Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

:utakt skrev (4 minutter siden):

Telefonen ringte tidligere i dag, tilsynelatende fra et norsk mobilnummer. Da jeg svarer så viser det seg at det er en klassisk Microsoft-svindler i andre enden. Vanligvis pleier jeg bare å legge på, men jeg har blitt forstyrret av slike noen dager nå, og jeg ble litt oppgitt. "Hvem tror du egentlig at du lurer?" spør jeg henne. "Deg" svarer hun. 

Frekke f... Da klikka det litt for meg. 😂

Lol

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Alkoholfritt øl burde merkes bedre i butikkene, slik at vi ikke risikerer å ta feil. Jeg husker da Zero ble lansert, og mange forsto ikke at det var uten futt, og fikk det med seg hjem eller på hytta.

Lenke til kommentar
19 hours ago, :utakt said:

. . . . jeg ble litt oppgitt. "Hvem tror du egentlig at du lurer?" spør jeg henne. "Deg" svarer hun. 

Frekke f... Da klikka det litt for meg. 😂

Vel, da var det føleslesmessig poeng til svindleren.

Beste måten å hanskes med slike svindlere er å spille dum og se hvor langt man klarer å dra tiden ut uten at svindlerne får noe ut av det (nb: hvis man vet hva man gjør - rører du datamaskinen slik som svindlerne ønsker så har du tapt)

• Liker 1
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (På 2/25/2022 den 18.25):

Vel, da var det føleslesmessig poeng til svindleren.

Beste måten å hanskes med slike svindlere er å spille dum og se hvor langt man klarer å dra tiden ut uten at svindlerne får noe ut av det (nb: hvis man vet hva man gjør - rører du datamaskinen slik som svindlerne ønsker så har du tapt)

Hvis de ikke får napp med at den de ringer til begynner å følge instruksjonene, så tror jeg de driter langt i om de får den ene eller andre reaksjonen, for å være ærlig. 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, :utakt said:

Hvis de ikke får napp med at den er ringer til begynner å følge instruksjonene, så tror jeg de driter langt i om de får den ene eller andre reaksjonen, for å være ærlig. 

Selvfølgelig. Men hvis alle (les: de aller fleste) av de som faktisk tar telefonen, spiller dumme for å kaste bort så mye av svindlernes tid som mulig - da vil det være veldig lavere sannsynlighet for at svindlerne faktisk påtreffer moduskandidat offer - altså færre vil bli svindlet over tid, og etterhvert vil svindlerne også trolig nedprioritere Norge som mål/offer.

Nb: leste for noen dager siden at Norge i utsettes for betydelig større mengder svindelforsøk av denne type enn våre naboland. Mon tro hva dette kommer av?

Endret av geir__hk
skriveleif
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (1 time siden):

Selvfølgelig. Men hvis alle (les: de aller fleste) av de som faktisk tar telefonen, spiller dumme for å kaste bort så mye av svindlernes tid som mulig - da vil det være veldig lavere sannsynlighet for at svindlerne faktisk påtreffer moduskandidat offer - altså færre vil bli svindlet over tid, og etterhvert vil svindlerne også trolig nedprioritere Norge som mål/offer.

Nb: leste for noen dager siden at Norge i utsettes for betydelig større mengder svindelforsøk av denne type enn våre naboland. Mon tro hva dette kommer av?

Ta telefon, hold samtalen i gang litt :) og si til slutt "et øyeblikk, kan du vente litt".  Legg telefon fra deg og gå (uten å legge på ). Da får vi se hvor lenge dem venter før dem legger på :) ikke svar dem, bare la dem vente.

Lenke til kommentar
On 2/17/2022 at 1:05 PM, GiaMahan said:

At folk skriver krasse meldinger til folk som velger å fortsette å bruke munnbind, samt folk som kjefter på andre i full offentlighet for at personer bruker munnbind. 

Jeg har ikke opplevd dette personlig. Men jeg hører stadig om flere som opplever utagering fra andre på grunn av dette, og synes det er fryktelig synd. 

Helt enig. Det er fritt valg om man har behov for å verne seg mot smitte. Smittevern er et personlig ansvar og det har gang på gang blitt vist at man ikke kan overlate til andre å ta slike hensyn.  

On 2/17/2022 at 3:21 PM, GiaMahan said:

Jeg blir overrasket over at folk faktisk blander seg inn at folk bruker munnbind nå. 

Annen irritasjon; når folk mener at de blir utsatt for kroppshets, og det viser seg at "hetsen" de mottar, er at de er penere uten sminke. Det er for det første å lage storm i vannglass å kalle det hets, og for det andre må det jo være et kompliment å høre at man er vakker naturlig. 

Klassisk offer mentalitet og søken om oppmerksomhet. Man ser mye av dette i dag. "Jeg fikk kritikk for at jeg hadde så fin kropp".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...