Pokey Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg vil ha et magisk force-field som lemlester alle idioter, men man får ikke alltid det man ønsker seg. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 <[sA]HatfulOfHollow> i'm going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet http://bash.org/?4281 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Sikkerhetsvarsler på ting som er latterlig åpenbare. F.eks ikke putt dyr i mikrobølgeovnen, ikke putt fingrene i motoriserte ting mens de er på, og ikke demonter elektroniske ting mens strømmen står på. Som et kjent sitat sier, vi skulle bare fjernet disse varslene, og latt problemet med ekstrem dumhet løse seg selv. 1 Lenke til kommentar
krangel Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 skulle hatt mere penger! har ikke råd til lettsykkelen jeg vil kjøpe muuuuuuuum.... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 At det har gått så alt for mye penger på moped Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Begynner å bli smått irritert av hvor ustabilt forumet er til tider. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Forstår ikke at ungdommen gidder å bruke penger på en moped som de skal ha i noen få år. Spar heller til lappen og bil. 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Prioriteringer, Gaivekårt Kan jo få ganske mye igjen når du selger mopeden også da. Holder du den i god stand, lar vær å bulke eller kræsje, kan du få en god sum. Pluss at moped er grei læring til billappen. (Lærer hvordan trafikken fungerer osv.) On-topic: At jeg ikke har lagt meg ennå.. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Forstår ikke at ungdommen gidder å bruke penger på en moped som de skal ha i noen få år. Spar heller til lappen og bil. Helt enig. Pluss at moped er grei læring til billappen. (Lærer hvordan trafikken fungerer osv.) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3871457.ece "Mer overraskende er det kanskje at du også har økt ulykkesrisiko om du har mopedlappen før du får førerkort for personbil." Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Vel! Du har fortsatt trafikkskolen som du må betale, det er ingenting å få tilbake der. Om du kjøper nye mopeder og skal bruke dem i noen få år, så forsvinner verdien fort! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er i hvert fall glad for at jeg tok lappen for moped, og kjørte min første tur på sekstenårsdagen. Moppen har jeg fremdeles, selv om jeg kjører bil fra samme merke. Man skal ikke glemme de to årene med friheten som moppen gir. Personlig mener jeg at lett MC er en ENDA bedre ide, men så smart var jeg ikke. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Quoter Vertical^ med "Prioriteringer". Jeg vil heller bruke de 10.000-20.000 (eller hvor enn mye man bruker) som man bruker på moped på en enda tryggere og finere bil. Jeg er muligens av den gjerrige typen, men jeg sløser ikke bort penger på ting man bruker i en kort periode når man heller kan vente på noe som man får bruk for resten av livet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Tenker du å bruke dinførste bil resten av livet? Jeg har fremdeles min første bil, men kommer ikke til å ha den lengre enn til den er 20 år gammel max. Og moppen ble kjøpt brukt av en bergenserv som brukte den mens han manglet lappen. Trenger ikke å koste mye. Endret 25. oktober 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Du trenger ikke å ha din første bil så veldig lenge, men å gå fra lappen til bil, og fra bil til bil er bedre enn mopedlappen, moped, billappen, og bil til bil. Det er den totale summen jeg snakker om. Jeg sitter her nå med alle konfirmasjonspengene mine fortsatt på konto og har snart råd til lappen og bil, kun fordi jeg ikke ville sløse dem bort på moped eller PC. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Moped er jo uten tvil billigere enn bil, og det er forskjellig fra person til person hvor stort behovet for bil er. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Å kjøpe moped eller PC er ikke sløseri. Men du trenger jo ikke kjøpe noen særlig dyre greier. En brukt Peugeot og en billig Acer har tjent meg vel i årevis. Skriver fra Aceren nå. Folk som bruker konfpengene på en gamer-pc og neonlys til mopeden kan jeg være enig i at er dumme. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Selvfølgelig er det forskjellige behov for alle, men jeg kjøper lite og skikkelig. Tror det ligger i familien. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg bestemte meg for at jeg ville ta mopedlappen bare fordi vi har en gammal kassemoped fra 70 tallet. Mye kulere når du kan si at du har fiksa motoren helt selv, og så er den mye mer stabil enn en vanlig moped. Og vi er ikke ferdig med motoren, men siden den er over enn hvis alder, kan den gå noe fortere enn det fatsgrensa er ellers uten å bryte loven Forkjølelse irriterrer en god del... Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Oh yes! http://proxy.rubrikk.no/attachment/&itemid=29565707&position=1&modified=10/8/2009+9%3a16%3a23+AM&title=Monark_Crescent_1189_Varemoped Random bilde jeg fant på nettet. Det heter vel heller Monark Crescent, men det er det navnet jeg har hørt hele livet Fiksa ikke du på en Sachs motor? Fikse ferdig den vi har? ------ Jeg er redd for Runar, så offtopic irriterer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå