anon_83104 Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Milhouse85 skrev (6 timer siden): Jau. Bør vel ta en PSA-test.... Alderen tilsier uansett at jeg bør begynne med det. Uroterapeut eller urolog kan vel også være aktuelt, for det du opplever er strengt tatt hyppig vannlating. Solifenacin Accord 5 mg funker greit hvis det skal vise seg å bare være sensitiv blære. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Duriello skrev (På 12.10.2021 den 18.15): Vurderer å skaffe meg youtube premium bare for å slippe de helvettes reklamene... Chrome på mobil og uBlock origin adblocker gjør susen. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Når NAV bytter veileder på meg i hytt og pine ute at nye veiledere blir oppdatert i saken min. I starten etter ulykken mens jeg gikk sykmeldt fikk jeg en veileder som viste seg å være ikke skikket til jobben som er gitt henne, etter relativt kortfattet klageprosess som endte opp med at vedkommende ikke lenger jobber på det lokale NAV kontoret fikk jeg en ny veileder som har vært helt fantastisk det siste året, forståelsesfull, flink, sympatisk og har holdt alle avtaler. Plutselig fikk jeg en ny veileder, ingen info om det annet enn at det plutselig var et annet navn som dukket opp på NAV Dialogen, etter en telefonsamtale ble det klinkende klart at hun ikke hadde peiling på saken min, avtalte ett møte for å legge frem litt dokumentasjon å gå gjennom planen videre, møtte opp på nav kontoret presis til avtalt tid for så å få beskjed om at vedkommende er syk og at jeg ikke hadde fått beskjed fordi hun ikke hadde ført inn møte i systemet som skulle si fra, så da var det bare å pakke sakene å dra hjem igjen. Videre ble det klart at NAV ikke hadde sendt inn dokumentasjon til forsikringsselskap slik de skulle, til tross for jeg fikk beskjed om at dette var gjort i juli, som nå har gjort at forsikringssaken min har gått 2-3 måneder lenger enn den hadde trengt å gå. Jeg er takknemlig for det sikkerhetsnettet vi har gjennom NAV å at jeg ikke blir lagt på bar bakke når alt kollapser rundt en, men når en har med kronisk syke å gjøre som gjerne har sitt å slite med så syns jeg det minste en kan forvente er at eventuelle NAV veiledere holder avtaler, har gjort som de sier de har gjort å klarer å oppdatere seg på sykdomshistorikk når de tar over fra en annen veileder. Men det var jo bare min rant sent på en mandags kveld 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Evil-Duck skrev (2 timer siden): Når NAV bytter veileder på meg i hytt og pine ute at nye veiledere blir oppdatert i saken min. I starten etter ulykken mens jeg gikk sykmeldt fikk jeg en veileder som viste seg å være ikke skikket til jobben som er gitt henne, etter relativt kortfattet klageprosess som endte opp med at vedkommende ikke lenger jobber på det lokale NAV kontoret fikk jeg en ny veileder som har vært helt fantastisk det siste året, forståelsesfull, flink, sympatisk og har holdt alle avtaler. Plutselig fikk jeg en ny veileder, ingen info om det annet enn at det plutselig var et annet navn som dukket opp på NAV Dialogen, etter en telefonsamtale ble det klinkende klart at hun ikke hadde peiling på saken min, avtalte ett møte for å legge frem litt dokumentasjon å gå gjennom planen videre, møtte opp på nav kontoret presis til avtalt tid for så å få beskjed om at vedkommende er syk og at jeg ikke hadde fått beskjed fordi hun ikke hadde ført inn møte i systemet som skulle si fra, så da var det bare å pakke sakene å dra hjem igjen. Videre ble det klart at NAV ikke hadde sendt inn dokumentasjon til forsikringsselskap slik de skulle, til tross for jeg fikk beskjed om at dette var gjort i juli, som nå har gjort at forsikringssaken min har gått 2-3 måneder lenger enn den hadde trengt å gå. Jeg er takknemlig for det sikkerhetsnettet vi har gjennom NAV å at jeg ikke blir lagt på bar bakke når alt kollapser rundt en, men når en har med kronisk syke å gjøre som gjerne har sitt å slite med så syns jeg det minste en kan forvente er at eventuelle NAV veiledere holder avtaler, har gjort som de sier de har gjort å klarer å oppdatere seg på sykdomshistorikk når de tar over fra en annen veileder. Men det var jo bare min rant sent på en mandags kveld Det er ikke uten grunn til at ordtaket "man skal være frisk for å være syk i Norge" eksisterer. NAV er grunn #1 til langtidssykdom og uførhet i Norge. Hvor mange har i dag langtids-AAP eller uføretrygd fordi NAV har tatt knekken på de? Dette gjelder spesielt yngre mennesker som bare trenger litt hjelp til arbeid men som havner i NAV-mølla med uendelige kurs, tiltak, og utprøvinger. Alt mange av de trenger er en veileder som faktisk leder vei og en arbeidsgiver som er villig til å prøve. Men NAV evner ikke å ansette folk som ser mennesker, og når de endelig klarer å gjøre det så blir personen utbrent etter et år og slutter. Det er flust av arbeidsgivere som vil gi unge, uerfarne folk en sjanse, men gir opp etter kontakt med NAV. NAVs budsjetter settes ikke etter suksessaker (folk i reelt arbeid), men etter hvor mange de har i tiltak (kurs, praksis, etc). De ansatte har null incentiver til å få folk ut i arbeid. 3 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Vegghengte toaletter. Passe vanskelig å legge kabel når du sitter der anstrengt i frykt for å havne på gulvet. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Dragen skrev (2 timer siden): NAV er grunn #1 til langtidssykdom og uførhet i Norge. Hvor mange har i dag langtids-AAP eller uføretrygd fordi NAV har tatt knekken på de? Jeg søkte om 50% ufør, som ble avslått fordi jeg jobbet for mye. Neste år søkte jeg om 100%, så jeg er 100% ufør, selv om jeg jobber opp til 50%. Var helt sikkert innom alle veilederne på det lokale NAV kontoret. Når vi endelig fant tonen, så ble jeg sendt til en ny veileder. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Alec Baldwins uhell med en pistol/ammo han ble fortalt var trygg, som selvsagt har ført til spøk og nærmest harselering på hans bekostning. Uhell skjer og dessverre førte dette til et dødsfall, men folk burde bruke hodet og prøve å sette seg selv i samme situasjon og tenke "hvordan ville det føltes hvis dette skjedde meg?". For ikke å snakke om harseleringen på din bekostning hvis du var i samme situasjon. Og Donald Trump Jr.s latterliggjøring av Baldwin bl.a. ved å selge t-skjorter med tekst som "våpen dreper ikke mennesker, Alec Baldwin dreper mennesker" provoserer så jævlig. Patetisk oppførsel av en fjott som følger i fotsporene til sin desillusjonerte, narsissistiske "fake news!"-far. Absolutt siste folka som burde åpne kjeften, både far og sønn. Forbanna idioter som tror de er noe, Trump med sitt oppblåste ego og Trump jr. med sitt eget idioti og sin støtte til pappa som fortsatt prøver å velte demokratiet. 3 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 N-4K0 skrev (4 timer siden): Alec Baldwins uhell med en pistol/ammo han ble fortalt var trygg, som selvsagt har ført til spøk og nærmest harselering på hans bekostning. Uhell skjer og dessverre førte dette til et dødsfall, men folk burde bruke hodet og prøve å sette seg selv i samme situasjon og tenke "hvordan ville det føltes hvis dette skjedde meg?". For ikke å snakke om harseleringen på din bekostning hvis du var i samme situasjon. Enig, Alec Baldwin er like mye offer i denne saken som det offeret som ble drept. Han er en skuespiller, og har ikke så vidt meg kjent ansvar for rekvisittene. Ergo, det kunne skjedd med hvem som helst. Han trenger støtte. Det siste han trenger er å bli gjort narr av, man kan bare tenke seg hvor preget og dårlig samvittighet han har. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Om han var klar over at våpenet var ekte er det vel god skikk å ta en tøm våpen kontroller? 2 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Pressekonferanse om smitten i dag. Hvis de kommer med noe innskrenkinger i livet mitt skal jeg le. Da kan de faktisk dra til det innerste helvetet som Dante skrev så fint om. Fuckings jævla feiginger 1 Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 1 hour ago, Sexylubb1 said: Om han var klar over at våpenet var ekte er det vel god skikk å ta en tøm våpen kontroller? Shoot first, ask later.. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Pliscin skrev (2 timer siden): Enig, Alec Baldwin er like mye offer i denne saken som det offeret som ble drept. Han er en skuespiller, og har ikke så vidt meg kjent ansvar for rekvisittene. Ergo, det kunne skjedd med hvem som helst. Han trenger støtte. Det siste han trenger er å bli gjort narr av, man kan bare tenke seg hvor preget og dårlig samvittighet han har. Han er også hovedprodusent, med hovedansvaret for produksjonen. Han valgte å leie inn crew uten sikkerhetstrening for å spare penger. Dette har skjedd før, og det er regler for hvordan ekte våpen skal oppbevares og merkes på settet. Våpenet skal være merket, og skuespilleren skal aldri peke våpenet mot noe som kan dø. Hvis du følger med, så kan du se at de sikter mot siden av "offeret" i filmer og serier. Er det nødvendig å faktisk sikte på skuespilleren, pga nærhet eller kameravinkel, så byttes våpenet ut med en versjon uten bevegelige deler. En såpass erfaren skuespiller og produsent som Alec Baldwin vet dette. 2 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 19 minutes ago, Dragen said: Han er også hovedprodusent, med hovedansvaret for produksjonen. Han valgte å leie inn crew uten sikkerhetstrening for å spare penger. Dette har skjedd før, og det er regler for hvordan ekte våpen skal oppbevares og merkes på settet. Våpenet skal være merket, og skuespilleren skal aldri peke våpenet mot noe som kan dø. Hvis du følger med, så kan du se at de sikter mot siden av "offeret" i filmer og serier. Er det nødvendig å faktisk sikte på skuespilleren, pga nærhet eller kameravinkel, så byttes våpenet ut med en versjon uten bevegelige deler. En såpass erfaren skuespiller og produsent som Alec Baldwin vet dette. Ikke nødvendigvis, er vanlig at du bruker ekte våpen og sikter på, forskjellen er at hvordan våpenet brukes, hvorvidt det er ladd med blanks eller ikke er noe som utgjør en forskjell. Alec har ikke håndtert revolveren korrekt i det hele tatt, og det er det farlige her. Skal alltid behandle et våpen som om det er ladd og aldri sikte på noen under noen omstendigheter ellers. 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Sånn som dette under. "Sjekk hva du fortjener". Skulle tro det var horoskop i Se og Hør. Det er greit å vite spennet til folk som er i samme bransje eller har samme yrke, men å hevde at du kan "sjekke hva du fortjener" uten å legge til grunn annet enn ansiennitet og utdanning blir bare tåpelig. 2 Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Ja, så var strømmen igjen da....nå har man virkelig funnet ut at høye strømpriser ikke hjelper for lav vannstand! Dette er nok litt komplisert for NVE og forstå - så en må nok vente på vårflommen ? Høye strømpriser hjelper lite: Vannstanden er fortsatt svært lav (msn.com) Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Folk som ikke gjør det de sier at de skal gjøre Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 2 minutes ago, GiaMahan said: Folk som ikke gjør det de sier at de skal gjøre Det er skrekkelig få, selv mot betaling. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 1 hour ago, Wall Dorf said: Ja, så var strømmen igjen da....nå har man virkelig funnet ut at høye strømpriser ikke hjelper for lav vannstand! Dette er nok litt komplisert for NVE og forstå - så en må nok vente på vårflommen ? Høye strømpriser hjelper lite: Vannstanden er fortsatt svært lav (msn.com) Det er ikke bare høye priser og lav vannstand. I halve landet er det omvendt. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 E.C. skrev (1 time siden): Sånn som dette under. "Sjekk hva du fortjener". Skulle tro det var horoskop i Se og Hør. Det er greit å vite spennet til folk som er i samme bransje eller har samme yrke, men å hevde at du kan "sjekke hva du fortjener" uten å legge til grunn annet enn ansiennitet og utdanning blir bare tåpelig. Er det samme med disse folka som surver over lønnsforskjellene mellom kjønn. De fleste har samme grunnlønn. Problemet kommer når man sammenligner personer som har forhandlet frem forskjellig lønn. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Wall Dorf skrev (1 time siden): nå har man virkelig funnet ut at høye strømpriser ikke hjelper for lav vannstand! Hva er logikken.. hvis alle butikkene får kun 1 kg tomater i uka, er det da logisk at tomatene blir kjempedyre og at de rike fortjener å få kjøpe disse tomatene? Med strøm, kanskje det blir strømbrudd hvis ingen sparer? Det har de ikke sagt noe om. Da burde strømmen rasjoneres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå