Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Hvorfor må taxi-sjåfører alltid ha den nyeste Mercedesen? Prisen på bilen går ut over prisen kundene betaler.

Jeg som kunde er da helt likegyldig til om jeg blir kjørt rundt i en Mercedes eller en KIA.

Taxifolkene klager over markedet, men gjør ikke akuratt mye selv for å prøve å endre det. De satser kun på sutring til politikerne som løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skurupu skrev (8 minutter siden):

Hvorfor må taxi-sjåfører alltid ha den nyeste Mercedesen? Prisen på bilen går ut over prisen kundene betaler.

Høres ut som et veldig godt spørsmål. Har ikke peiling egentlig, og aldri tenkt på det der før.

Lenke til kommentar

Den "nye" måten å legge inn skatteopplysninger på hos skatteetaten.
(Den ble vel innført i fjor, men er selvsagt endret, så en del er ganske nytt)

Sikkert fint for de som lager løsningen og "bor" i den året rundt, men for oss som bare skal inn 1 gang i året er det ekstremt ulogisk lagt opp.
I tillegg er designet sånn "moderne" som bare bruker 30% av skjermbredden, som medfører masse skrolling opp og ned.
Og så godtar de bare PDF som vedlegg på dokumentasjon, så da får det bli som det blir når jeg må konvertere til PDF.
(Må jo være et lite helvete for Skatteetaten å kontrollere en masse utregninger som tekst i et PDF-format som er brukket ulogisk over flere sider.)

Veldig fristende å bare drite i å legge inn opplysninger om inntekt og formue som de ikke har fått med seg.

Endret av KalleKanin
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (5 timer siden):

Hvorfor må taxi-sjåfører alltid ha den nyeste Mercedesen? Prisen på bilen går ut over prisen kundene betaler.

Nei, alle betaler det samme, uansett hvilken bil man blir fraktet i.

(Minibusser koster som regel mer..)

Lenke til kommentar
5 hours ago, Skurupu said:

Hvorfor må taxi-sjåfører alltid ha den nyeste Mercedesen? Prisen på bilen går ut over prisen kundene betaler.

Jeg som kunde er da helt likegyldig til om jeg blir kjørt rundt i en Mercedes eller en KIA.

Taxifolkene klager over markedet, men gjør ikke akuratt mye selv for å prøve å endre det. De satser kun på sutring til politikerne som løsning.

Hvis jeg skulle kjørt all slags folk fra A til B hele dagen så ville jeg også sittet i den nyeste og flotteste mercedesen. Ellers nesten ikke verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Huh? Pen håndbevegelse?

Ja aldri opplevd det? Har jeg mange ganger. De ser du har en litt stor seddel, så beveger de armen i en langsom bue mot den, tar den forsiktig med to fingre, og sier med et fornemt uttrykk og tonefall: "takk skal du ha".

Lenke til kommentar
Skurupu skrev (På 23.3.2022 den 12.52):

Hvorfor må taxi-sjåfører alltid ha den nyeste Mercedesen? Prisen på bilen går ut over prisen kundene betaler.

Jeg som kunde er da helt likegyldig til om jeg blir kjørt rundt i en Mercedes eller en KIA.

Taxifolkene klager over markedet, men gjør ikke akuratt mye selv for å prøve å endre det. De satser kun på sutring til politikerne som løsning.

Det er flere faktorer som spiller inn her. Serviceavtale, garanti, kvalitet på merkeverksted, verditap, driftsikkerhet etc.
Mercedes er kjent for å være bra på alt dette, samtidig går dieselmotorene deres mange hundre tusen opptil og mer enn en million kilometer. Har selv vært borti det. Det er også kundens valg å velge taxi, og Mercedes er fortrukket hos mange. Dessuten er det komfortable biler å kjøre og å sitte på med. Den største ulempen, og som gjør at jeg stiller spørsmål er at det er bakhjulsdrift. Det er utfordrende på vinterføre.

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (1 time siden):

Den største ulempen, og som gjør at jeg stiller spørsmål er at det er bakhjulsdrift. Det er utfordrende på vinterføre.

Nei. 

Mer utfordrende med framhjulsdrift.
Jeg har kjørt en del biler og kun biler med framhjulsdrift jeg har hatt problemer med.
Har måttet rygge opp bakker med framhjulsdrift. De nektet å kjøre opp framover, men en kunne snu i bakken og ta bakkestart bakover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Tv2 hjelper deg".

Tidliger var det et variert og bra program hvor de var innom en mengde forbrukersaker i løpet av programmet, men siden de begynte med kun én sak i hvert program så blir programmet dratt ut i det lange og det brede for å kunne fylle det. Det skal kjøres altslags tøvete tester, det skal intervjues bøttevis med mennesker og helst skal det være noe tåredryppende der et barn ikke har fått det de bestilte eller noe har en alvorlig sykdom som gjør det at de opplever et forbrukerproblem som enda verre.

Hadde fokuset på én enkelt sak i hvert program gjort at det ble gjort dypere og bedre journalistikk, så hadde det vært noe, men realiteten er jo at det fylles opp med en masse uinteressant og irrelevant vås for å fylle dødtiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eller "artiklene" til samme program.

"56 år gammel jente kjøpte ting fra dumdumbutikk - fikk ingenting"
Massevis av svada i teksten, som ender med "se hva som skjedde på TV2 klokken 20".

Gjelder også Brooms artikler, men da må man streame noe drit.

Endret av Dragen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (22 timer siden):

Nei. 

Mer utfordrende med framhjulsdrift.
Jeg har kjørt en del biler og kun biler med framhjulsdrift jeg har hatt problemer med.
Har måttet rygge opp bakker med framhjulsdrift. De nektet å kjøre opp framover, men en kunne snu i bakken og ta bakkestart bakover.

100%! På bakhjuls kan du legge til vekt i bagasje for bedre grep. 

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at jeg har så mye rare og ukjente musikkfiler, og da går Jrivers albumoversikt litt crazy... Det gjorde alt værre å reskanne, fordi da mistet jeg oversikt over nylig lagt til CDer....

Også irriterer det meg når jeg får feil nummerering, skjer alltid på 2 og 3 cder som rippes, men av og til at det blir feil på enkeltskiver også, spesielt om man avslutter før maskinen er helt ferdig. Løs ut når du er ferdig må feks aldri velges, for da avbrytes katalog fiksen....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Når Obs utvider sine åpningstider, men kun for Shop Express i den utvidede åpningstida, kan de orientere om det. Ville satt pris på noe på nettsida, eller på skiltet med "Nye åpningstider" ved inngangen til butikken. Hvis skiltet hadde vært "Nye åpningstider, men utvidet åpningstid er kun for Shop Express", ville jeg ikke gått inn i butikken. 

Når alle vanlige kasser er stengt, er det heller ikke åpent for å gå ut igjen. På en dårlig dag kunne dette ført til et sinneutbrudd hos meg. Heldigvis behøvdes det ikke en app for å komme ut, for Visa-kort kunne brukes uten app, til og med uten medlemskort . Og enkelte som hadde kontanter kunne få betale i vanlig kasse. Så da var det egentlig ikke stengt for vanlig betaling den siste timen før stengetid. Det krevdes bare at man måtte tilbringe noen ekstra minutter som butikkutnevnt kålhue. Det er likevel ikke sikkert de ville ha tilllatt en kunde med mange varer, å betale kontant i den situasjonen. For da ville det sett ut som den vanlige kassen var åpen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...