Budeia Skrevet 6. mars 2022 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Delvis skrev (På 5.3.2022 den 23.43): Butikkdamer som tar i mot en litt større pengeseddel, feks en 500 lapp med en sånn veldig pen håndbevegelse, som om en skulle være noe hellig. Kanskje en ekstra kontroll for å finne ut om den blafrer som en ekte seddel, og ikke har mistenkelige kanter eller ujevnheter. Eller er det et "Be meg ut"-signal? "Her er en kunde som har penger." Det USA har gjort av intervensjoner og sikkert kommer til å gjøre, har ikke gjort at de har blitt boikottet. Men det er fordi det er gjort i kapitalismens navn. De som boikotter Russland burde egentlig boikotte Kina også, siden Kina vil være en trofast handelspartner for Russland. Og Kina har mange tvilsomme saker, som tvungen befolkningskontroll, mangel på trosfrihet og de har politiske fanger. Men det tør man ikke å gjøre. Veldig mange ting produseres i Kina. Dessuten, - slitsomt med dem som begynner å slite psykisk i 80-årsalderen. Enkelte blir deprimerte, mens andre kan få en panisk tilstand der de gråter for å få viljen sin, og kritiserer mer enn de gjorde tidligere. Lurer på om de er klar over at de gjør disse tingene. Alt er selvsagt forståelig, de har levd lenge og har mistet sin livskompanjong osv. Likevel tror de det er hyggelig å bli oppringt av en borderline grinebiter, som ikke blir det minste oppløftet av samtalen. Enda en ting med 80-åringer er at de ofte har blitt magre, de har ofte mistet det meste av muskler og fett. Og de mener dette gir dem rett til å kritisere lubne personer enda verre enn før. Endret 7. mars 2022 av Budeia 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Det er ikke 500-lapper som blir forfalsket. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Dragen skrev (3 timer siden): Det er ikke 500-lapper som blir forfalsket. Jeg ville iallefall ikke forfalsket noe med lavere verdi enn 2000,- sedlene. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 https://www.nrk.no/osloogviken/bredtveit-kvinnefengsel-haper-oslo-fengsel-kan-redde-dem_-ma-nytt-mannsfengsel-til-for-bedre-forhold-1.15873314 De som klager kan vi sende til USA for å sone der. Garantert studenter som bor dårligere enn disse kvinnene i fengsel. Lenke til kommentar
Fest Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Denne ideen om at det ikke er likestilling i Norge. Sant nok tjener menn mer statistisk sett, men hva hjelper det «tapere»? Og dem er det garantert flere av blant menn, feks i fengsel (som nevnt over). Det er bare noen få kvinner som får fengselsstraff, som regel møtes de i større grad med bøter eller psykiatri. Jeg syns egentlig det er motsatt, at det går i kvinnenes favør. Det fordi for hver minste lille urettferdighet kan de klage på «menn» - som om ikke urettferdighet rammet noen menn i det hele tatt. Nei… gratulerer med dagen da. (Ironi.) Samfunnet går nedenom uansett, ikke at det bare er kvinnenes skyld men da spiller det jo ingen rolle om de klager på likestilling. Begynn med å legge ned offentlig helsevesen og NAV. Da frigjøres hundrevis av milliarder som kan brukes på arbeidsplasser og utdannelse. Det er nettopp det… for at det skal være råd til å lønne pensjonister, funksjonshemma og de som jobber i forhold til det må det bli flere arbeidsplasser og folk må ta mer teknologisk utdannelse. Norge er i ferd med å falle sammen. «NAVet» knekker og ingen greier å trekke lasset lenger. Helsevesenet bruker milliarder hvert år på ødelegge folk og deres livsutsikter. Takk for meg. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 (endret) En venn av en bekjent av meg har blitt anmeldt for voldtekt av en femtenåring. Han er godt inn i tjueårene. Han har tidligere innrømmet og blitt konfrontert ang. trusler mot denne jenta, blant annet om at han skal voldta henne. Han har skrytt av at politiet ikke fant bevisene han har på telefonen sin, fordi de gjennomsøkte feil telefon. Well guess what, motherfucker. Endret 9. mars 2022 av Dragen 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Post-appen som sender meldinger med at pakken er nær deg... når den er i Oslo-området, og jeg bor rett utenfor Trondheim. Får også SMS fra Posten, men der står det bare at pakken er på vei. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Dubious skrev (7 timer siden): Post-appen som sender meldinger med at pakken er nær deg... når den er i Oslo-området, og jeg bor rett utenfor Trondheim. Får også SMS fra Posten, men der står det bare at pakken er på vei. Enig. Bestiller jeg noe så vet jeg at det er på vei når jeg får mail om at varene er sendt. Jeg trenger ikke beskjed på sms om at pakken er på vei, jeg vil ha sms når den kan hentes i Post i Butikk. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 "Du har en pakke på vei." (Pakke ikke sendt fra selger) "En pakke er på vei hjem til deg." (Pakke hentet hos selger) "En pakke er nesten fremme." (Pakken er ved første sentral, x hver sentral) "En pakke er plukket opp av postbud." (Pakken har ankommet lokalt sorteringssenter) "En pakke er levert i postkassen din." (Hvem vet) "Mottager ikke hjemme. Pakken er returnert til utleveringssted." (I en annen kommune) 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Delvis skrev (På 5.3.2022 den 23.43): Butikkdamer som tar i mot en litt større pengeseddel, feks en 500 lapp med en sånn veldig pen håndbevegelse, som om en skulle være noe hellig. Om dette er noe du irriterer deg over må du aldri i ditt liv reise til japan , da kommer du trolig til å få en aneurisme 😂 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Evil-Duck skrev (3 timer siden): dette Irriterer meg over en liten misprint, der jeg glemte en "d" sånn at hele setningen ble misvisende: Mente "den", altså "som om den (pengeseddelen) skulle være noe hellig". Ikke "en" - meg. 🙄 Lenke til kommentar
Fest Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg vet dette er en upopulær ting å si, men nå leste jeg akkurat at selv (norske) innsatte gir til ukraina-flyktninger… er dette rasisme eller, siden når syrerene kom så ble grense etter grense oppover i europa stengt? Det er selvsagt grusomt for ukrainerne, og jeg er priviligert nok til å aldri ha opplevd krig, men hva forandret seg plutselig nå? Tror ikke Putin er noe verre enn IS heller, hva gjelder behandling av mennesker, selv om det nok er like ille sett med øyne til siviliserte folk. Neida, en skal aldri klage på veldedighet og at folk bryr seg om andre, jeg syns bare det er så rart at det plutselig begynte nå. Det er mye grusomheter omkring i hele verden, til enhver tid. Ser at folk på forumet har flagget til ukraina formet som hjerte i profilbildet sitt. Det handler sikkert om en ny tid, på internett, hvor folk mobiliserer veldig sterkt for ulike saker, i sosiale medier. Sannsynligvis. Det er vel det som er fremtiden. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Ukraina er nærmere oss sosialt sett, derfor føler vi mer for de en syrere, som har en helt annen kultur. Kanskje synd men er fort slik det er.. 2 Lenke til kommentar
Fest Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Det som er trist med det over nevnte er at narrativet eller saken det gjelder kan like gjerne være noe helt annet enn veldedighet / medmenneskelighet. Det fantes sosiale medier under «flyktningekrisen» også, og det er sikkert bare antallet flyktninger som ikke gjør dette til nok en «flyktningekrise»… litt er bra da kan vi hjelpe og føle oss gode, men når det kommer mange da blir det motsatt. Huff, jeg er en usmakelig og bitter person. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 Telia melder meg automatisk på å sende meg papirkopi av allerede betalt avtalegiro for 79kr/mnd. Borderline svindel og nok til å få meg til å bytte over til Altibox. 1 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 folk som aldri gidder å følge med på det som foregår på TV-skjermen. I steden fikler de med mobiltelefoner (eller nettbrett / datamaskiner) leser aviser, eller gjør what ever annet tull. deretter begynner de å mase på alle andre (som faktisk har fulgt med på handlingen) for å finne ut hva som egentlig har skjedd i løpet av TV-programmet. "hvem er den fyren der?" "hvorfor valgte karakterene egentlig å gjøre sånn?" "hva skjedde akkurat nå?" liksom. hvis det faktisk hadde sittet der, og fulgt ordentlig med, så kunne de selvfølgelig fått med seg rubbel og bit selv. I steden for å bare gnåle på alle andre hele tiden. 1 1 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 WeirdFace skrev (57 minutter siden): folk som aldri gidder å følge med på det som foregår på TV-skjermen. I steden fikler de med mobiltelefone Det hender når vi har besøk, at på et tidspunkt sitter alle i sofaen på hver sin mobil. Plutselig begynner en og le, fra en annen kommer dyrelyder, den tredje leser opp at B-kjendis har fått unge eller kreft. Jeg kan sitte og se ut i luften og vente på at her og nå innhenter dem. Det er irriterende. Men hvis det er meh selskap så er det faktisk helt greit. Noen skravler på inn og utpust så da kan det være et godt avbrekk. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 https://www.nrk.no/nordland/krigen-i-ukraina_-norge-kan-ikke-ta-beslag-i-russiske-yachter-uten-eu-1.15889965 På tide å melde oss ut av EØS. Vi må ha tillatelse fra EU for å beslaglegge, men UK har gjort det uten å be om tillatelse... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 Dubious skrev (3 timer siden): Vi må ha tillatelse fra EU for å beslaglegge, men UK har gjort det uten å be om tillatelse... Og det synes du er et stort privilegium? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 Gavekort skrev (2 timer siden): Og det synes du er et stort privilegium? Ja, vi må be EU om lov til å styre vårt eget land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå