helt fantastisk hvor navie og dumme de er. Begrunnelsen deres var at de ikke mente folk ville kjøpt mer om de hadde tatt kort (LOL).

Lenke til kommentar

Jeg har to til dere i dag.

 

1. Det irriterer at enkelte påstår at "drosje" er et særnorsk ord - det er det nemlig ikke. Ordet er i bruk i Sverige, Danmar og Tyskland, også. Ordet er opprinnelig tysk, og staves "drosche".

 

2. Jeg har influensa.

Jeg har aldri hørt en tysker bruke ordet "drosche". Her sier de bare Taxi. Kan jo hende det brukes i andre deler av landet da, men jeg har ihvertfall aldri hørt det. Dog, sier ikke at det du sier er feil, bare påpeker det. Er vel et av de ordene som sjeldent blir brukt.

 

Irriterer meg at... at... er det mulig da? Kommer faktisk ikke på noe som irriterer meg for øyeblikket. :dontgetit:

 

Edit: Ikke engang det faktum at jeg skrev feil og måtte bruke 30 ekstra sekunder av mitt liv til å redigere dette innlegget irriterer meg. Merkelig.

 

I Berlin så jeg et taxiselskap som het "Karls Droschen" eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...