:utakt Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 Litt relatert til "vi beklager ulempene" fra i går. Telia jobber med kabler og greier i borettslaget her. For litt siden fikk vi SMS med info om at over en periode på ti dager måtte vi påregne nedetid på internett og tv i inntil to timer pga. arbeidene. Nettet var borte fem timer i går, og snart på femte timen i dag. "Inntil to timer, vi beklager ulempene", kyss meg der sola ikke skinner. 3 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 (endret) F@€# i h€£%&€@* da!!! Pakka frem hagemøblene i dag, og innunder presenninga har katta driti oppi rottingstolene og fått gnidd møkka godt inn. ÆSJ!!!! Hva KAN jeg få gjort? Dere som sier at kattene graver ned dritten pent og pyntelig etter seg kan ta en tur hit med oppvaskhansker og kraftig lut og få kjenne at de tar grundig feil. BAAAAAAHHHH!!!!! I løpet av vinteren har det smelta frem kattedritt i snøen, som har blitt tråkka i og dratt med inn. Bøtta med strøsand ble kjapt til en utedo for pus. Nå er våren her, og vi kan ikke plante noe ute fordi det graves opp og drites ned. Endret 21. april 2022 av 1Dr.E Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 1Dr.E skrev (8 minutter siden): Nå er våren her, og vi kan ikke plante noe ute fordi det graves opp og drites ned. Legg litt appelsinskall rundtomkring så vil utfordringen bli borte. (gjerne bytt ut innimellom) Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 Har prøvd. Appelsinskall, sitronskall, kaffegrut, pepper, eddik, spesialmiddel til heroinpriser... Hadde de som eier katt i boligfeltet her forstått hvilken plage dyra er for andre så kunne de umulig ha skaffa seg det. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 1Dr.E skrev (5 minutter siden): Har prøvd. Hmmm, rart, for vi hadde samme utfordring over lengre tid og ble lei. Hadde selv to innekatter den gangen og vi hadde merket oss at de absolutt ikke likte sitrusfrukter(skygget banen asap), så vi prøvde det og ble kvitt utfordringen med en gang. Ble ikke gravd eller dritte en eneste gang etter dette. De lærte tydeligvis også, for vi hadde det vel i ett par mnd før vi testet uten å bytte ut, men de kom ikke tilbake. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 Kjøretøy over 3,5 tonn har egentlig ikke lov å kjøre fortere enn 80 km/t, men er sperret på 90, så de kjører i 90. Finnes mange 90 soner hvor det ikke går an å kjøre forbi, og når vogntog ligger i 90 så er det ikke behov å kjøre forbi. Alt de trenger å gjøre er å endre fra 8-tall til 9-tall i loven. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 Ikke klag på katter. Katter sover 12-16 timer per dag og er ålreite dyr. 1 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 1Dr.E skrev (5 timer siden): Nå er våren her, og vi kan ikke plante noe ute fordi det graves opp og drites ned. Er det ikke katter, så er det snegler. En hagestol under presenning er antagelig fristende. Men høres ut som du bor ved siden av noen monsterkatter, eller et stort antall katter. Kan være en "cat lady" eller kattekvinne i nærheten med 50-100 katter. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 Tror det "bare" er snakk om i størrelsesorden 10 katter. Bor i et tett boligfelt mellom en skog og en trafikkert riksvei. Flaks for meg at kattene sover 20 timer i døgnet, da... De er sikkert ålreite dyr for eierne, som tydeligvis ser dyra sine maks 4 timer om dagen (og kanskje i våken tilstand om de er heldige). Jeg ser dem ikke i det hele tatt, bare etterlatenskapene deres etter de 4 timene i døgnet de bruker på å jakte småfugl og drite rundt i hagene til oss andre. Men helt seriøst, hva kan jeg gjøre? Jeg kommer aldri til å skade en katt, og har ikke tro på at folk kommer til å slutte å skaffe seg katt (selv om vi bor på et sted der riksveien desverre kvester én og én av dem). Hvordan gjøre det minst mulig trivelig for katter hos meg uten å gjøre det utrivelig for oss selv samtidig? Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 Folk som klager på at strømregningene er skyhøye for så å svare SSB eller hvem det nå er som ringer at de ville stemt AP og Høyre om det hadde vært valg i dag. 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 Morromann skrev (3 timer siden): Folk som klager på at strømregningene er skyhøye for så å svare SSB eller hvem det nå er som ringer at de ville stemt AP og Høyre om det hadde vært valg i dag. Det blir som å klage på forumet her for en ting og si at man fortsatt vil bruke det, den ene tingen opphever ikke andre goder med forumet. 2 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 BadCat skrev (9 timer siden): Ikke klag på katter. Katter sover 12-16 timer per dag og er ålreite dyr. Nuvel, Badcat (artig brukernavn i denne konteksten om å irritere seg over katter :p), katta til roomie her kan være ganske irriterende hu også, selv om hun er veldig søt og kosete. Prøver å game og katta setter seg oppå tastaturet, dunker borti hånden jeg bruker mest når jeg gamer og krever å bli kost med, og gir meg noen suss på truten eller snuser meg i ansiktet når jeg prøver å konsentrere meg. Når jeg slapper av i sofaen hender at katta kommer og setter seg med rumpa rett oppi ansiktet. Eller når hun kaster opp en hårball mens jeg sitter og spiser middag. Og hun har klort opp den ene yogamatten min fordi den har så behagelig stoff at den måtte hun bare kvesse klørne i. KJEMPEGØY. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 1Dr.E skrev (6 timer siden): Men helt seriøst, hva kan jeg gjøre? Du kan gjerde deg inne. Men mange vil regne dette som arbeidsomt og utrivelig. 1Dr.E skrev (6 timer siden): Jeg ser dem ikke i det hele tatt, bare etterlatenskapene deres Faktisk kan det være noen folk som utfører dette, siden du aldri har sett kattene. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 (endret) Skulle ønske at vi gjorde det samme som den nye loven i Australia, hvor det ikke er lov til å ha en katt ute med mindre den er i bånd. Tar jo helt latterlig mye fugl, noe som ikke er akkurat positivt. Endret 22. april 2022 av shockorshot 2 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 Budeia skrev (9 timer siden): 1Dr.E skrev (16 timer siden): Jeg ser dem ikke i det hele tatt, bare etterlatenskapene deres Faktisk kan det være noen folk som utfører dette, siden du aldri har sett kattene. Hvis det er mennesker som setter seg på huk og driter i ei bøtte grus som står i carporten min, og som kravler innunder presenninga og driter i hagemøblene mine vinterstid, da blir jeg smått imponert 🤣 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 1Dr.E skrev (På 21.4.2022 den 20.44): F@€# i h€£%&€@* da!!! Pakka frem hagemøblene i dag, og innunder presenninga har katta driti oppi rottingstolene og fått gnidd møkka godt inn. ÆSJ!!!! Hva KAN jeg få gjort? Dere som sier at kattene graver ned dritten pent og pyntelig etter seg kan ta en tur hit med oppvaskhansker og kraftig lut og få kjenne at de tar grundig feil. BAAAAAAHHHH!!!!! I løpet av vinteren har det smelta frem kattedritt i snøen, som har blitt tråkka i og dratt med inn. Bøtta med strøsand ble kjapt til en utedo for pus. Nå er våren her, og vi kan ikke plante noe ute fordi det graves opp og drites ned. Jeg er så ENIG! Katter er djevelens verk, for meg helt utrolig at katter får gjøre akkurat som de vil i dette landet, båndtvang eller krav om avgrenset område burde vært et minimum. Neudorff luktstoff mot katter 200 g Syns det funker, bakdelen er at det må påføres jevnlig og det blir fort ganske dyrt. Avgrenser man ett område finner djevelskapen fort en ny plass. Jeg har hatt hell med grillpinner i bed, den spisse enden opp, 100 stk. for en 20 kroner. Har du eller naboene rosebusker? Ta vare på grener etter årets beskjæring, legg det rundt omkring. Spikermatte Fysiske hindringer fungerer best syns jeg. Jordbæråkeren f. eks. var et helvete, nå har jeg lagt jordbærduk overalt. Skal du bruke lukter må du ha noe med futt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 BadCat skrev (21 timer siden): Ikke klag på katter. Katter sover 12-16 timer per dag og er ålreite dyr. Det er mye man skal høre før ørene faller av. Lenke til kommentar
anon_83104 Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 1Dr.E skrev (41 minutter siden): Hvis det er mennesker som setter seg på huk og driter i ei bøtte grus som står i carporten min, og som kravler innunder presenninga og driter i hagemøblene mine vinterstid, da blir jeg smått imponert 🤣 Stesøsteren min har ofte mennesker som driter på plena si. Hun bor i nærheten av et område som har festival et pr ganger i året. Hun har gjort dette vanskelig å gjøre, men det skjer det likevel. Skolen min hadde et vedvarende problem med at en student dreit i bøtter. Folk er nokså imponerende til tider. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 GiaMahan skrev (12 timer siden): Nuvel, Badcat (artig brukernavn i denne konteksten om å irritere seg over katter :p), katta til roomie her kan være ganske irriterende hu også, selv om hun er veldig søt og kosete. Prøver å game og katta setter seg oppå tastaturet, dunker borti hånden jeg bruker mest når jeg gamer og krever å bli kost med, og gir meg noen suss på truten eller snuser meg i ansiktet når jeg prøver å konsentrere meg. Når jeg slapper av i sofaen hender at katta kommer og setter seg med rumpa rett oppi ansiktet. Eller når hun kaster opp en hårball mens jeg sitter og spiser middag. Og hun har klort opp den ene yogamatten min fordi den har så behagelig stoff at den måtte hun bare kvesse klørne i. KJEMPEGØY. Fram til nå har jeg vært veldig heldig med slikt 🤣 Min katt er som regel bare chill og sitter ett eller annet stede og ønsker vist heller at jeg skal komme og gi han kos framfor at han må komme til meg.. Men så er jo han enda litt sky men på ingen måte like ille som da jeg først fikk han da var han skikkelig redd.. Nå begynner han faktisk å bli mye sikrer på seg selv. Litt OT men følte for å skrive det Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 At nettaviser hele tiden skal presse på folk et eller annet abonnement for å få lov til å lese om hva som skjer i sitt eget nærområde. Det burde vært en lov mot å holde tilbake informasjon fra folk som ikke betaler for det. Man blir liksom stående litt på sidelinjen og lure på hva som skjer og ofte finner man det ut kun i etterkant. Også den store sorte popup`en på startsiden som hele tiden minner meg på at jeg av en eller annen grunn har valgt å blokkerer annonser. Det er virkelig ikke nødvendig å holde på sånn. Det var bedre før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå